منوی اصلی |
 |
|
|
تاريخ : سه شنبه 16 اردیبهشت 1404 |
|
|
درباره ي سايت |
 |
|
|
تهیه پیشینه پژوهش ::
پیشینه یا سوابق پژوهشی مربوط به مساله تحقیق یکی از عناصر مهم پروپوزالهای پژوهشی و نیز تحقیقات محسوب میشود. در این قسمت به چند سوال عمده در این زمینه پاسخ میگوییم.
چرا باید پیشینه تهیه کنیم؟ جمعآوری پیشینه چه اهمیتی دارد؟ همانطور که مي دانيد، پژوهش اساساً به دنبال پاسخ سؤالات یا آزمون فرضیاتی است که در بیان مساله مطرح شده است. از آنجا که ما اولین یا تنها پژوهشگر این کرهی خاکی نیستیم!!!، همواره باید احتمال بدهیم که پژوهشگران دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که به مسالهای عین یا شبیه مساله تحقیق ما پرداخته باشند. مراجعه به تحقیقات، مقالات یا کتابها و حتی مصاحبهها یا سخنرانیهای آنان میتواند پیامدهای مثبت متعددی داشته باشد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- ابعاد جدیدی از مساله تحقیق را بر ما آشکار کند تا به جای تکرار بیهودهی تحقیق دیگران، تحقیق تازهای انجام دهیم.
2- به تدقیق سوالات یا فرضیات تحقیقمان کمک کند.
3- به ظرایف روش شناختی تحقیق درباره موضوع بیشتر آشنا بشویم.
4- خلاصه اینکه ما را در تجربیات محققان قبلی شریک کند و احتمال تکرار خطا در پژوهش را کاهش دهد.
اهداف ما نيزگسترش دانش و دستيابي آسان پژوهشگران ، انديشمندان ، دانشجويان و كليه علاقمندان به توسعه دانش به مقالات و پروژه هاي فارسي مي باشد تا در جهت اعتلاي دانش اين مرز و بوم سهيم باشيم
|
|
|
موضوعات سايت |
 |
|
|
|
|
مطالب تصادفي |
 |
|
|
|
|
جستجوی پیشرفته |
 |
|
|
|
|
|
پیغام مدیر سایت |
 |
|
|
حل تمرین دروس الکترونیک، مدارهای الکتریکی،کنترل خطی، نانوالکترونیک، فناوری ساخت مدارهای دیجیتال، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، و.....
رشته مهندسی برق گرایش های الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر
کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری
از طریق تماس، واتساپ، تلگرام با شماره تلفن09372002091 وهمچنین از طریق دایرکت پیج اینستاگرام project_tehran درخواست خود را ارسال فرمایید
در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت توسط تیم متخصص دکتری انجام می شود
*****************************************************************************

شبیه سازی پروژه و مقاله درتمام سطوح دانشگاهی پذیرفته می
شود
*****************************************************************************
 
*****************************************************************************
مامي توانيم با كمترين هزينه ودر كوتاهترين زمان ممكن در تهيه پروپزال ، پروژه ، مقاله ، پايان نامه ، گزارش كارآموزي ،به شما كمك كنيم. در صورت تمايل عنوان ومشخصات كامل مطلب درخواستي و رشته و مقطع تحصيلي و شماره همراه خود را جهت اعلام نتيجه در قسمت نظرات ثبت کنید .
