منوی اصلی |
 |
|
|
تاريخ : سه شنبه 16 اردیبهشت 1404 |
|
|
درباره ي سايت |
 |
|
|
تهیه پیشینه پژوهش ::
پیشینه یا سوابق پژوهشی مربوط به مساله تحقیق یکی از عناصر مهم پروپوزالهای پژوهشی و نیز تحقیقات محسوب میشود. در این قسمت به چند سوال عمده در این زمینه پاسخ میگوییم.
چرا باید پیشینه تهیه کنیم؟ جمعآوری پیشینه چه اهمیتی دارد؟ همانطور که مي دانيد، پژوهش اساساً به دنبال پاسخ سؤالات یا آزمون فرضیاتی است که در بیان مساله مطرح شده است. از آنجا که ما اولین یا تنها پژوهشگر این کرهی خاکی نیستیم!!!، همواره باید احتمال بدهیم که پژوهشگران دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که به مسالهای عین یا شبیه مساله تحقیق ما پرداخته باشند. مراجعه به تحقیقات، مقالات یا کتابها و حتی مصاحبهها یا سخنرانیهای آنان میتواند پیامدهای مثبت متعددی داشته باشد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- ابعاد جدیدی از مساله تحقیق را بر ما آشکار کند تا به جای تکرار بیهودهی تحقیق دیگران، تحقیق تازهای انجام دهیم.
2- به تدقیق سوالات یا فرضیات تحقیقمان کمک کند.
3- به ظرایف روش شناختی تحقیق درباره موضوع بیشتر آشنا بشویم.
4- خلاصه اینکه ما را در تجربیات محققان قبلی شریک کند و احتمال تکرار خطا در پژوهش را کاهش دهد.
اهداف ما نيزگسترش دانش و دستيابي آسان پژوهشگران ، انديشمندان ، دانشجويان و كليه علاقمندان به توسعه دانش به مقالات و پروژه هاي فارسي مي باشد تا در جهت اعتلاي دانش اين مرز و بوم سهيم باشيم
|
|
|
موضوعات سايت |
 |
|
|
|
|
مطالب تصادفي |
 |
|
|
|
|
جستجوی پیشرفته |
 |
|
|
|
|
|
پیغام مدیر سایت |
 |
|
|
حل تمرین دروس الکترونیک، مدارهای الکتریکی،کنترل خطی، نانوالکترونیک، فناوری ساخت مدارهای دیجیتال، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، و.....
رشته مهندسی برق گرایش های الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر
کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
از طریق تماس، واتساپ، تلگرام با شماره تلفن09372002091 وهمچنین از طریق دایرکت پیج اینستاگرام project_tehran درخواست خود را ارسال فرمایید
در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت توسط تیم متخصص دکتری انجام می شود
*****************************************************************************

شبیه سازی پروژه و مقاله درتمام سطوح دانشگاهی پذیرفته می
شود
*****************************************************************************
 
*****************************************************************************
مامي توانيم با كمترين هزينه ودر كوتاهترين زمان ممكن در تهيه پروپزال ، پروژه ، مقاله ، پايان نامه ، گزارش كارآموزي ،به شما كمك كنيم. در صورت تمايل عنوان ومشخصات كامل مطلب درخواستي و رشته و مقطع تحصيلي و شماره همراه خود را جهت اعلام نتيجه در قسمت نظرات ثبت کنید .
ضمناْ اگر از نظر وقت عجله دارید به ایمیل یا تلگرام زیر اعلام فرمائید
ایمیل com.dr@yahoo.com
از طریق تلگرام یا واتساپ با این شماره درخواست خود را اعلام فرمایید : 09372002091
|
|
|
جستجوی فایل ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده |
 |
|
|
|
|
جستجوی2 ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده شود ) |
 |
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
خلاصه
معلم بايد شاگردان خود را به علم ودانش تشويق نمايد وفضائل ومزاياي علم وعلما را به آنان تذكر دهد ويادآور گردد كه علما ودانشمندان وارثان انبياء وپيمبران ودر پايگاههائي بلند وفرازنده ودرخشان جاي دارند پايگاههاي كه مورد شك انبياء وشهدا وجانبازان راه خدا مي باشد. بايد معلم اينگونه سخنان شوق آفرين را كه در ملي آيات واخبار و آثار اشعار وامثال بچشم مي خورد وبازگو كننده فضائل ومنازل ومقامات والاي علم است بگوش آنها برسانند معلم بايد از عواملي كه او را در تشويق شاگردان به علم و دانش مدد مي كند استفاده نمايد و به آنها گوشزد كند بايد نسبت به مسائل دنيوي به امكانات وبا اندازه كفايت قناعت وسنبده كنند تا ازاين طريق بتواند آنها را از انگيزه دنيا ثراني كه موجب دل مشغولي و پريشاني خاطر آنها مي گردد ...
از آنجائيكه خانواده ها ومدارس ابتدايي ترين ومهمترين كانون پرورش وتربيت كودكان ونوجوانان هستند وگردانندگان آنها والدين و آموزگاران هستند واصلي ترين نقش را دراين زمينه به عهده دارند بايد با اصول وقوانين تربيت آشنايي كامل داشته باشند وآن را به عنوان احسن بكار گيرند. چرا كه اگر اين اصول وقوانين بكار برده نشوند نبايد درانتظار موفقيت آموزش و پرورش باشيم. بنابراين فساد وتزلزل جبران ناپذير آينده مان دور از انتظار نخواهد بود دراين مصداق شاعر معروف سعدي شيرازي گفت :
خشت اول گر نهد مهار كج تا ثريا مي رود ديوار كج
خداوند عزيز نيكوكاران را مورد تشويق قرار داده ونيكي هاي آنان را ده برابر پاداش مي دهد..........
بطور كلي انجام يك تحقيق مستلزم هدفهاي است كه اين هدفها از پيش در نظر هر محققي نقش بسته است چون تشويق در مدارس راهنمائي بطور تمامي مستقيم وغير مستقيم صورت مي گيرد وباد اهداف تحقيق نيز در برگيرنده روشها باشد لازم به ذكر است كه تشويق آموز قادر به انجام آن خواهد بود تا فرآيندهاي ياد گيري او تقويت
شده وعلاقه به حل مسائل پيدا نمايد در اين صورت هدفهاي اين تحقيق عبارتند از :
1- انواع تشويق مستقيم عملكرد ومستقيم دانش آموز را تقويت مي نمايد.
2- روشهاي غير مستقيم تشويق نيز باعث افزايش كارايي دانش آموزان مي گردد.
. تشويق نيروها واستعدادهاي دانش آموزان را به كار مي اندازد واستقامت آنها را در كارها زياد مي كند وموجبات سرعت در كارهاي بدني را فراهم مي كند ودر كارهاي فكري موجب سعي وكوشش بيشتري مي گردد . تشويق وتقويت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گيري عادات مطلوب در آنان مي شود. به عبارت ديگر از آنجا كه از طريق رفتارهاي تشويق آميز كلامي وغير كلامي مادي وعنوي فردي وگروهي مستقيم وغير مستقيم مربي بيش از هر چيز به يك نياز هم نوجوانان يعني نياز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده مي شود.
ما شاهد بيشترين مؤثرترين وپايدارترين اثر در رفتار آنان هستيم در حالي كه وقتي دانش آموزي را تنبيه مي كنيمن نه تنها به هيچ يك از نيازهاي خطري واساسي او پاسخ نمي دهيم بلكه تعادل حياتي اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آيندي كه همواره ازآن گريز دارد مواجه مي كنيم ولو اينكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشيم .
