منوی اصلی |
 |
|
|
تاريخ : سه شنبه 16 اردیبهشت 1404 |
|
|
درباره ي سايت |
 |
|
|
تهیه پیشینه پژوهش ::
پیشینه یا سوابق پژوهشی مربوط به مساله تحقیق یکی از عناصر مهم پروپوزالهای پژوهشی و نیز تحقیقات محسوب میشود. در این قسمت به چند سوال عمده در این زمینه پاسخ میگوییم.
چرا باید پیشینه تهیه کنیم؟ جمعآوری پیشینه چه اهمیتی دارد؟ همانطور که مي دانيد، پژوهش اساساً به دنبال پاسخ سؤالات یا آزمون فرضیاتی است که در بیان مساله مطرح شده است. از آنجا که ما اولین یا تنها پژوهشگر این کرهی خاکی نیستیم!!!، همواره باید احتمال بدهیم که پژوهشگران دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که به مسالهای عین یا شبیه مساله تحقیق ما پرداخته باشند. مراجعه به تحقیقات، مقالات یا کتابها و حتی مصاحبهها یا سخنرانیهای آنان میتواند پیامدهای مثبت متعددی داشته باشد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- ابعاد جدیدی از مساله تحقیق را بر ما آشکار کند تا به جای تکرار بیهودهی تحقیق دیگران، تحقیق تازهای انجام دهیم.
2- به تدقیق سوالات یا فرضیات تحقیقمان کمک کند.
3- به ظرایف روش شناختی تحقیق درباره موضوع بیشتر آشنا بشویم.
4- خلاصه اینکه ما را در تجربیات محققان قبلی شریک کند و احتمال تکرار خطا در پژوهش را کاهش دهد.
اهداف ما نيزگسترش دانش و دستيابي آسان پژوهشگران ، انديشمندان ، دانشجويان و كليه علاقمندان به توسعه دانش به مقالات و پروژه هاي فارسي مي باشد تا در جهت اعتلاي دانش اين مرز و بوم سهيم باشيم
|
|
|
موضوعات سايت |
 |
|
|
|
|
مطالب تصادفي |
 |
|
|
|
|
جستجوی پیشرفته |
 |
|
|
|
|
|
پیغام مدیر سایت |
 |
|
|
حل تمرین دروس الکترونیک، مدارهای الکتریکی،کنترل خطی، نانوالکترونیک، فناوری ساخت مدارهای دیجیتال، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، و.....
رشته مهندسی برق گرایش های الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر
کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
از طریق تماس، واتساپ، تلگرام با شماره تلفن09372002091 وهمچنین از طریق دایرکت پیج اینستاگرام project_tehran درخواست خود را ارسال فرمایید
در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت توسط تیم متخصص دکتری انجام می شود
*****************************************************************************

شبیه سازی پروژه و مقاله درتمام سطوح دانشگاهی پذیرفته می
شود
*****************************************************************************
 
*****************************************************************************
مامي توانيم با كمترين هزينه ودر كوتاهترين زمان ممكن در تهيه پروپزال ، پروژه ، مقاله ، پايان نامه ، گزارش كارآموزي ،به شما كمك كنيم. در صورت تمايل عنوان ومشخصات كامل مطلب درخواستي و رشته و مقطع تحصيلي و شماره همراه خود را جهت اعلام نتيجه در قسمت نظرات ثبت کنید .
ضمناْ اگر از نظر وقت عجله دارید به ایمیل یا تلگرام زیر اعلام فرمائید
ایمیل com.dr@yahoo.com
از طریق تلگرام یا واتساپ با این شماره درخواست خود را اعلام فرمایید : 09372002091
|
|
|
جستجوی فایل ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده |
 |
|
|
|
|
جستجوی2 ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده شود ) |
 |
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
خلاصه
معلم بايد شاگردان خود را به علم ودانش تشويق نمايد وفضائل ومزاياي علم وعلما را به آنان تذكر دهد ويادآور گردد كه علما ودانشمندان وارثان انبياء وپيمبران ودر پايگاههائي بلند وفرازنده ودرخشان جاي دارند پايگاههاي كه مورد شك انبياء وشهدا وجانبازان راه خدا مي باشد. بايد معلم اينگونه سخنان شوق آفرين را كه در ملي آيات واخبار و آثار اشعار وامثال بچشم مي خورد وبازگو كننده فضائل ومنازل ومقامات والاي علم است بگوش آنها برسانند معلم بايد از عواملي كه او را در تشويق شاگردان به علم و دانش مدد مي كند استفاده نمايد و به آنها گوشزد كند بايد نسبت به مسائل دنيوي به امكانات وبا اندازه كفايت قناعت وسنبده كنند تا ازاين طريق بتواند آنها را از انگيزه دنيا ثراني كه موجب دل مشغولي و پريشاني خاطر آنها مي گردد ...
از آنجائيكه خانواده ها ومدارس ابتدايي ترين ومهمترين كانون پرورش وتربيت كودكان ونوجوانان هستند وگردانندگان آنها والدين و آموزگاران هستند واصلي ترين نقش را دراين زمينه به عهده دارند بايد با اصول وقوانين تربيت آشنايي كامل داشته باشند وآن را به عنوان احسن بكار گيرند. چرا كه اگر اين اصول وقوانين بكار برده نشوند نبايد درانتظار موفقيت آموزش و پرورش باشيم. بنابراين فساد وتزلزل جبران ناپذير آينده مان دور از انتظار نخواهد بود دراين مصداق شاعر معروف سعدي شيرازي گفت :
خشت اول گر نهد مهار كج تا ثريا مي رود ديوار كج
خداوند عزيز نيكوكاران را مورد تشويق قرار داده ونيكي هاي آنان را ده برابر پاداش مي دهد..........