ضمناْ اگر از نظر وقت عجله دارید به ایمیل یا تلگرام زیر اعلام فرمائید
ایمیل com.dr@yahoo.com
از طریق تلگرام یا واتساپ با این شماره درخواست خود را اعلام فرمایید : 09372002091
|
|
|
جستجوی فایل ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده |
 |
|
|
|
|
جستجوی2 ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده شود ) |
 |
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
خلاصه
معلم بايد شاگردان خود را به علم ودانش تشويق نمايد وفضائل ومزاياي علم وعلما را به آنان تذكر دهد ويادآور گردد كه علما ودانشمندان وارثان انبياء وپيمبران ودر پايگاههائي بلند وفرازنده ودرخشان جاي دارند پايگاههاي كه مورد شك انبياء وشهدا وجانبازان راه خدا مي باشد. بايد معلم اينگونه سخنان شوق آفرين را كه در ملي آيات واخبار و آثار اشعار وامثال بچشم مي خورد وبازگو كننده فضائل ومنازل ومقامات والاي علم است بگوش آنها برسانند معلم بايد از عواملي كه او را در تشويق شاگردان به علم و دانش مدد مي كند استفاده نمايد و به آنها گوشزد كند بايد نسبت به مسائل دنيوي به امكانات وبا اندازه كفايت قناعت وسنبده كنند تا ازاين طريق بتواند آنها را از انگيزه دنيا ثراني كه موجب دل مشغولي و پريشاني خاطر آنها مي گردد ...
از آنجائيكه خانواده ها ومدارس ابتدايي ترين ومهمترين كانون پرورش وتربيت كودكان ونوجوانان هستند وگردانندگان آنها والدين و آموزگاران هستند واصلي ترين نقش را دراين زمينه به عهده دارند بايد با اصول وقوانين تربيت آشنايي كامل داشته باشند وآن را به عنوان احسن بكار گيرند. چرا كه اگر اين اصول وقوانين بكار برده نشوند نبايد درانتظار موفقيت آموزش و پرورش باشيم. بنابراين فساد وتزلزل جبران ناپذير آينده مان دور از انتظار نخواهد بود دراين مصداق شاعر معروف سعدي شيرازي گفت :
خشت اول گر نهد مهار كج تا ثريا مي رود ديوار كج
خداوند عزيز نيكوكاران را مورد تشويق قرار داده ونيكي هاي آنان را ده برابر پاداش مي دهد..........
بطور كلي انجام يك تحقيق مستلزم هدفهاي است كه اين هدفها از پيش در نظر هر محققي نقش بسته است چون تشويق در مدارس راهنمائي بطور تمامي مستقيم وغير مستقيم صورت مي گيرد وباد اهداف تحقيق نيز در برگيرنده روشها باشد لازم به ذكر است كه تشويق آموز قادر به انجام آن خواهد بود تا فرآيندهاي ياد گيري او تقويت
شده وعلاقه به حل مسائل پيدا نمايد در اين صورت هدفهاي اين تحقيق عبارتند از :
1- انواع تشويق مستقيم عملكرد ومستقيم دانش آموز را تقويت مي نمايد.
2- روشهاي غير مستقيم تشويق نيز باعث افزايش كارايي دانش آموزان مي گردد.
. تشويق نيروها واستعدادهاي دانش آموزان را به كار مي اندازد واستقامت آنها را در كارها زياد مي كند وموجبات سرعت در كارهاي بدني را فراهم مي كند ودر كارهاي فكري موجب سعي وكوشش بيشتري مي گردد . تشويق وتقويت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گيري عادات مطلوب در آنان مي شود. به عبارت ديگر از آنجا كه از طريق رفتارهاي تشويق آميز كلامي وغير كلامي مادي وعنوي فردي وگروهي مستقيم وغير مستقيم مربي بيش از هر چيز به يك نياز هم نوجوانان يعني نياز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده مي شود.
ما شاهد بيشترين مؤثرترين وپايدارترين اثر در رفتار آنان هستيم در حالي كه وقتي دانش آموزي را تنبيه مي كنيمن نه تنها به هيچ يك از نيازهاي خطري واساسي او پاسخ نمي دهيم بلكه تعادل حياتي اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آيندي كه همواره ازآن گريز دارد مواجه مي كنيم ولو اينكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشيم .
رسول خدا پايه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار كرده وسفارش مي كند كه آنان را گرامي بداريم وبا جايزه اي كه امكان وفايش هست انان را تشويق نمائيم.