رسول خدا پايه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار كرده وسفارش مي كند كه آنان را گرامي بداريم وبا جايزه اي كه امكان وفايش هست انان را تشويق نمائيم.
استفاده ازروش تشويق ومحبت يكي از روشهاي تربيتي بسيار مؤثر ونشانه صدر ونقش مطمئنه داشتن فرد است. خداي تعالي رمز پيروزي پيامبر اكرم (ص) رادر همين شرح صدور محبت ورزي پيامبر به امت خود مي داند : به موجب لطف ورحمت الهي ..................
دانلود پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
درباره :
نقش تلويزيون دررفتار , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , بررسی نگرش دینی دانشجویان , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|
تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی( بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی
اگر چه هویت انسان تحت تاثیر عوامل گوناگونی مثل نژاد ، ملیت ، مذهب ، شغل و سن است ، اما در اکثر جوامع مهمترین ، مرکزی ترین و تعیین کننده ترین این عوامل ، هویت اجتماعی مردانگی و زنانگی است( نجاریان و خدارحیمی ، سال سوم).
غالب کودکان به هویت جنستی یعنی تصویری روشن ازخود به عنوان مرد یا زن دست می یابند .اما در اغلب فرهنگها تمایز بیولوژیکی و زیستی بین زن و مرد به صورت شبکه ای گسترده ای از باورها و آیین هایی نمایان میشودکه تقریبا تمامی حیطه های فعالیت انسان را زیر نفوذ خود دارد ( ریتا ال .اتکینسون،ریچارد سی.اتکینسون،ادواردای.اسمیت،داریل ج.بم،سوزان نولن-هوکسما ،ترجمه،براهنی و همکاران، 1385). اکثر ضرب المثلها زنان را هیجانی و دمدمی مزاج به حساب می آورند،در حالی که مردان را منطقی و قابل اعتماد توصیف میکنند.اعتقاد به هیجانی بودن در واقع یک تصور قالبی است. تصور قالبی یا کلیشه ای یعنی عقیده ثابت و قراردادی درباره یک گروه،اعتقاد به هیجانی بودن زن و منطقی بودن مرد نیز یک تصور قالبی است. تصورات قالبی ، انتظارات ما را تعیین می کنند(راتوس ، ترجمه،گنجی،1375 ). ..................
اخیرا بسیاری از روانشناسان عقیده دارند که عقاید سنتی مربوط به مردانگی و زنانگی از نظر اجتماعی و روانشناختی مخرب هستند زیرا این عقاید در فرایند شناختی کودکان مداخله می کنند و ظهور علائق و مهارتهای شغلی آنها را محدود می سازند و به طور کلی در تعامل کودکان با دیگران دخالت می کنند.(بیگلر و لیبین، به نقل از بهروز نژاد، 1383) ...................
در سال 1950 تفکری نوین شکل گرفت که نقش خنثی را به عنوان ابزاری جهت اعمال مسئولیت به فرزندان پسر و دختر ارائه نمود . براساس این نظریه ، پسر ودختر اساس مسئولیت هایی که خانواده به عهده شان می گذارند . امروزه دیدگاه روانی اجتماعی بارزی در زمینه نقش های جنسیتی حاکم است و دو نوع جهت گیری شخصیتی .............
بم در مقاله ای که در اواسط سال های 1970 انتشار یافت ( 75-1974) یک چهارچوب نظری را طرح ریزی نمود و شیوه اندازه گیری را توسعه داد که عمیقا مطالعه جنسیت را تحت تاثیر قرار داد.بیش از دو دهه بعد این کار به اضافه همکارهای جدیدش ادامه یافت تا چگونگی اداراک شدن موضوعات جنسیت را تحت تاثیر قرار دهد. بم(1975)خاطر نشان ساخت که تا سال (1970) روان شناسان به همراه عموم مردم به تفکر درباره نرینگی و مادینگی همان دو کرانه ی پایانی از یک پیوستار گرایش داشتند بنابر این هر فرد یا فرد یا ماده بود و هیچ گونه راهی برای این که در حد بالایی هم نر و هم ماده باشد وجود نداشت(هاید، ترجمه،خمسه،1384).................
از آنجائیکه د رسال 1974 برای اولین بار پرسشنامه نقش های چنسیتی به صورت رسمی برای اندازه گیری نقش های جنسیتی عنوان گردید ، ابهامات گوناگونی در زمینه روایی و اعتبار ابزار فوق مطرح شده است و هنوز هم تحقیقات فراوانی برای بررسی میزان روایی و پایایی آن بر پا می شود . بنابراین مساله اصلی تحقیق در چهارچوب ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش های جنسیتی بم قرار گرفته است . و می توان اینگونه عنوان کرد که پرسشنامه فوق و هم چنین نقش های جنسیتی از عوامل فرهنگی تاثیر می گیرد و باید آن را در هر زمینه خاص مورد بررسی قرار داد ( لیپا 1985 به نقل از بیگی، 1380)...................
اهداف پژوهش
تحقیق حاضر یک هدف اصلی و چندین هدف فرعی به شرح زیر دارد :
1- هدف اصلی : تحت عنوان شناسایی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش ها ی جنسیتی در کودکان معرفی می شود تا از این طریق بتوان ساختارسازی ، اعتباریابی ، رواسازی و هنجارهایابی آزمون فوق را انجام داد ...............

درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|

مقاله : نقش مدرسه در اجتماعی کردن نوجوانان
بعد از خانه، دومين محل فعاليت و رشد و تربيت نوجوان، مدرسه است كه معمولاً ارزش مندترين لحظات و شاداب ترين ساعات يك نوجوان در آن سپرى مى شود. مدرسه، شكل دهنده و سازنده فرداى نسل جديد ما است و همان طور كه خواندن و نوشتن و حساب و هندسه و تاريخ و جغرافى و مهارت هاى لازم را آموزش مى دهد، آداب زندگى و نيازهاى معنوی- اجتماعى زندگى فردا را نيز به نوجوان مى آموزد. در حقيقت، شكل و نوع جامعه فرداى نوجوانان ما ابتدا در خانه و آن گاه در مدرسه ترسيم مى شود. تمام حركات و رفتار و ميزان قدرت افراد در كنترل احساسات و غرايز و هم گامى و همراهى با هم نوعان و برخوردارى از يك زندگى با نشاط و شرافت مندانه و يا خداى ناكرده رفتارهاى ضد اجتماعى و قانون شكنى ها و بى بندوبارى ها، همه در گرو آموزش و تربيت و قالبى است كه خانه و مدرسه براى نوجوانان ترسيم مى كنند. بى دليل نيست كه (ويكتور هوگو) مى گويد:
(هر مدرسه اى كه داير مى گردد، درِ زندانى بسته مى شود.)1 مدرسه مى تواند در راستاى انجام رسالت خويش يعنى انسان سازى، با برنامه هاى متنوع و سازنده، فراهم كردن تسهيلات ورزشى، هنرى و تفريحى، از بسيارى جرايم و خلاف كارى ها جلوگيرى كند. هم چنان كه اگر به وظيفه خود يعنى تعليم و تربيت عمل نكند و فقط به علم آموزى بپردازد، خسارت آفرين و زيان بار خواهد شد. نوجوان پس از ورود به مدرسه با سه موضوع روبرو است: 1. معلم; 2. كلاس و هم كلاسى; 3. محيط مدرسه. ما در ادامه به تناسب بحث به برخى از وظايف و آداب نوجوان در رابطه با عناوين ياد شده اشاره مى كنيم..........