بطور كلي انجام يك تحقيق مستلزم هدفهاي است كه اين هدفها از پيش در نظر هر محققي نقش بسته است چون تشويق در مدارس راهنمائي بطور تمامي مستقيم وغير مستقيم صورت مي گيرد وباد اهداف تحقيق نيز در برگيرنده روشها باشد لازم به ذكر است كه تشويق آموز قادر به انجام آن خواهد بود تا فرآيندهاي ياد گيري او تقويت
شده وعلاقه به حل مسائل پيدا نمايد در اين صورت هدفهاي اين تحقيق عبارتند از :
1- انواع تشويق مستقيم عملكرد ومستقيم دانش آموز را تقويت مي نمايد.
2- روشهاي غير مستقيم تشويق نيز باعث افزايش كارايي دانش آموزان مي گردد.
. تشويق نيروها واستعدادهاي دانش آموزان را به كار مي اندازد واستقامت آنها را در كارها زياد مي كند وموجبات سرعت در كارهاي بدني را فراهم مي كند ودر كارهاي فكري موجب سعي وكوشش بيشتري مي گردد . تشويق وتقويت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گيري عادات مطلوب در آنان مي شود. به عبارت ديگر از آنجا كه از طريق رفتارهاي تشويق آميز كلامي وغير كلامي مادي وعنوي فردي وگروهي مستقيم وغير مستقيم مربي بيش از هر چيز به يك نياز هم نوجوانان يعني نياز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده مي شود.
ما شاهد بيشترين مؤثرترين وپايدارترين اثر در رفتار آنان هستيم در حالي كه وقتي دانش آموزي را تنبيه مي كنيمن نه تنها به هيچ يك از نيازهاي خطري واساسي او پاسخ نمي دهيم بلكه تعادل حياتي اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آيندي كه همواره ازآن گريز دارد مواجه مي كنيم ولو اينكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشيم .
رسول خدا پايه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار كرده وسفارش مي كند كه آنان را گرامي بداريم وبا جايزه اي كه امكان وفايش هست انان را تشويق نمائيم.
استفاده ازروش تشويق ومحبت يكي از روشهاي تربيتي بسيار مؤثر ونشانه صدر ونقش مطمئنه داشتن فرد است. خداي تعالي رمز پيروزي پيامبر اكرم (ص) رادر همين شرح صدور محبت ورزي پيامبر به امت خود مي داند : به موجب لطف ورحمت الهي ..................
دانلود پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
درباره :
نقش تلويزيون دررفتار , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , بررسی نگرش دینی دانشجویان , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|
تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی( بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی
اگر چه هویت انسان تحت تاثیر عوامل گوناگونی مثل نژاد ، ملیت ، مذهب ، شغل و سن است ، اما در اکثر جوامع مهمترین ، مرکزی ترین و تعیین کننده ترین این عوامل ، هویت اجتماعی مردانگی و زنانگی است( نجاریان و خدارحیمی ، سال سوم).
غالب کودکان به هویت جنستی یعنی تصویری روشن ازخود به عنوان مرد یا زن دست می یابند .اما در اغلب فرهنگها تمایز بیولوژیکی و زیستی بین زن و مرد به صورت شبکه ای گسترده ای از باورها و آیین هایی نمایان میشودکه تقریبا تمامی حیطه های فعالیت انسان را زیر نفوذ خود دارد ( ریتا ال .اتکینسون،ریچارد سی.اتکینسون،ادواردای.اسمیت،داریل ج.بم،سوزان نولن-هوکسما ،ترجمه،براهنی و همکاران، 1385). اکثر ضرب المثلها زنان را هیجانی و دمدمی مزاج به حساب می آورند،در حالی که مردان را منطقی و قابل اعتماد توصیف میکنند.اعتقاد به هیجانی بودن در واقع یک تصور قالبی است. تصور قالبی یا کلیشه ای یعنی عقیده ثابت و قراردادی درباره یک گروه،اعتقاد به هیجانی بودن زن و منطقی بودن مرد نیز یک تصور قالبی است. تصورات قالبی ، انتظارات ما را تعیین می کنند(راتوس ، ترجمه،گنجی،1375 ). ..................
اخیرا بسیاری از روانشناسان عقیده دارند که عقاید سنتی مربوط به مردانگی و زنانگی از نظر اجتماعی و روانشناختی مخرب هستند زیرا این عقاید در فرایند شناختی کودکان مداخله می کنند و ظهور علائق و مهارتهای شغلی آنها را محدود می سازند و به طور کلی در تعامل کودکان با دیگران دخالت می کنند.(بیگلر و لیبین، به نقل از بهروز نژاد، 1383) ...................
در سال 1950 تفکری نوین شکل گرفت که نقش خنثی را به عنوان ابزاری جهت اعمال مسئولیت به فرزندان پسر و دختر ارائه نمود . براساس این نظریه ، پسر ودختر اساس مسئولیت هایی که خانواده به عهده شان می گذارند . امروزه دیدگاه روانی اجتماعی بارزی در زمینه نقش های جنسیتی حاکم است و دو نوع جهت گیری شخصیتی .............