استفاده ازروش تشويق ومحبت يكي از روشهاي تربيتي بسيار مؤثر ونشانه صدر ونقش مطمئنه داشتن فرد است. خداي تعالي رمز پيروزي پيامبر اكرم (ص) رادر همين شرح صدور محبت ورزي پيامبر به امت خود مي داند : به موجب لطف ورحمت الهي ..................
دانلود پایان نامه : بررسی نحوه تشویق و تاثیر آن در افزایش یادگیری دانش آموزان با فرمت ورد
درباره :
نقش تلويزيون دررفتار , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , بررسی نگرش دینی دانشجویان , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|
تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی( بم) در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی
اگر چه هویت انسان تحت تاثیر عوامل گوناگونی مثل نژاد ، ملیت ، مذهب ، شغل و سن است ، اما در اکثر جوامع مهمترین ، مرکزی ترین و تعیین کننده ترین این عوامل ، هویت اجتماعی مردانگی و زنانگی است( نجاریان و خدارحیمی ، سال سوم).
غالب کودکان به هویت جنستی یعنی تصویری روشن ازخود به عنوان مرد یا زن دست می یابند .اما در اغلب فرهنگها تمایز بیولوژیکی و زیستی بین زن و مرد به صورت شبکه ای گسترده ای از باورها و آیین هایی نمایان میشودکه تقریبا تمامی حیطه های فعالیت انسان را زیر نفوذ خود دارد ( ریتا ال .اتکینسون،ریچارد سی.اتکینسون،ادواردای.اسمیت،داریل ج.بم،سوزان نولن-هوکسما ،ترجمه،براهنی و همکاران، 1385). اکثر ضرب المثلها زنان را هیجانی و دمدمی مزاج به حساب می آورند،در حالی که مردان را منطقی و قابل اعتماد توصیف میکنند.اعتقاد به هیجانی بودن در واقع یک تصور قالبی است. تصور قالبی یا کلیشه ای یعنی عقیده ثابت و قراردادی درباره یک گروه،اعتقاد به هیجانی بودن زن و منطقی بودن مرد نیز یک تصور قالبی است. تصورات قالبی ، انتظارات ما را تعیین می کنند(راتوس ، ترجمه،گنجی،1375 ). ..................
اخیرا بسیاری از روانشناسان عقیده دارند که عقاید سنتی مربوط به مردانگی و زنانگی از نظر اجتماعی و روانشناختی مخرب هستند زیرا این عقاید در فرایند شناختی کودکان مداخله می کنند و ظهور علائق و مهارتهای شغلی آنها را محدود می سازند و به طور کلی در تعامل کودکان با دیگران دخالت می کنند.(بیگلر و لیبین، به نقل از بهروز نژاد، 1383) ...................
در سال 1950 تفکری نوین شکل گرفت که نقش خنثی را به عنوان ابزاری جهت اعمال مسئولیت به فرزندان پسر و دختر ارائه نمود . براساس این نظریه ، پسر ودختر اساس مسئولیت هایی که خانواده به عهده شان می گذارند . امروزه دیدگاه روانی اجتماعی بارزی در زمینه نقش های جنسیتی حاکم است و دو نوع جهت گیری شخصیتی .............
بم در مقاله ای که در اواسط سال های 1970 انتشار یافت ( 75-1974) یک چهارچوب نظری را طرح ریزی نمود و شیوه اندازه گیری را توسعه داد که عمیقا مطالعه جنسیت را تحت تاثیر قرار داد.بیش از دو دهه بعد این کار به اضافه همکارهای جدیدش ادامه یافت تا چگونگی اداراک شدن موضوعات جنسیت را تحت تاثیر قرار دهد. بم(1975)خاطر نشان ساخت که تا سال (1970) روان شناسان به همراه عموم مردم به تفکر درباره نرینگی و مادینگی همان دو کرانه ی پایانی از یک پیوستار گرایش داشتند بنابر این هر فرد یا فرد یا ماده بود و هیچ گونه راهی برای این که در حد بالایی هم نر و هم ماده باشد وجود نداشت(هاید، ترجمه،خمسه،1384).................