درباره :
بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : بزهکاری وبررسی علل آن در نوجوانان و جوانان
در طول تاريخ ، بزهكاري همواره انديشه ها و تلاشهاي پژوهشگران را به خود جلب كرده است و بسياري از متخصصان و كارشناسان سال بهداشت رواني – اجتماعي بر آن شدند كه جنبه هاي مختلف اين معزل را شناسايي كنند زيرا بيشتر آنان بر اين باورند كه بزهكاري نوجوانان و جوانان ، پديده اي نيست كه تنها در قرن حاضر خود نمايي كرده باشد بلكه اين مشكل اجتماعي از زمانهاي دور تاكنون هم وغم محققان ودلسوزان جامعه را به خود مشغول داشته است .اين مسئله از تاريخ 306 قبل از ميلاد مسيح وجود داشته است1 و اولين نظرات ابراز شده بيشتر جنبة نظري داشت ولي متدرجاً به مرحله مشاهده و تجربه در آمد و اين تجارب و آزمايشها گسترش يافت و صورت علمي به خود گرفت و جرم شناسي هم بين سالهاي 1815 تا 1840 در سايه روانپزشكي به وجود آمد وتوسعه يافت و چون بزهكاري در تمام جوامع موجود بود ودر تمام زمانها ، اثرات نامطلوبي در اذهان و قلوب باقي گذاشته است به همين جهت د رقديم آنرا نوعي مصيبت و ضيافت به جامعه و جزء اعمال شيطاني مي پنداشتند و مكافات و قصاص مي كردند و براي جنبه هاي ارعابي مجازات و ايجاد خوف و هراس د ربزهكاران و اعمال مجازاتهاي سنگين مانند دست بريدن ، سنگباران كردن ، اعلام ،حبسهاي دراز مدت توأم با شكنجه اهميت زيادي قائل بودند. ....................
بزهكاري نوجوانان يكي از انواع ناسازگاري زيستي رواني اجتماعي است و چنانكه لاوري ميگويد، سلوك رفتاري كه خود شخص را ارضاء نمايد ولي مورد پسند جامعه نباشد سلوك دشوار يا بزهكاري و حتي در برخي موارد جنايت ناميده مي شود . صرف نظر از قوانين تدوين شده براي اين پديده، بزهكار ديگر به عنوان يك فرد ضد اجتماعي كه براي مصالح اجتماع بايد مجازات شود شناخته نمي شود، بلكه جواني است مبتلا به اختلال در رشد شخصيت كه بزه وي نيز با توجه به الگوي شخصيتي و تاثيرات خانواده و رفتار و موازين آنها و شرايتي كه جرم اتفاق افتاده است ارزشيابي مي شود. بطور كلي، عقايد گوناگوني در مورد افزايش بزهكاري ذكر شده است.
كانگر (1983) ازدياد جرم و جنايت و تشكيل باندهاي بزهكاري را توسط نوجوانان از اختصاصات جوامع كنوني دانسته و معتقد است كه تحرك جامعه امروزي از قبيل صنعتي شدن كشورها، ازدياد مهاجرت، نفوذ فرهنگهاي مختلف در يكديگر ،ازدياد مشكلات اجتماعي، اختلاف طبقاتي و فقر، فقدان اعتقادات مذهبي و اخلاقيات، منازعات خانوادگي، وغيره انگيزهاي بروني و دروني نوجوانان را در ارتكاب بزه تشكيل مي دهد..........
تحقق و پيدايش پديده جنايي را نبايد منحصر به عوامل فيزيكي و زيستي نمود،درست است كه دربرخي از موار د،عوامل زيستي تأثيرفراواني در بزه كاري دارند.
عوامل دروني:
علل خارجي يا اجتماعي ، مربوط به محيطهايي است كه بزهكار در آن مي زيسته و يا بستگي محيط خانوادگي و اجتماعي از بدو طفوليت برحسب استعداد وتأثير پذيري فرد در او نفوذ كرده و محرك او بوده است. در اين مـ ورد بايستي هم شخصيت مجرم و هم محيطش را مورد توجه قرار داد زيرا علل بزهكاريها مثل سايراموراجتماعـ ي خاصيت كلي بودن را دارد و همچون ساير پديده ها آميخته به عوامل متعدد است و به سختي مي توان گفـ ت يك عامل يا چند عامل در گرايش به بزه مؤثر بوده است:
1ـ عواملي كه مربوط به شخص مجرم است و علت جسمي ـ رواني دارد.
2ـ عواملي كه مربوط به محيط خارج و اجتماع است و عوامل خارجي نام دارد.
عوامل داخلي،قبل از تولد،هنگام انعقاد نطفه و بعد از تولد بوجود مي آيد كه روانپزشكي اهميت زيادي براي: وارث،نقايص جسماني و معلولين رواني قائل است و شخصيت آنها را تركيب محيط و وراثت ميداند زيرا محيطي مساعد براي امراض سيفليس،الكليسم،ساير اعتيادات و امراض رواني والدين مثل صرع باشد موجب ايجاداطفالي غير عادي از نظر رواني ميگردد و شخصيت آنها نامتعادل و ناكافي مي شود مثلا” وقتي غذا در طول مدت باردا ري به مادر به ميزان كافي نرسد يا امراض دوران حمل ، وارد آمدن صدمات به مغز طفل در موقع تولد، ابتلاء و بعضي امراض دوران كودكي، برخي بيماريهاي غدد،عواملي هستند كه در عدم تعادل و سلامت جسماني و رواني و رشد مغزي و خلق و خوي طفل مؤثر هستند و موجب بوجود آمدن افرادي ناسازگار داراي نقايص عقلي ،شعو ري،پريشانيهاي رواني، بي اعتنايي خلقي و انحراف جنسي مي گردند.علل بروني يا محيطي درارتكاب عمل ضد اجتماعي و گناه مذهبي مؤثر هستند و بزه اجتماعي مؤثر عبارتند از: عوامل جغرافيائي ياطبيعي، اقتصادي همچون فقر، عدم رعايت اصول بهداشتي،خانوادگي(عوامل مربوط به محيط داخلي و خارجي خانواده)،راديو،............

درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي پديده خشونت خانوادگي و قتل , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس , سیاست جنایی ایران در مورد توزیع کنندگان مواد مخدر , بررسی از نظرحقوقی ,
|
|
|
|
|

مساله سالمندي جمعيت جهان كه به دلايل مهمي از جمله؛ كاهش ميزان مرگ و مير ناشي از پيشرفت علوم پزشكي، بهداشت، آموزش و پرورش، و در نتيجه افزايش نرخ اميد به زندگي و طول عمر در سطح جهاني مطرح شده، پديده نسبتا نويني است. از آنجا كه اين پديده در كليه جنبه هاي زندگي جوامع بشري، از جمله در طيف گسترده اي از ساختارهاي سني، ارزش ها و هنجارها، و ايجاد سازمان هاي اجتماعي تحولات قابل ملاحظه اي به وجود مي آورد. لذا مقابله با چالشهاي فرا راه اين پديده و استفاده از تدابير مناسب در جهت ارتقاء وضعيت جسمي، روحي و اجتماعي سالمندان از اهميت والايي برخوردار بوده و در دستور كار جامعه بين المللي قرار گرفته است سالمندان، از مشكلات خاصي رنج مي برند، كه بسياري از آنها در سنين كهولت باعث بروز تنيدگي مي شود.يكي از مشكلات عمده اي كه سالمندان و خانواده آنان را تهديد مي كند، اختلالات سلامتي و رواني هستند(ملكشاهي وچكيني، 1379). شخص پير ناگريز است با سوگ فقدان هاي متعدد(مرگ همسر، دوست، خانواده، همكاران)، تغيير وضع شغلي و اعتبار نفوذ و افت توانايي هاي جسمي و تندرستي مدارا نمايد (كاپلان و سادوك، 1380).