بم در مقاله ای که در اواسط سال های 1970 انتشار یافت ( 75-1974) یک چهارچوب نظری را طرح ریزی نمود و شیوه اندازه گیری را توسعه داد که عمیقا مطالعه جنسیت را تحت تاثیر قرار داد.بیش از دو دهه بعد این کار به اضافه همکارهای جدیدش ادامه یافت تا چگونگی اداراک شدن موضوعات جنسیت را تحت تاثیر قرار دهد. بم(1975)خاطر نشان ساخت که تا سال (1970) روان شناسان به همراه عموم مردم به تفکر درباره نرینگی و مادینگی همان دو کرانه ی پایانی از یک پیوستار گرایش داشتند بنابر این هر فرد یا فرد یا ماده بود و هیچ گونه راهی برای این که در حد بالایی هم نر و هم ماده باشد وجود نداشت(هاید، ترجمه،خمسه،1384).................
از آنجائیکه د رسال 1974 برای اولین بار پرسشنامه نقش های چنسیتی به صورت رسمی برای اندازه گیری نقش های جنسیتی عنوان گردید ، ابهامات گوناگونی در زمینه روایی و اعتبار ابزار فوق مطرح شده است و هنوز هم تحقیقات فراوانی برای بررسی میزان روایی و پایایی آن بر پا می شود . بنابراین مساله اصلی تحقیق در چهارچوب ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش های جنسیتی بم قرار گرفته است . و می توان اینگونه عنوان کرد که پرسشنامه فوق و هم چنین نقش های جنسیتی از عوامل فرهنگی تاثیر می گیرد و باید آن را در هر زمینه خاص مورد بررسی قرار داد ( لیپا 1985 به نقل از بیگی، 1380)...................
اهداف پژوهش
تحقیق حاضر یک هدف اصلی و چندین هدف فرعی به شرح زیر دارد :
1- هدف اصلی : تحت عنوان شناسایی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش ها ی جنسیتی در کودکان معرفی می شود تا از این طریق بتوان ساختارسازی ، اعتباریابی ، رواسازی و هنجارهایابی آزمون فوق را انجام داد ...............

درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : بزهکاری وبررسی علل آن در نوجوانان و جوانان
در طول تاريخ ، بزهكاري همواره انديشه ها و تلاشهاي پژوهشگران را به خود جلب كرده است و بسياري از متخصصان و كارشناسان سال بهداشت رواني – اجتماعي بر آن شدند كه جنبه هاي مختلف اين معزل را شناسايي كنند زيرا بيشتر آنان بر اين باورند كه بزهكاري نوجوانان و جوانان ، پديده اي نيست كه تنها در قرن حاضر خود نمايي كرده باشد بلكه اين مشكل اجتماعي از زمانهاي دور تاكنون هم وغم محققان ودلسوزان جامعه را به خود مشغول داشته است .اين مسئله از تاريخ 306 قبل از ميلاد مسيح وجود داشته است1 و اولين نظرات ابراز شده بيشتر جنبة نظري داشت ولي متدرجاً به مرحله مشاهده و تجربه در آمد و اين تجارب و آزمايشها گسترش يافت و صورت علمي به خود گرفت و جرم شناسي هم بين سالهاي 1815 تا 1840 در سايه روانپزشكي به وجود آمد وتوسعه يافت و چون بزهكاري در تمام جوامع موجود بود ودر تمام زمانها ، اثرات نامطلوبي در اذهان و قلوب باقي گذاشته است به همين جهت د رقديم آنرا نوعي مصيبت و ضيافت به جامعه و جزء اعمال شيطاني مي پنداشتند و مكافات و قصاص مي كردند و براي جنبه هاي ارعابي مجازات و ايجاد خوف و هراس د ربزهكاران و اعمال مجازاتهاي سنگين مانند دست بريدن ، سنگباران كردن ، اعلام ،حبسهاي دراز مدت توأم با شكنجه اهميت زيادي قائل بودند. ....................
بزهكاري نوجوانان يكي از انواع ناسازگاري زيستي رواني اجتماعي است و چنانكه لاوري ميگويد، سلوك رفتاري كه خود شخص را ارضاء نمايد ولي مورد پسند جامعه نباشد سلوك دشوار يا بزهكاري و حتي در برخي موارد جنايت ناميده مي شود . صرف نظر از قوانين تدوين شده براي اين پديده، بزهكار ديگر به عنوان يك فرد ضد اجتماعي كه براي مصالح اجتماع بايد مجازات شود شناخته نمي شود، بلكه جواني است مبتلا به اختلال در رشد شخصيت كه بزه وي نيز با توجه به الگوي شخصيتي و تاثيرات خانواده و رفتار و موازين آنها و شرايتي كه جرم اتفاق افتاده است ارزشيابي مي شود. بطور كلي، عقايد گوناگوني در مورد افزايش بزهكاري ذكر شده است.
كانگر (1983) ازدياد جرم و جنايت و تشكيل باندهاي بزهكاري را توسط نوجوانان از اختصاصات جوامع كنوني دانسته و معتقد است كه تحرك جامعه امروزي از قبيل صنعتي شدن كشورها، ازدياد مهاجرت، نفوذ فرهنگهاي مختلف در يكديگر ،ازدياد مشكلات اجتماعي، اختلاف طبقاتي و فقر، فقدان اعتقادات مذهبي و اخلاقيات، منازعات خانوادگي، وغيره انگيزهاي بروني و دروني نوجوانان را در ارتكاب بزه تشكيل مي دهد..........