از آنجائیکه د رسال 1974 برای اولین بار پرسشنامه نقش های چنسیتی به صورت رسمی برای اندازه گیری نقش های جنسیتی عنوان گردید ، ابهامات گوناگونی در زمینه روایی و اعتبار ابزار فوق مطرح شده است و هنوز هم تحقیقات فراوانی برای بررسی میزان روایی و پایایی آن بر پا می شود . بنابراین مساله اصلی تحقیق در چهارچوب ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش های جنسیتی بم قرار گرفته است . و می توان اینگونه عنوان کرد که پرسشنامه فوق و هم چنین نقش های جنسیتی از عوامل فرهنگی تاثیر می گیرد و باید آن را در هر زمینه خاص مورد بررسی قرار داد ( لیپا 1985 به نقل از بیگی، 1380)...................
اهداف پژوهش
تحقیق حاضر یک هدف اصلی و چندین هدف فرعی به شرح زیر دارد :
1- هدف اصلی : تحت عنوان شناسایی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش ها ی جنسیتی در کودکان معرفی می شود تا از این طریق بتوان ساختارسازی ، اعتباریابی ، رواسازی و هنجارهایابی آزمون فوق را انجام داد ...............

درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : اثر بخشی آموزش الگوهای فکری و رفتاری بر سلامت عمومی مادران کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه، بیش فعالی،
وقتی کودک دارای اختلال باشد، به والدین بخصوص مادران فشار روانی زیادی وارد خواهد شد ، چرا که بسیاری از انتظارات آنان درهم ریخته میشود و روشهای تربیتی مرسوم در این کودکان تاثیر چندانی نخواهد داشت . در واقع تربیت فرزندان مسئولیت مهم و دشوار تلقی می شود. در این زمینه کانت می نویسد : « در بین ابداعات بشر دو تا از بقیه مشکلتر است ..............
اختلال کمبود توجه بیش فعالی وضعیتی است که در بعضی کودکان پیش دبستانی و یا در سالهای اولیه مدرسه ظاهر می شود. برای این کودکان کنترل رفتار یا توجه داشتن سخت است. اینطور برآورد شده است که بین 3 تا 5 درصد از کودکان یا تقریباً دو میلیون کودک در آمریکا به این اختلال دچار باشند یعنی در هر کلاس 25 تا 30 نفره یک کودک مبتلا به ADHD وجود دارد..............
اختلال کمبود توجه بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات دوره کودکی است که می تواند اثرات نامطلوبی بر روی فرد در دوره کودکی و نوجوانی، بر روابط خانوادگی و بخصوص سلامت عمومی مادران داشته باشد. و یکی از موثرترین راههای کاهش این اثرات نامطلوب، آموزش خانواده بخصوص مادران می باشد به این دلیل تحقیقی را با عنوان «اثر بخشی آموزش الگوهای فکری و رفتاری با رویکرد شناختی ـ رفتاری بر سلامت عمومی مادران کودکان مبتلا به ADHD دوره ابتدایی شهرستان بجنورد» انجام شد که این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی می باشد. در این تحقیق جامعه آماری، کلیه مادران دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان بجنورد که مبتلا به ADHD هستند، می باشد. نمونه آماری، 30 نفر از مادران دارای کودک مبتلا به ADHD هستند که از طریق نمونه گیری خوشه ای از 30 مدرسه انتخاب شده اند. در ابتدا، مادران 2 گروه کنترل و آزمایش پرسشنامه GHQ را تکمیل نمودند. پس از آن مادران گروه آزمایش طی 12 جلسه آموزشی، الگوهای شناختی ـ رفتاری جدید را آموختند در حالیکه گروه کنترل هیچ آموزشی ندیدند. پس از اتمام آموزش، مادران هر دو گروه مجدداً تست GHQ را تکمیل نموده و نمرات محاسبه شده در 2 مرحله ثبت، سپس میانگین نمرات، تفاوت میانگین ها و واریانس محاسبه گردید و با استفاده از نرم افزار SPSS، آزمون تی ـ استودنت برای گروه های مستقل انجام گردید.ابزار اندازه گیری در این پژوهش عبارتند از : پرسشنامه سلامت عمومی GHQ، پرسشنامه CSI4 که روایی و پایانی ابزار قبلاً اندازه گیری شده است و مورد تایید می باشد.این پژوهش دارای 5 فرضیه می باشد که چهار فرضیه آن تایید گردید. نتیجه پژوهش نشان داد که آموزش مادران با رویکرد شناختی ـ رفتاری باعث افزایش سلامت جسمی، سلامت عمومی، کارکرد اجتماعی و کاهش اختلال اضطراب و اختلال خواب می شود.