از طرفي داشتن سلامت رواني خوب در سراسر زندگي امنيتي را در برابر افسردگي جدي، بيماري آلزايمر، اختلالات اضطرابي و اختلالات ديگر سنين سالمندي تضمين نمي كند. برخي مطالعات نشان مي دهند ريسك اختلالات رواني و تأثيرشان بر سالمندان بيشتر از افراد جوان تر است. هر چند بسياري از اين اختلالات تشخيص داده شده و درمان مي شوند:
در فصل اول این پایان نامه موضوع پژوهش، بيان مسأله، اهميت نظري و عملي آن، اهداف و پرسشها و فرضيه هاي پژوهش، تعاريف نظري و عملياتي متغيرها مورد بحث قرار مي گيرد.
فصل دوم پيشينه پژوهش داراي 5 بخش است: در بخش اول سالمندي، همه گير شناسي و مسائل و مشكلات روانشناختي آن مورد بررسي قرار مي گيرد و ضرورت توجه به چالش هاي فراروي مورد تاكيد قرارمي گيرد. در بخش دوم مفهوم سلامت روان تعريف شده و نقش آن در سنين سالمندي مورد اشاره قرار خواهد گرفت در بخش سوم ضمن تعريف افسردگي به شيوع آن در سنين سالمندي اشاره و متغيرهاي موثر در آن توضيح داده خواهند شد. در بخش چهارم به تعريف دين و مذهب دروني و بيروني اشاره و سپس نقش آن در سلامت روان و افسردگي ارائه خواهد شد و در بخش پاياني يافته هاي پژوهش در سه قسمت رابطه: نگرش مذهبي با سلامت روان، نگرش مذهبي با افسردگي، و نگرش مذهبي و سلامت روان و سلامت روان و افسردگي در سالمندان ارائه خواهد شد.
در فصل سوم درباره روش پژوهش بحث خواهد شد، فصل شامل موضوعات زير است:
1- آزمودنيها، گروههاي نمونه مورد مطالعه، حجم گروههاي نمونه
2- ابزارهاي اندازه گيري
3- مراحل اجراي پژوهش
4- روشهاي آماري تجزيه و تحليل داده ها
در فصل چهارم نتايج سعي خواهد شد نتايج بدست آمده براساس فرضيه هاي پژوهش پاسخ داده شود.
آنچه در فصل پنجم خواهد آمد: ابتدا يافته هاي پژوهش به ترتيب فرضيه هاي پژوهش به بحث گذاشته خواهد شد و سپس به كاربردها، پيشنهادات و محدوديتهاي پژوهش اشاره خواهد گرديد.

درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , پدیده تک سرپرستی در خانواده ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : بررسی عوامل موثر با بهداشت روان زنان معلم در مقطع ابتدایی
چکیده
از دیر باز شناخت و درک علل و عوامل تعیین کننده یا موثر بر سلامتی به ویژه سلامت روان مورد توجه و مطالعه دانشمندان علوم گوناگون بوده است. همگام با پيشرفت هاي جهان معاصر در تشخيص و درمان اختلالات جسمي و رواني، ابزارها و فنون مختلفي گسترش يافتهاند كه در كاهش مشكلات مختلف مؤثر بودهاند.
آموزش و پرورش از جمله سازمان هایی است که در همه جوامع از حساسیتی خاص برخوردار است .این حساسیت بیشتر به آن دلیل است که عملیات داخلی آن در معرض دید همگان و مورد قضاوت عام قرار می گیرد. سیر تغییر و تحولات و پیشرفت های اجتماعی، نیاز به آموزش و پرورش اثربخش را ضروری می سازد. از این رو، پژوهش های متفاوتی در این حوزه می تواند نواقص و کاستی های موجود را مشخص و راه را برای برطرف کردن آن ها هموار سازد. احتمالا یکی از عواملی که می تواند روی عملکرد معلمان اثر گذار باشد ویژگی های شخصیتی آنان است گرچه اطلاع از درون انسان ها و شخصیت آنان کار بس مشکلی است اما شناخت شخصیت یک روزنه بسیار گویا دارد و آن رفتار های بارز افراد است.همچنین پژوهش در باب عملکرد شغلی و رفع مشکلاتی که منجر به افزایش سلامت روان می گردد در صنعت و سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نقش و رسالت معلمین از یک سو تبدیل انسان های خام به انسان های صنعتگر، خلاق و خود آگاه رشد یافته است و از سوی دیگر تامین کننده نیازهای نیروی جامعه در بخش های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. عملکرد انسان، دستخوش عواملی است که روند زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، و گوناگونی شغل ها، سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. در سال های اخیر توجه به سلامت روانی کارکنان و تاثیر سلامت روانی و جسمی در عملکرد کارکنان مورد توجه سازمان ها قرار گرفته به نحوی که بسیاری از سازمانها تدریس می کننند تا از طریق پژوهش های علمی سعی در شناخت منابع، ایجاد فشار و تنش در محیط کارکنان نمود، تا بتواند از طریق راهکارهای مناسب محیط های شغل مطلوب رابرای کارکنان فراهم آورند و در نتیجه رضایت و عملکرد شغلی کارکنان را افزایش دهند (موسوی، 1378).
افراد با هر جنبه از شخصیت به شیوه های خاصی رفتار می کنند و دارای انتظارات خاصی هستند توانایی و مهارت رفتاری منحصر به فرد و نیز نیازهای متفاوتی دارند و بر اساس الگوی شخصیتی خود دارای نیازها، انتظارات، انگیزه ها، توقعات و اهداف خاصی می باشند. از طرفی سازمان ها نیز بر حسب اهداف، وظایف و فعالیت های خود نیازها، انتظارات و توقعات خاصی را ارضاء می کنند، بنابراین برای هر یک از انواع شخصیت های متفاوت شغل های متفاوتی مناسب است(نریمان و همکاران، 1386).
تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در رشد و توسعه جوامع پیشرفته بیانگر آن است که همه این کشورها از آموزش و پرورش کارآمد و اثر بخش برخوردار بوده اند.شناخت دقیق نیروی انسانی شاغل در نظام آموزشی از جمله ضروریات برای برنامه ریزی در آموزش و پرورش می باشد. شناخت ویژگی های شخصیتی معلمان می تواند شرایط را جهت جذب و نگهداری آنها مطلوب ترنمایدواز طرفی سازمان های آموزشی بااعمال کارکرد های مختلف و مناسب با نوع ویژگی های شخصیتی معلمان عملکرد و اثربخشی آنها را افزایش دهند.بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در مشاغلی خاص همچون معلمی باید با شناخت کامل آنان از نظر ویژگی های شخصیتی همراه باشد(قربانی1382).
هدف این پژوهش بررسی وضعیت بهداشت روانی و همه گیرشناسی اختلالهای روانی با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی آنان "سلامت روان" و "عملکرد شغلی" بر اساس "ویژگی شخصیتی" در بین معلمان دوره ابتدائی شهرستان کهنوج بوده است. جامعه آماری 170 نفر از معلمان ابتدائی بود که تماماً به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق سه پرسشنامه سلامت روان(GHQ)، عملکرد شغلی پاترسون و ویژگی شخصیتی نئو جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج تحلیل آماری نشان داد سلامت روان و عملکرد شغلی با ویژگی شخصیتی معلمین رابطه معناداری وجود دارند. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از ابعاد ویژگی های شخصیت، "برون گرایی"، "نوروزگرایی" و "وجدانی بودن" سلامت روان را پیش بینی کردند و برون گرایی و نوروزگرایی عملکرد شغلی را پیش بینی کردند. برداشت کلی از این نتایج چنین بود که بهترین متغیر پیش بینی کننده برای سلامت روان و عملکرد شغلی، بعد برون گرایی بود. بررسی نتایج بیان گر ضرورت توجه به ویژگی های شخصیتی افراد در گماردن به مشاغل مختلف به خصوص حرفه معلمی می باشد.
درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي , بررسی نگرش دینی دانشجویان ,
|
|
|
|
|

تحقیق : تاثیر مذهب در نوع رفتار افراد در مواجه با مذاهب دیگر
به نظر علماي علوم اجتماعي، فرهنگ و معتقدات افراد عامل مؤثري در طرز سلوك و رفتار اداري آنان به شمار مي رود. برخي از عوامل فرهنگي مانند عادات و سنن، عقايد مربوط به حرفه و شغل ، روش هاي توليد و ... در طرز سلوك و رفتار اداري افراد مؤثر است. افراد شاغل در سازمان از آنجا كه عضو جامعه بزرگ تري هستند، در تأثير فرهنگ و معتقدات مخصوص آن جامعه قرار مي گيرند. بنابراين چگونه فرهنگ و معتقدات اجتماعي جامعه بدون شك تأثير قابل توجهي در طرز سلوك و رفتار افراد در سازمان هاي اداري دارد. بدين رو بررسي تأثير عوامل فرهنگي در رفتار اداري افراد، اهميت روزافزوني در سازمان و مديريت مؤسسات امروزي به دست آورده است و براي اين منظور بايد ريشه هاي فرهنگ جامعه به خوبي شناخته شده و در صورت لزوم تغيير يابند. از آنجا كه نقش فرهنگ در توسعه نقش كليدي است و انسان در توسعه نقش مهمي داردو تحقق توسعه به دست انسان صورت مي پذيرد، برطرف كردن نيازهاي روحي و رواني افراد از اهميت ويژه اي برخوردار است زيرا كه بدون توجه به آنها توسعه ميسر نيست. بنابراين يكي از وظايف مهم مدير، انگيزش افراد است، انسان هايي با نيازهاي متعدد براي نيل به هدف هاي سازماني.......
موضوع تحقیق به این شرح است که: قبول یک مذهب چه تاثیری بر نوع رفتار زمانی که با مذاهب یا اعتقادات دیگر برخورد می کنیم دارد . وآیا آن اصول اخلاقی قرار داده شده در آن آیین چه خط قرمزها ویا آزادی هایی به ما گوشزد می کند .وآیا می توان بر نوع رفتار یعنی رفتارهای اجتماعی وبرخوردهای مابا مواجه شدن با دیگر اعتقادات دارد .ونیز آموزش اصلی در هنگام مواجه با دیگر مذاهب که شاید متفاوت تر از آنچه در جامعه عرف است باشد.چه می توان باشد. براساس آن اصل کلی که بر اعتقادات دیگران احترام بگذارید تا بر اعتقاداتتان احترام بگذارند. واین احترام چگونه می تواند باشد که در مراکزی چون دانشگاه چه نوع رفتاری را می طلبد.....
درباره :
رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي , بررسی نگرش دینی دانشجویان ,
|
|
|
|
|

تحقیق : بررسی نظریات اصلی و بنیانی مری داگلاس Mary douglas
چکیده
پرداختن به زندگی و آثار نظریه پردازان و استفاده از تجربیات آنان در انسان شناسی به خصوص نظریه پردازان متاخر می تواند راه گشای انسان شناسان در میدان تحقیق باشد. از جمله این انسان شناسان مری داگلاس است که به تحقیق در حوزه های متعددی از جمله اقتصاد، سیاست، دین، تغذیه و ... پرداخته و در مورد موضوعات جدیدی مانند تروریسم، مصرف، انقلاب الکترونیک، ترس از آلودگی و ... که گریبانگر انسان امروزی است از دیدگاه انسان شناسی کارهای متعددی ارائه داده است. داگلاس از یک طرف در زمرة انسان شناسان نمادین قرار می گیرد و از طرفی به کارکردگرایی ساختاری بسیار شباهت دارد. او یکی از انسان شناسانی است که در مطالعاتش بر جنبه نمادین پدیده ها در زندگی اجتماعی تاکید کرده است و به بررسی چگونگی معنا بخشی به زندگی و بیان آن با نمادهای فرهنگی می پردازد (کیوکو، 2003).
داگلاس یک دیدگاه مهم مردم شناسانه برای طبقه بندی نمادها و شبکه های اجتماعی خلق کرده است. او در کتاب معروف خود به نام نمادهای طبیعی (1970)، بر رفتارهای منسکی و مباحث نظری متناظر با آنها، تبیینی براساس ساختار اجتماعی ارایه میدهد (عربستانی، 1379)، در حالیکه در کتابی که بیشتر با آن معروف شد با نام پاکی و خطر (1966) بیشتر با ارائه بدن به عنوان نماد جامعه به خطراتی که ممکن است یک جامعه را تهدید کند پرداخته است. داگلاس معتقد است که پیکره اجتماعی، نحوه درک بدن فیزیکی را مقید میکند و آنچه از خلال کنش پیکره اجتماعی با بدن فیزیکی حاصل میشود، در «بدن» به عنوان یک رسانه محدود ابراز میشود (عربستانی، 1379). او در نظریات خود تحت تاثیر استادانی چوی امیل دورکیم، ایوانس پریچارد و وان جنپ بوده است. داگلاس را می توان به خاطر ارائه کتاب ها و مقالات متعدد در زمینه های مختلف، جزء پرکارترین انسان شناسان قرار داد. عقاید او در دوازده جلد کتاب و امتیازات مقالات متعددی به چاپ رسیده است. از نظرات او که جزء تاثیر گذاران در انسان شناسی معاصر است، به علت ناشناخته بودن و ترجمه نشدن آثارش، کمتر در ایران استفاده شده است. در این مجلد که گزارشی است از زندگی و آراء مری داگلاس، بر آنیم که این انسان شناس معاصر را به شکل مختصر معرفی کنیم و مرور آثارش را به کسانی که در حوزه های علوم اجتماعی و دین مطالعه می کنند توصیه می کنیم.
قسمت عمده این گزارش به بحث در مورد نظریات اصلی و بنیانی که داگلاس در آثارش به خصوص در دو اثر معروف خود (پاکی و خطر؛ و نمادهای طبیعی) مطرح کرده است، می پردازیم. همچنین بعد از بررسی نظرات و عقاید این انسان شناس به شکل مختصر به این موضوع می پردازیم که نظریه های داگلاس تحت تاثیر اندیشه کدام یک از نظریه پردازان و اندیشمندان هم عصر و قبل از او بوده است. با بررسی تاریخی جامعه انگلستان که داگلاس بیشتر عمرش را در آن سپری کرده، تاثیراتی احتمالی که جامعه زمان او بر کارهایش گذاشته است را مرور می کنیم. تاثیراتی که این انسان شناس در حوزه نظریه ها، روش و کار میدانی در انسان شناسی گذاشته، بحث دیگری است که به آن خواهیم پرداخت. همچنین تاثیراتی که داگلاس بر دیگر حوزه های علوم انسانی گذاشته است به طور خلاصه در ادامه بحث قبلی خواهد آمد. در این مجموعه همچنین فهرستی از آثاری که داگلاس به زبان های انگلیسی و فرانسوی منتشر کرده است ارائه خواهیم کرد.