تحقق و پيدايش پديده جنايي را نبايد منحصر به عوامل فيزيكي و زيستي نمود،درست است كه دربرخي از موار د،عوامل زيستي تأثيرفراواني در بزه كاري دارند.
عوامل دروني:
علل خارجي يا اجتماعي ، مربوط به محيطهايي است كه بزهكار در آن مي زيسته و يا بستگي محيط خانوادگي و اجتماعي از بدو طفوليت برحسب استعداد وتأثير پذيري فرد در او نفوذ كرده و محرك او بوده است. در اين مـ ورد بايستي هم شخصيت مجرم و هم محيطش را مورد توجه قرار داد زيرا علل بزهكاريها مثل سايراموراجتماعـ ي خاصيت كلي بودن را دارد و همچون ساير پديده ها آميخته به عوامل متعدد است و به سختي مي توان گفـ ت يك عامل يا چند عامل در گرايش به بزه مؤثر بوده است:
1ـ عواملي كه مربوط به شخص مجرم است و علت جسمي ـ رواني دارد.
2ـ عواملي كه مربوط به محيط خارج و اجتماع است و عوامل خارجي نام دارد.
عوامل داخلي،قبل از تولد،هنگام انعقاد نطفه و بعد از تولد بوجود مي آيد كه روانپزشكي اهميت زيادي براي: وارث،نقايص جسماني و معلولين رواني قائل است و شخصيت آنها را تركيب محيط و وراثت ميداند زيرا محيطي مساعد براي امراض سيفليس،الكليسم،ساير اعتيادات و امراض رواني والدين مثل صرع باشد موجب ايجاداطفالي غير عادي از نظر رواني ميگردد و شخصيت آنها نامتعادل و ناكافي مي شود مثلا” وقتي غذا در طول مدت باردا ري به مادر به ميزان كافي نرسد يا امراض دوران حمل ، وارد آمدن صدمات به مغز طفل در موقع تولد، ابتلاء و بعضي امراض دوران كودكي، برخي بيماريهاي غدد،عواملي هستند كه در عدم تعادل و سلامت جسماني و رواني و رشد مغزي و خلق و خوي طفل مؤثر هستند و موجب بوجود آمدن افرادي ناسازگار داراي نقايص عقلي ،شعو ري،پريشانيهاي رواني، بي اعتنايي خلقي و انحراف جنسي مي گردند.علل بروني يا محيطي درارتكاب عمل ضد اجتماعي و گناه مذهبي مؤثر هستند و بزه اجتماعي مؤثر عبارتند از: عوامل جغرافيائي ياطبيعي، اقتصادي همچون فقر، عدم رعايت اصول بهداشتي،خانوادگي(عوامل مربوط به محيط داخلي و خارجي خانواده)،راديو،............

درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي پديده خشونت خانوادگي و قتل , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس , سیاست جنایی ایران در مورد توزیع کنندگان مواد مخدر , بررسی از نظرحقوقی ,
|
|
|
|
|
بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و کودکان مرزی 12-7 ساله
مطالعه موردی : شهرستان سراوان
چکیده:
در طول یک قرن گذشته بسیاری از روانشناسان اتفاق نظر دارند که انسان نیازمند به عزت نفس است. در ادبیات روانشناختی مطالب مفصلی درباره عزت نفس وجود دارد و تا امروز تحقیقات و مطالعات زیادی درباره عزت نفس و ارتباط آن با متغیرهای متعدد دیگر انجام گرفته است که بیشتر تحقیقات این مطلب مهم و اساسی را تایید می کنند که عزت نفس بالا از عوامل مثبت و موثر در بهداشت روانی و عزت نفس پایین از عوامل مستعد کننده ناراحتی های روانی می باشد. عزت نفس عبارت است: از احساس ارزشمند بودن، این حس از مجموع افکار احساسات، عواطف و تجربیاتمان در طول زندگی ناشی می شود. همه افراد، صرف نظر از سن، جنسیت، زمینه فرهنگی، جهت و نوع کاری که در زندگی دارند، نیازمند عزت نفس هستند. افرادی که احساس خوبی نسبت به خود دارند، معمولاً احساس خوبی نیز به زندگی دارند.آنها می توانند با اطمینان، مشکلات مواجه شوند و از عهده آنها بر آیند
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه مقیاس عملکرد تحصیلی و ارزیابی اجتماعی و ارزیابی ظاهری می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ عزت نفس بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشحص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.
درباره :
نقش تلويزيون دررفتار , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : رابطه هوش هیجانی و هوش معنوي با رضایت از زندگی در دانش آموزان تیز هوش دختردبیرستانی
چکیده
بشر در جستجوى خوشبختى است و در پى آن است که به زندگى رضایتمندانه دست یابد و هیچ کس نیست که بخواهد زندگىِ همراه با نارضایتى داشته باشد. رضایتمندى، بستر موفقیت و کامیابى است و هیچ انسان موفّقى نیست که از هنر رضایت از زندگى برخوردار نباشد. بدون رضایتمندى، امکان پیشرفت و موفقیت وجود ندارد انسان. انسانهاى موفقّ کسانى هستند که از زندگى خود لذت می برند. بنابراین رضایتمندى از زندگى، یکى از رازهاى ناشناخته در زندگى انسانهاى موفقّ است. زندگى موفق، زندگى اى است که توأم با رضایت وخرسندى باشد. اگر زندگى بستر تکامل است، رضایتمندى هم شرط موفقیت در زندگى بوده و کسانى مى توانند به تکامل بیندیشند که با زندگى خود مشکل نداشته باشند. البته بایستی به این نکته توجه داشتکه میان تفاوت وجود دارد. همه انسانها در زندگى مشکل دارند؛ اما انسان موفق، کسى است که با زندگى اش مشکل نداشته باشد و این یعنى رضایت از زندگى
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه هوش معنوي و هوش هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دخترتیزهوش مقطع دبیرستان انجام گرفته است. بدین منظور 123 دانش آموز از پایه هاي اول، دوم وسوم دبیرستان دخترانه به روش نمونه گیري ساده انتخاب شده اند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي هوش معنوي (بدیع و همکاران، 1389 )، هوش هیجانی (شوتو همکاران، 2001 ) ورضایت از زندگی (هیوبنر، 2001 ) استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین هوشمعنوي با رضایتاز زندگی همبستگی مثبت و معنی داري وجود ندارد، اما بین هوش هیجانی با رضایت از زندگی همبستگی مثبت و معنی داري وجود دارد.
درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
برچسب ها :
فصل اول: کلیات تحقیق , فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق , فصل سوم: روش تحقیق , فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها , فصل پنجم: نتیجه گیري و تفسیر یافته ها , پرسشنامه هوش هیجانی , پرسشنامه چند بعدي سنجش رضایت از زندگی در دانش آموزان , پرسشنامه هوش معنوي , رابطه هوش هیجانی و هوش معنوي ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : بررسی عوامل موثر با بهداشت روان زنان معلم در مقطع ابتدایی
چکیده
از دیر باز شناخت و درک علل و عوامل تعیین کننده یا موثر بر سلامتی به ویژه سلامت روان مورد توجه و مطالعه دانشمندان علوم گوناگون بوده است. همگام با پيشرفت هاي جهان معاصر در تشخيص و درمان اختلالات جسمي و رواني، ابزارها و فنون مختلفي گسترش يافتهاند كه در كاهش مشكلات مختلف مؤثر بودهاند.
آموزش و پرورش از جمله سازمان هایی است که در همه جوامع از حساسیتی خاص برخوردار است .این حساسیت بیشتر به آن دلیل است که عملیات داخلی آن در معرض دید همگان و مورد قضاوت عام قرار می گیرد. سیر تغییر و تحولات و پیشرفت های اجتماعی، نیاز به آموزش و پرورش اثربخش را ضروری می سازد. از این رو، پژوهش های متفاوتی در این حوزه می تواند نواقص و کاستی های موجود را مشخص و راه را برای برطرف کردن آن ها هموار سازد. احتمالا یکی از عواملی که می تواند روی عملکرد معلمان اثر گذار باشد ویژگی های شخصیتی آنان است گرچه اطلاع از درون انسان ها و شخصیت آنان کار بس مشکلی است اما شناخت شخصیت یک روزنه بسیار گویا دارد و آن رفتار های بارز افراد است.همچنین پژوهش در باب عملکرد شغلی و رفع مشکلاتی که منجر به افزایش سلامت روان می گردد در صنعت و سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نقش و رسالت معلمین از یک سو تبدیل انسان های خام به انسان های صنعتگر، خلاق و خود آگاه رشد یافته است و از سوی دیگر تامین کننده نیازهای نیروی جامعه در بخش های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. عملکرد انسان، دستخوش عواملی است که روند زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، و گوناگونی شغل ها، سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. در سال های اخیر توجه به سلامت روانی کارکنان و تاثیر سلامت روانی و جسمی در عملکرد کارکنان مورد توجه سازمان ها قرار گرفته به نحوی که بسیاری از سازمانها تدریس می کننند تا از طریق پژوهش های علمی سعی در شناخت منابع، ایجاد فشار و تنش در محیط کارکنان نمود، تا بتواند از طریق راهکارهای مناسب محیط های شغل مطلوب رابرای کارکنان فراهم آورند و در نتیجه رضایت و عملکرد شغلی کارکنان را افزایش دهند (موسوی، 1378).
افراد با هر جنبه از شخصیت به شیوه های خاصی رفتار می کنند و دارای انتظارات خاصی هستند توانایی و مهارت رفتاری منحصر به فرد و نیز نیازهای متفاوتی دارند و بر اساس الگوی شخصیتی خود دارای نیازها، انتظارات، انگیزه ها، توقعات و اهداف خاصی می باشند. از طرفی سازمان ها نیز بر حسب اهداف، وظایف و فعالیت های خود نیازها، انتظارات و توقعات خاصی را ارضاء می کنند، بنابراین برای هر یک از انواع شخصیت های متفاوت شغل های متفاوتی مناسب است(نریمان و همکاران، 1386).
تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در رشد و توسعه جوامع پیشرفته بیانگر آن است که همه این کشورها از آموزش و پرورش کارآمد و اثر بخش برخوردار بوده اند.شناخت دقیق نیروی انسانی شاغل در نظام آموزشی از جمله ضروریات برای برنامه ریزی در آموزش و پرورش می باشد. شناخت ویژگی های شخصیتی معلمان می تواند شرایط را جهت جذب و نگهداری آنها مطلوب ترنمایدواز طرفی سازمان های آموزشی بااعمال کارکرد های مختلف و مناسب با نوع ویژگی های شخصیتی معلمان عملکرد و اثربخشی آنها را افزایش دهند.بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در مشاغلی خاص همچون معلمی باید با شناخت کامل آنان از نظر ویژگی های شخصیتی همراه باشد(قربانی1382).
هدف این پژوهش بررسی وضعیت بهداشت روانی و همه گیرشناسی اختلالهای روانی با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی آنان "سلامت روان" و "عملکرد شغلی" بر اساس "ویژگی شخصیتی" در بین معلمان دوره ابتدائی شهرستان کهنوج بوده است. جامعه آماری 170 نفر از معلمان ابتدائی بود که تماماً به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق سه پرسشنامه سلامت روان(GHQ)، عملکرد شغلی پاترسون و ویژگی شخصیتی نئو جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج تحلیل آماری نشان داد سلامت روان و عملکرد شغلی با ویژگی شخصیتی معلمین رابطه معناداری وجود دارند. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از ابعاد ویژگی های شخصیت، "برون گرایی"، "نوروزگرایی" و "وجدانی بودن" سلامت روان را پیش بینی کردند و برون گرایی و نوروزگرایی عملکرد شغلی را پیش بینی کردند. برداشت کلی از این نتایج چنین بود که بهترین متغیر پیش بینی کننده برای سلامت روان و عملکرد شغلی، بعد برون گرایی بود. بررسی نتایج بیان گر ضرورت توجه به ویژگی های شخصیتی افراد در گماردن به مشاغل مختلف به خصوص حرفه معلمی می باشد.
درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي , بررسی نگرش دینی دانشجویان ,
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر سلامت روان و گرایش به اعتیاد زنان
چکیده
سلامت و سعادت جامعه به سعادت و پویایی نظام خانواده وابسته است و سلامت و تعادل و تعالی نظام خانواده نیز به کیفیت روابط ((درون خانوادگی)) بین زن و شوهر ، والدین و فرزندان بستگی دارد.هرقدر روابط بین همسران بهتر، سالم تر و پرجاذبه تر باشد، زندگی آنان شیرین تر، مستحکم تر و باصفاتر می گردد و فرزندان پرنشاط و موفقی تربیت خواهند نمود.بنابراین بخش قابل توجهی از تبلور استعدادها و شکفته شدن توانمندی ها و مسئولیت پذیری فرزندان در نتیجه برداشت های مشاهده ای در حریم خانواده و در کنار والدین مهربان و دلسوز فراهم می گردد و بالعکس هرگونه محرومیت از روابط مطلوب و منطقی با والدین و یا جدایی زن و شوهر از یکدیگر و دوری فرزندان از والدین و یا یکی از آنها ، زمینه اضطراب، افسردگی، عقب ماندگی فرهنگی، انحرافات اخلاقی و کج رویهای اجتماعی را هموار می نماید.یکی از بلاهای خانمان سوز که آفتی بر پیکر جوامع بشری است مسئله مواد مخدر و اعتیاد بدان می باشد که قدرت تفکر، خلاقیت، توان و کوشش و سازندگی را از انسان ها گرفته و بنیان خانواده و اعتقاد و باورهای دینی آن ها را در معرض نابودی و ازهم پاشیدگی قرار داده و متاسفانه روز به روز رو به گسترش است.
اعتياد به مواد مخدر يكي از معضلات اصلي جامعه جهاني است. آمار رو به افزايش مصرف مواد مخدر در دنياي كنوني به گونهاي است كه يكي از سمشناسان معروف دنيا به نام لودوينگ ميگويد: «اگر غذا را مستثني كنيم، هيچ مادهاي در روي زمين نيست كه به اندازه مواد مخدر اين چنين آسان وارد زندگي ملتها شده باشد مطابق گزارشات آماري، مصـرف مـواد مـخدر در ايـران نـيز روند افزايشی داشته و در ميان انواع ناهنجاريها، آسيبزاترين و گستردهترين معضلات است. اينك پديده اعتياد در ميان زنان نيز همچون عارضه فردي، خانوادگي و اجتماعي مطرح ميباشد و داراي ابعاد پيچيده و چندگانهاي است؛ بدينجهت بررسيهاي جامعهشناخـتي، روانـشناختي، اقتصادي... در راستاي شناسايي علل و عوامل اين معضل و يافتن راهكارهاي مؤثر جهت پيشگيري، مقابله و درمان ضروري است.
امروزه مسئله اعتیاد به مواد و داروها چه به مواد مجاز و چه به مواد غیر مجاز، بصورت یک مشکل جهانی و فراگیر درآمده است.آمارهای منتشره از سوی سازمان های بین المللی، مخصوصا سازمان بهداشت جهانی، کمیته کنترل جهانی مواد مخدر و سازمان یونسکو حاکی از افزایش فزاینده مصرف این مواد در سرتاسر جهان است.بر هیچکس پوشیده نیست که گسترش این روند، تیشه بر ریشه بنیادهای اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه می زند و آنرا از درون دچار فساد کرده و در نهایت به انحطاط می کشاند.