مری داگلاس (2007- 1921) از جمله انسان شناسان معاصر در حوزه انسان شناسی نمادین است. او در ایتالیا به دنیا آمد ولی در آنجا زندگی نکرد و تقریبا انگلستان محل زندگی اصلی او در طول زندگی اش بود. در طول زندگی مری داگلاس انگلستان تحولات زیادی از جمله جنگ جهانی را تجربه کرد. داگلاس تحصیلات خود را ابتدا در رشته های فلسفه، سیاست و اقتصاد در آکسفورد آغاز کرد ولی طی آشنایی با برخی از مردم شناسان اجتماعی زمان خود، در زمانی که در دفتر مستعمراتی کار می کرد، به این رشته علاقمند و تغییر رشته داد. او در رشته انسان شناسی به کسب درجه دکترا نائل شد. داگلاس ابتدا کار میدانی خود را در آفریقا در میان قوم له له آغاز کرد. بعد از 15 سال کار میدانی رویکرد او به سمت نظریه و موضوعات مقایسه ای تغییر یافت. بعد از آن او به موضوع مقایسه زندگی اجتماعی مشتاق شده و به تدریج به یک انسان شناس جوامع صنعتی مدرن تبدیل شد. داگلاس را می توان نسل سوم انسان شناسان به شمار آورد. او شاگرد ایوانز پریچارد بود و نظریاتش تا حدودی تحت تاثیر پریچارد شکل گرفته است. همچنین می توان تاثیر دورکیم بر آراء داگلاس را به خوبی در آثار او مشاهده کرد. ........
درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , بررسی نگرش دینی دانشجویان , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسي نقش تربيت معلم در ساختار وزارت آموزش و پرورش
ازآنجاكه درآموزش وپرورش،نقش نيروي انساني بسيار بااهميت است ومعلم از مهمترين عوامل موثر در رشد وتوسعه ي كيفي ومحتوايي آموزش وپرورش به شمارمي رود، لذا نبايدمسئله ي گزينش معلم رابه تصادف محول كرد وافرادي به مراكز تربيت معلم راه دادكه فاقد شرايط كافي براي احراز اين حرفه باشند. بدون ترديد اگر در اين زمينه دست به انتخاب اصلح نزنيم وگروهي به عنوان معلمان آينده ي مملكت انتخاب شوند كه هم از حيث استعدادوتوانايي وهم از جهت علاقه ورغبت براي تربيت وكسب تخصص آمادگي كمتري داشته باشند،ديگر نمي توان اميد داشت كه از همان مرحله ي آغازين از نظر دسترسي به كيفيت مطلوب در آموزش وپرورش بادشواريهايي روبه رونشويم.بايد شرط ورود به مراكز تربيت معلم راصرف نظر ازاين كه فرد در كدام دوره ي تحصيلي قصد تدريس دارد،به طور يكسان،داشتن ديپلم متوسطه كامل باسوابق درخشان تحصيلي ودارابودن ساير ويژگيهاي لازم دانست.
بايد در انتخاب معلم،روشي به كاربردكه مبتني برمعيارها وموازيني،از نظر علمي معتبرو از حيث نتيجه قاطع واطمينان بخش باشد تاازآن طريق بتوان همه ي ابعاد وجود متقاضي رامتناسب باهمه ي ضرورتهاي اشتغال دراين حرفه ارزشيابي كرد وسرانجام از تلفيق ويژگي هاي فردي،داوطلبان،شاخصهاي معتبري معين نمود وبرمبناي آن شاخصها،بتوان بهترين وشايسته ترين متقاضيان رابه مراكز تربيت معلم معرفي كرد.
بعداز مرحله ي انتخاب،دومين مرحله ي تامين نيروي انساني،باعنوان«ترببت و آماده سازي معلمان »مطرح مي شود.بي گمان افراد منتخب،هرچندبهترين عناصرگروه متقاضي حرفه ي معلمي باشند،اماهنوزمعلم شايسته و كارآزموده نيستند وبايدباگذراندن دوره هاي تربيتي وتخصصي كه تحت پوشش علمي دانشگاهها وموسسات آموزشي عالي قراردارد،براي قبول مسئوليت در مدرسه آماده شوند.
در اين روزگار اغلب كارشناسان امورتربيتي براين باورند كه رسالت معلم واهميت كارآموزش وپرورش مستلزم آن است كه معلمان،عموما از تخصص حرفه اي وآزمودگي وتحصيلات بيشتروبالاتر برخوردار باشند.آنان براين اعتقادند كه جامعه مجازنيست در مناطق روستايي و شهرهاي كوچك به حدنصاب كمتروخفيف توانمنديهاي معلمان قانع باشند؛زيرااين خود محروميتها ونارساييهاي آموزشي دراين مناطق راتشديدوتمديدمي كند.باقبول اين نقطه نظرمعلمان درهمه ي مناطق كشورمان بايدحد نصاب معين وموردقبول تحصيلات وتخصص بهره مند شوند. اين ديدگاه تربيتي وجود نظام چندمرحله اي تربيت معلم رانفي مي كند واين ضرورت راپيش مي آورد كه همه ي معلمان،اعم ازآنكه در آينده درچند منطقه اي به خدمت گمارده شوند ،ازآزمودگي و خبرگي حرفه اي و تحصيلات بالاتر بهره مند شوند.باپذيرش اين اصل،نخست بايدكارشناسان،الگوي سازماني تربيت معلم رابرمبناي يك برنامه ي واحد بازمان كافي تحصيلي وانتخاب داوطلبان باتحصيلات بالاتر(دارندگان ديپلم متوسطه)با همكاري دانشگاهها طراحي كنند،تابدينسان تحصيلات تخصصي داوطلبان تدريس در مدارس رابه حد نصابي قابل قبول رساند،زيرااجراي برنامه دراز مدت تربيت معلم احتمالا شايستگي واهميت بيشتر حرفه اي را براي كار آموزشي فراهم مي آورد. ناگفته نماند که آماده شدن داوطلبا از یک سو به وجود برنامه های درسی معتبر ومفیدبستگی داردو ازسویی موکول به آن است که اجرای برنامه های تحصیلی درجهتی باشد که ویژگیهای لازم برای اشتغال به کار تربیت وتعلیم رادر انتخاب شدگان فراهم آورد.برای تحقق این منظور،نخست لازم است طول دوره های تحصیلی درمراکز تربیت معلم را برای معلمان دوره ی ابتدایی وراهنمایی، برابر بادوره ی کارشناسی وبرای دبیران مدارس متوسطه ومراکز پیش دانشگاهی ،برابربادوره ی کارشناسی ارشد افزایش داد...........
بررسي سيرتحولات در قلمرو تربيت معلم درايران از آغاز تاسيس دارالفنون به عنوان نخستين مركز تربيت معلم تاكنون نشانگر اين واقعيت است كه گرچه اين نهاد تربيتي دستخوش تغييرات ومورد بازنگري مستمر به ويژه در جهت توسعه كمي قرار گرفته است ليكن به لحاظ فقدان ضمانتهاي قانوني، مالي واجرايي نتوانسته است باايجاد تحول در راهبردها و رويكردهاي سنتي جايگاه پراهميتي در فرايند اصلاحات وتوسعه كيفي ومحتوايي آموزش وپرورش پيداكند لذا بي سبب نيست كه امروزه نظام تربيت معلم در كشورمان به علت ضعف فرهنگ برنامه ريزي علمي ونبود فرايند ارزيابي از نتايج و پيشرفت مراحل اجرايي طرحهاي اصلاحي ،با تنگناها ونارساييهاي بسياري چون كمبود اعتبارات مالي ،نبود اهداف روشن در زمينه گزينش و آماده سازي معلمان و استخدام آنان ، فقدان تشكيلات تازه اي به منظور تحقق بخشيدن به آرمانها و ارزشهاي جديدي كه در راستاي تامين كادر شايسته آموزشي كه بتوانند بابهره گيري از شايستگيهاي حرفه اي خود نقش كليدي رادر فرايند اصلاحات آموزش ايفانمايند ،مواجه است.اگر به طرح هاي توسعه تربيت معلم وتغييرات كمي مربوط به آن طي دودهه اخير، توجه كنيم در مي يابيم كه نظام تربيت معلم براي دوره هاي مختلف در طول سالهاي گذشته ، تفاوت هايي داشته است. به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي وتغيير در دوره هاي تحصيلي مراكز تربيت معلم ،دانشسراهاي مقدماتي وراهنمايي تحصيلي و مركز تربيت مربي ، تعطيل ومراكزتربيت معلم دوساله در رشته هاي مختلف بدون هيچ گونه پشتوانه مطالعات وتحقيقاتي داير گرديد.اين تغيير كه بر اساس سليقه و علايق فردي مديران سطوح بالاي وزارت آموزش وپرورش صورت گرفته است و حجم عظيمي از سرمايه ، كار وتلاش در جهت برنامه ريزي درسي ،تاليف كتابهاي درسي ،ايجاد امكانات و تجهيزات براي اين دوره ها رابه دنبال داشت. پس از گذشت چند سال به دلايل باز شناخته نشده اي ،دانشسراهاي تربيت معلم دوساله وچهار ساله در كنارمراكز دوساله ي تربيت معلم تاسيس شدند. اين دانشسراها پس از مدتي فعاليت بار ديگر به تعطيلي گراييدند. حال اين سووال مطرح مي شود بر اساس چه منطق وبرمبناي كدام يك از يافته هاي تحقيقاتي اين دانشسراها داير شدند ودلايل انحلال آنها چه بوده است ؟هزينه هاي از بين رفته و تلاشهاي انجام شده در اين جريان راچگونه مي توان جبران نمود؟و سرانجام ،نتايج حاصل ازاين تصميمات كه فاقد پشتوانه تحقيقاتي بوده است چه تاثيرات منفي در روند توسعه ي تربيت وآماده سازي معلمان در سطح كشور داشته است؟آيا بااجراي چنين طرحهايي كه بدون توجه به نيازهاي كمي وكيفي كشور در زمينه ي تربيت معلم صورت مي گيرد،اين برنامه ها بخش مهمي از جامعيت وكارايي خود رااز دست نمي دهند ونظام تربيت معلم راباتمام كمبودها ونواقصي كه از گذشته وارث آن است بامشكلات ومعضلات جديدتري روبه رونمي سازد................
درباره :
بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسي شيوع مواد مخدر در خانواده با برون گرايي روان پريشي و روان نغرندي در بين جوانان در معرض آسيب
مقدمه :
مشكل اعتياد يكي از معضلات بهداشتي ، رواني ، اجتماعي جهان امروز است. اعتياد حاكي از يك مشكل جدي در سلامت جسمي ، رواني ، اجتماعي است . علل شيوع اعتياد پيچيده و متعدد بوده است. در اين پژوهش تحقق به دنبال بررسي شيوع مواد مخدر در خانواده با ويژگي هاي برون گرا و روان نژند و روان پريش در بين جوانان در معرض آسيب ، شهرستان لالي مي باشد. با توجه با تاثير متقابلي كه مواد مخدر و خانواده هايي با چنين ، ويژگي هايي ، مي گذارد. پژوهنده بايد به دنبال اين مسئله باشد كه آيا افراد روان پريش آمادگي بيشتري براي مصرف مواد مخدر دارند؟ آيا گرايش هاي روان نژندي سبب مصرف مواد در افراد يك خانواده مي شود ؟ آيا فردي كه ويژگي هاي برون گرا داشته باشد تا چه حد آمادگي بيشتري براي مصرف مواد دارند ؟ نقش آسيب هاي روحي و رواني و مشكلات خانوادگي در گرايش مصرف مواد مخدر چه قدر است ؟
شيوع بسيار بالاي استفاده از مواد مخدر بر گسترش روبه تزايد اعتياد در تمام گروه هاي اجتماعي ، به ويژه جوانان و نوجوانان يكي از مسائل مهم در چند دهه ي اخير بوده است و خطر ايجاد بحران بواسطه ي گسترش اين مساله در سال هاي بعد به شدت وجود دارند از جمله آمادگي فردي ، در دسترس بودن مواد ، تسهيلات محيطي و ناكارآيي پيشگرانه ي روش هاي درماني .
اعتياد به مواد مخدر ، دامنگير كساني مي شود كه از آمادگي براي ابتلا بر خوردارند گرايش اوليه به مصرف مواد مخدر در فرد وجود دارد. نوجوانان افسرده ، مضطرب و نا آرام از گرايش و آمادگي بيشتري برخوردارند از سوي ديگر ، آرمانگرايي و عدم واقع بيني در ميان جوانان ، شرايطي را پديد مي آورد كه شخص را به سوي اعتياد سوق مي دهد. مصرف مواد ، تابع ويژگي ها و خصايص فرد معتاد است . گرايش هاي روان ********** ، مشكلات روحي و رواني و هوش پايين از جمله عوامل فردي در نژند شناسي اعتياد به شمار مي روند. (1)
اولين گام در جهت پيشگيري از اعتياد افراد در خانواده ها دادن اطلاعات درست و واقعي به آنهاست و نوجوانان و جوانان ما براي مقابله صحيح با مشكلات زندگي و مقاومت و بردباري در برابر سختي ها ، ناكامي ها و فشارهاي رواني احتياج به محيطي گرم و دلسوز چون خانواده دارند پس بيائيد آنها را تنها نگذاريم
درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , سیاست جنایی ایران در مورد توزیع کنندگان مواد مخدر ,
|
|
|
|
|

پايان نامه : بررسي آسيب شناسي رفتارهاي ديني دانشجويان
مطالعه موردي : دانشجويان دانشگاه آزاد
چكيده