تحقيق حاضر با توجه به هدف اصلي خود روش پيمايش (Survey) را انتخاب نموده است زيرا در روش پيمايش محقق مراحلي را براي شناخت مسئله مي پيمايد كه در تحقيق حاضر مراحل مورد نظر از جمله :
در فصل اول به كليات طرح و بيان مسئله و پرسش آغازين و همچنين اهميت و ضرورت تحقيق پرداخته شد، سپس اهداف كلي و جزئي و كاربردي تحقيق بر شمرده شد و آنگاه فرضيه هاي تحقيق كه جمعاً شش فرضيه بوده مطرح و قلمرو زماني و مكاني تحقيق مشخص و در خاتمه به تعريف مفاهيم پرداخته شد. در فصل دوم پيشينه و مباني نظري تحقيق كه مروري بر مبناي (تئوريهاي مرتبط) با موضوع تحقيق مي باشد كه مرتبط با عوامل اجتماعي موثر بر جرم در زنان مي باشد مي چرخد. همانطور كه تحقيقات متعدد نيز نشان داده اند، عوامل اجتماعي از جمله از هم گسيختگي خانواده ، سن پايين ازدواج، وضعيت نابه ساماني اقتصادي و اجتماعي ، اختلاف زناشويي ، طلاق و دوستان ناباب ، همسر معتاد، عدم نظارت، كنترل والدين ، محيط زندگي ، محل سكونت و عوامل اجتماعي ديگر تاثير يه سزايي مستقيم در جرم زنان دارد. بنابراين از اهالي حوزه هاي جامعه شناسي ريشه هاي انحراف و علل آن را نه در درون فرد بلكه در بيرون از او در واقعيت هاي اجتماعي ، نهادها، ساختارها، روابط اجتماعي و نظاير آن جستجو مي كنند. اينك با مقدمه به بحث درباره جرم مي پردازيم. در تعريف جرم كه نگرش عوامل اجتماعي بر جرم در زنان بيان گرديده است بسيار كلي مي باشد. جرم را مي توان از عواملهاي مانند عوامل روانشناختي، بوم شناختي، زيست شناختي و غيره بررسي كرد چون هر كدام از عواملي كه نامبرده شد كلي مي باشد ما به عوامل اجتماعي پرداخته ايم بنابراين مفهوم جرم پيچيده و مشكل مي باشد به دليل اين كه اين امر با توجه به زمان و مكان هاي مختلف متغير مي باشد، به هر حال در اين پژوهش از سنجش مقايسه اي كه در آن فقط به تعدادي از جنبه هاي عوامل موثر اجتماعي (به دليل اهميت آنها) توجه شده است استفاده گرديده است. در فصل سوم، چارچوب و يا مباني نظري و مفهوم كجرفتاري/ رفتار نابهنجار/ انحرافات اجتماعي/ جرم بررسی شده ودر فصل چهارم فرایند پژوهش فرضيات يا پرسشهاي پژوهشي و در فصل پنجم یافته های پژوهش و متغيرهاي تحقيق و تعريف عملياتي آنها تحلیل شده ودرفصل ششم نتیجه گیری پيشنهادات و راهكارها ارائه شده است
درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی ,
|
|
|
|
|
پايان نامه : مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی
چکیده
عـزت نفس بالا یـکی از پشتوانه هـای محـکمی اســت کـه می تواند فرد را در مقابل چالش های دنیای خـارج استوارسازد. به نظر میرسد افرادی که احساس بهـتری نسبت به خودشان دارند، راحت تــر می توانند از پس مشکلات بربیایند و در برابر فشارهای منفی،خیلی راحت تر از سایرین مـقاومت می کنند. آنـها بیشتـر لبخند می زنند و از زندگی لذت بیشتری می برند. این نوع افراد واقـع گرا هستند وعموماً خوش بین می باشند.از سوی دیگر افرادی که دارای عزت نفس پایینی هستند، هر چالش کوچکی میتواند سبب ایجاد استرس، اضطراب و ناامیدی در آنها شود. افرادی که به خود اعتماد ندارند، به سختی می توانند برای مشکلات خود راه حل های کاربردی پیدا کنند. اغلب افکار منفی نظیر: "من آدم خوبی نیستم" یا "نمی توانم هیچ کاری را به خوبی انجام دهم" به سراغ آنها می آید و سپس به صورت افرادی غیر فعال و افسرده در می آیند. فقط کافی است با یک چالش روبرو شوند، اولین واکنشی که نشان می دهند: "من نمی توانم" است.
نتايج يك تحقيق ۳۰ساله در سوئد نشان ميدهد زناني كه تحت عمل جراحي هيستركتومي يا خارج كردن رحم قرار ميگيرند بيشتر به بياختياري ادراري و جراحي اصلاح آن نياز پيدا ميكنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رويترز، اين خطر به ويژه براي زناني كه بيش از يك زايمان طبيعي داشتهاند بيشتر است. زنان بايد در مورد خطرهاي درازمدت مرتبط با هيستركتومي مورد مشاوره قرار گيرند و قبل از انجام شيوههاي درماني تهاجمي، بايد ساير راههاي درماني مدنظر قرار گيرد. هيستركتومي به صورت ناقص يا كامل براي بيرون آوردن بافتهاي سرطاني شده از دستگاه تناسلي، خونريزي پس از يائسگي، پرولاپس يا افتادگي رحم و برخي بيماريهاي ديگر انجام ميشود. هيستركتومي كه درمان قطعي اينگونه اختلالات محسوب ميشود رواج بسياري يافته است بطوري كه در آمريكا از هر پنج زن يكي تا سن ۵۵سالگي تحت اين عمل جراحي قرار ميگيرد.
بعد از برداشتن رحم ممكن است فرد احساس كمبود كند و ناراحت باشد از اينكه ديگر نميتواند بچهدار شود. از طرفي شخص در مييابد كه علايم برطرف شده و احساس بهبود و شانس ادامه زندگي را دارد. تسكين علايم ميتواند بر كيفيت زندگي تاثير بسياري بگذارد. براي غلبه بر ناراحتي و پشيماني بعد از عمل، بهترين راه، اطمينان از انتخاب صحيح است.فرد باید در يك كفه ترازو علل ضرورت برداشت رحم و در كفه ديگر عدم قدرت باروري را قرار دهد و قبل از انجام جراحي مطمئن شود كه هيستركتومي برايش بهترين است. با پزشك خود صحبت كند و اگر در لزوم آن شك دارد، نسبت به درخواست راهحلي ديگر، ترديد نكند......
در اين پژوهش سعي شده است تا با بررسي بيشتر نسبت به مسئله عزت نفس در بین زنان بدون رحم و مقایسه آنها با زنان عادی به شناسايي ريشه ها و علتهاي عزت نفس پایین در جهت بهسازي رفتار اجتماعي اين گونه افراد پرداخته شود.با توجه به موضوع پژوهش فرضيه هايی در رابطه با عزت نفس و عواملي كه مي تواند در کاهش آن دخيل باشد بدين شرح مطرح گرديد:
1)میانگین عزت نفس در گروه عادی بیشتر از هیسترکتومی است.
2)بین نمره عزت نفس افراد و سن آنها رابطه معنی داری وجود دارد.
جهت اندازه گيري عزت نفس از آزمون عزت نفس کوپر اسمیت استفاده شده است كه شامل52 سوال مي باشد و برای اندازه گيري فرضيات پژوهش سوالات مربوط به هر فرضيه نیز از همین پرسشنامه كه اين موارد را مي سنجد انتخاب و استفاده شده است.
نمونه منتخب شامل60 زن بدون رحم و 60 زن عادی مي باشد و در تجزيه و تحليل داده ها از روش آماري tمستقل و ضريب همبستگي استفاده شده است كه با استفاده از نرم افزارspssتجزيه و تحليل گرديده است.....
درباره :
مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی ,
|
|
|
|
|
آمار کاربران |
 |
|
|
|
|
عضويت سريع |
 |
|
|
|
|
دانلود فونت هاي كاربردي |
 |
|
|
دريافت Download ( Farsi Fonts - Arabic Fonts ) Font
نام فايل | اسم فونت | اسم فونت | ARABICS.TTF | Arabic Style | عربيک استايل | ARSHIA.TTF | Arshia | ارشيا | BADR.TTF | Badr | بدر | BADRB.TTF | Badr Bold | بدر بولد | BSEPEHR.TTF | Sepehr | سپهر | COMPSET.TTF | Compset | کامپ ست | COMPSETB.TTF | Compset Bold | کامپ ست بولد | ELHAM.TTF | Elham | الهام | FANTEZY.TTF | Fantezy | فانتزي | FARNAZ.TTF | Farnaz | فرناز | FERDOSI.TTF | Ferdosi | فردوسي | HOMA.TTF | Homa | هما | IranNastaliq.ttf | Iran Nastaliq | ايران نستعليق | JADIDB.TTF | Jadid Bold | جديد بولد | KAMRAN.TTF | Kamran | کامران | KAMRANB.TTF | Kamran Bold | کامران بولد | KOODAKB.TTF | Koodak Bold | کودک بولد | LOTUS.TTF | Lotus | لوتوس | LOTUSB.TTF | Lotus Bold | لوتوس بولد | MAJIDSH.TTF | Majid shadow | مجيد شدو | MITRA.TTF | Mitra | ميترا | MITRAB.TTF | Mitra Bold | ميترا بولد | NASIMB.TTF | Nasim Bold | نسيم بولد | NAZANIN.TTF | Nazanin | نازنين | NAZANINB.TTF | Nazanin Bold | نازنين بولد | PERSIAN.TTF | Pershian Nimrooz | پرشين نيمروز | Persweb.ttf | Persian Web | پرشين وب | PFONT.TTF | Persian Font | پرشين فونت | ROYA.TTF | Roya | رويا | ROYAB.TTF | Roya Bold | رويا بولد | SEPEHR.TTF | Sepehr | سپهر | SINAB.TTF | Sina Bold | سينا بولد | TABASSOM.TTF | Tabassom | تبسم | TITRB.TTF | Titr Bold | تيتر بولد | TRAFFIC.TTF | Teraffic | ترافيک | TRAFFICB.TTF | Teraffic Bold | ترافيک بولد | YAGUT.TTF | Yagut | ياقوت | YAGUTB.TTF | Yagut Bold | ياقوت بولد | ZAR.TTF | Zar | زر | ZARB.TTF | Zar Bold | زر بولد |
|
|
|
مطالب محبوب |
 |
|
|
|
|
خبرنامه |
 |
|
|
برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود
 لطفا صبر کنید ...
|
|
|
پيوند هاي روانه |
 |
|
|
|
|
لینک دوستان |
 |
|
|
|
|
فالنامه |
 |
|
|
|
|
|