در رفتارهاي ديني دانشجويان، بعنوان قشر مدرن وتحصيل كرده كه با انديشه هاي نو سر و كار دارند تحولات ساختاري حادث شده است. تحولاتي كه به لحاظ فرايند هاي اجتماعي چون جامعه پذيري، تعليم و تربيت، قشر بندي اجتماعي و نيز ويژگيهاي شخصيتي دانشجويان به لحاظ نوگرايي، سنت گرايي، فرد گرايي، جمع گرايي، عام گرايي، خاص گرايي، موجب ظهور نوعي تحول كيفي در دينداري جوانان دانشگاهي نسبت به قبل شده است. هدف پژوهش حاضر بررسي علل وعوامل آسيب زاي رفتارهاي ديني دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان بود، كه به صورت يك مطالعه كيفي از طريق مصاحبه عميق صورت پذيرفت و 16 نفر تا رسيدن به حد اشباع 20 ساله دانشگاه آزاد اسلامي واحد - اطلاعات در اين مطالعه شركت نمودند. داده ها از دانشجويان دختر و پسر 32 خوراسگان گرد آوري و پس از پياده شدن بر روي كاغذ به صورت موضوعي تجزيه و تحليل شد. نُه موضوع اصلي حاصل گرديد كه عبارتند از خانواده، معلمان و اساتيد، قرائت ها و برداشتهاي مختلف از دين، عدم شناخت كامل دين، رفتار دينداران، حكومت ديني، روحانيت، تبليغات ديني و دانشگاه. نتايج حاصل نشان داد خانواده در نهادينه ساختن آموزه هاي ديني يا آسيب رساندن به باورهاي مذهبي تاثير فراواني دارد. البته موانعي از جمله گسست نسلي و مدرنيته خانواده را با چالش مواجه نموده است. پس از خانواده مدرسه و معلمين و سپس اساتيد دانشگاه در اين خصوص سهم بسزايي ازحيث آموزشهاي ديني مناسب و ايجاد فضاي سالم و الگو سازي براي جوانان بعهده دارند. همچنين قرائت ها و برداشتهاي مختلف از دين و عدم شناخت كامل دين منجر به سردرگمي، بي رغبتي و كاهش برخي از آموزه هاي ديني در بين دانشجويان گرديده است. بعلاوه رفتار دينداران در جذب يا دفع دانشجويان به دين حائز اهميت است. چنانچه دينداران دين را وسيله اي در جهت رسيدن به خواسته هاي خود قرار داده و دچار خود شيفتگي و جزم انديشي گردند، دعوت آنها به دين كمتر مورد پذيرش قرار مي گيرد. حكومت ديني نيز با مديريت صحيح جامعه و تحقق شعارهاي جذاب خود، فراهم نمودن زندگي مرفه و مطلوب و احترام به حقوق شهروندان و توسعه آزاديهاي مشروع و ساختن جامعه اي پيشرفته و توسعه يافته مبتني بر عدالت اجتماعي مي تواند كارآمدي نظام اسلامي را اثبات و علاقه براي ادامه اين مسير را بيشتر نمايد. علاوه بر اين شدت و كثرت تبليغات ديني، بدون توجه به نيازهاي گوناگون و پيچيده مخاطب، گفتار فاقد عمل و عدم استفاده از قالبهاي هنري در تبليغات ديني در كاهش رفتارهاي ديني دانشجويان موثر بوده است. دانشگاه نيز تأثير مسامحه آميزي بر روي دينداري دانشجويان دارد. همچنين برخي زياده رويها و سخت گيريها و تصميمات شتابزده و احساسي، كمبود امكانات، نبود فضاي نقد وگفتمان در دانشگاه، در اين رابطه تأثير گذار بوده است.
درباره :
بررسی نگرش دینی دانشجویان ,
|
|
|
|
|
پايان نامه : بررسی نگرش دینی ( مثبت و منفی ) برتفکرانتقادی دانشجویان رشته علوم تربیتی
چکیده :
با توجه به این که میان دانشجویان نگرش های متفاوتی ( مثبت و منفی ) نسبت به دین وجود دارد و هم چنین دارای درجات متفاوتی از تفکر انتقادی هستند ، بنابراین در رابطه با این که آیا با ( مثبت و منفی ) بودن نگرش دانشجویان تفکر انتقادی آنها مثبت و منفی می شود ؟ می خواهم در این رابطه اطلاعاتی به دست آورم و بررسی کنم
هدف از پژوهش حاضر این است که رابطۀ نگرش دینی و تفکر انتقادی دانشجویان را مورد بررسی قرار داده و تعیین شود که چه نوع رابطه ای بین این دو متغیر وجود دارد ، که نگرش دینی را به دو قسمت مثبت و منفی تقسیم کرده و تأثیرات آن ها بر روی تفکر انتقادی مورد بررسی قرار می گیرد.....
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر نگرش دینی ( مثبت و منفی ) بر تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است.فرضیات پژوهش عبارتند از :
1) بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد
2) بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطه وجود دارد.
همان طوری که ملاحظه می کنید جامعۀ آماری کلیۀ دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است و نمونۀ آماری 100 نفر است که از میان این جامعه آماری به صورت تصادفی ساده انتخاب شده است . روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه نگرش دینی و تفکر انتقادی خودساخته است که در اختیار گروه نمونه قرار گرفته و بعد از پاسخ جمع آوری شده و اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت . در تجزیه و تحلیل اطلاعات از دو روش توصیفی و استنباطی استفاده شد و جداول و نمودارهای آماری ارائه شد.
نتایج این پژوهش به شرح ذیل است :
1) بین نگرش دینی و تفکر انتقادی رابطه معناداری وجود دارد.
2) بین نگرش دینی مثبت و تفکر انتقادی رابطه معناداری وجود دارد.
3) بین نگرش دینی منفی و تفکر انتقادی رابطه معناداری وجود دارد.
درباره :
بررسی نگرش دینی دانشجویان ,
|
|
|
|
|
آمار کاربران |
 |
|
|
|
|
عضويت سريع |
 |
|
|
|
|
دانلود فونت هاي كاربردي |
 |
|
|
دريافت Download ( Farsi Fonts - Arabic Fonts ) Font
نام فايل | اسم فونت | اسم فونت | ARABICS.TTF | Arabic Style | عربيک استايل | ARSHIA.TTF | Arshia | ارشيا | BADR.TTF | Badr | بدر | BADRB.TTF | Badr Bold | بدر بولد | BSEPEHR.TTF | Sepehr | سپهر | COMPSET.TTF | Compset | کامپ ست | COMPSETB.TTF | Compset Bold | کامپ ست بولد | ELHAM.TTF | Elham | الهام | FANTEZY.TTF | Fantezy | فانتزي | FARNAZ.TTF | Farnaz | فرناز | FERDOSI.TTF | Ferdosi | فردوسي | HOMA.TTF | Homa | هما | IranNastaliq.ttf | Iran Nastaliq | ايران نستعليق | JADIDB.TTF | Jadid Bold | جديد بولد | KAMRAN.TTF | Kamran | کامران | KAMRANB.TTF | Kamran Bold | کامران بولد | KOODAKB.TTF | Koodak Bold | کودک بولد | LOTUS.TTF | Lotus | لوتوس | LOTUSB.TTF | Lotus Bold | لوتوس بولد | MAJIDSH.TTF | Majid shadow | مجيد شدو | MITRA.TTF | Mitra | ميترا | MITRAB.TTF | Mitra Bold | ميترا بولد | NASIMB.TTF | Nasim Bold | نسيم بولد | NAZANIN.TTF | Nazanin | نازنين | NAZANINB.TTF | Nazanin Bold | نازنين بولد | PERSIAN.TTF | Pershian Nimrooz | پرشين نيمروز | Persweb.ttf | Persian Web | پرشين وب | PFONT.TTF | Persian Font | پرشين فونت | ROYA.TTF | Roya | رويا | ROYAB.TTF | Roya Bold | رويا بولد | SEPEHR.TTF | Sepehr | سپهر | SINAB.TTF | Sina Bold | سينا بولد | TABASSOM.TTF | Tabassom | تبسم | TITRB.TTF | Titr Bold | تيتر بولد | TRAFFIC.TTF | Teraffic | ترافيک | TRAFFICB.TTF | Teraffic Bold | ترافيک بولد | YAGUT.TTF | Yagut | ياقوت | YAGUTB.TTF | Yagut Bold | ياقوت بولد | ZAR.TTF | Zar | زر | ZARB.TTF | Zar Bold | زر بولد |
|
|
|
مطالب محبوب |
 |
|
|
|
|
خبرنامه |
 |
|
|
برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود
 لطفا صبر کنید ...
|
|
|
پيوند هاي روانه |
 |
|
|
|
|
لینک دوستان |
 |
|
|
|
|
فالنامه |
 |
|
|
|
|
|