درباره :
پایان نامه های رشته ادبیات و علوم انسانی . علوم اجتماعی . روانشناسي . علوم تربيتي , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
برچسب ها :
ADHD , اختلال کمبود توجه ـ بیش فعالی , تیزهوشی و بیش فعالی , سلامت جسمانی ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : بزهکاری وبررسی علل آن در نوجوانان و جوانان
در طول تاريخ ، بزهكاري همواره انديشه ها و تلاشهاي پژوهشگران را به خود جلب كرده است و بسياري از متخصصان و كارشناسان سال بهداشت رواني – اجتماعي بر آن شدند كه جنبه هاي مختلف اين معزل را شناسايي كنند زيرا بيشتر آنان بر اين باورند كه بزهكاري نوجوانان و جوانان ، پديده اي نيست كه تنها در قرن حاضر خود نمايي كرده باشد بلكه اين مشكل اجتماعي از زمانهاي دور تاكنون هم وغم محققان ودلسوزان جامعه را به خود مشغول داشته است .اين مسئله از تاريخ 306 قبل از ميلاد مسيح وجود داشته است1 و اولين نظرات ابراز شده بيشتر جنبة نظري داشت ولي متدرجاً به مرحله مشاهده و تجربه در آمد و اين تجارب و آزمايشها گسترش يافت و صورت علمي به خود گرفت و جرم شناسي هم بين سالهاي 1815 تا 1840 در سايه روانپزشكي به وجود آمد وتوسعه يافت و چون بزهكاري در تمام جوامع موجود بود ودر تمام زمانها ، اثرات نامطلوبي در اذهان و قلوب باقي گذاشته است به همين جهت د رقديم آنرا نوعي مصيبت و ضيافت به جامعه و جزء اعمال شيطاني مي پنداشتند و مكافات و قصاص مي كردند و براي جنبه هاي ارعابي مجازات و ايجاد خوف و هراس د ربزهكاران و اعمال مجازاتهاي سنگين مانند دست بريدن ، سنگباران كردن ، اعلام ،حبسهاي دراز مدت توأم با شكنجه اهميت زيادي قائل بودند. ....................
بزهكاري نوجوانان يكي از انواع ناسازگاري زيستي رواني اجتماعي است و چنانكه لاوري ميگويد، سلوك رفتاري كه خود شخص را ارضاء نمايد ولي مورد پسند جامعه نباشد سلوك دشوار يا بزهكاري و حتي در برخي موارد جنايت ناميده مي شود . صرف نظر از قوانين تدوين شده براي اين پديده، بزهكار ديگر به عنوان يك فرد ضد اجتماعي كه براي مصالح اجتماع بايد مجازات شود شناخته نمي شود، بلكه جواني است مبتلا به اختلال در رشد شخصيت كه بزه وي نيز با توجه به الگوي شخصيتي و تاثيرات خانواده و رفتار و موازين آنها و شرايتي كه جرم اتفاق افتاده است ارزشيابي مي شود. بطور كلي، عقايد گوناگوني در مورد افزايش بزهكاري ذكر شده است.
كانگر (1983) ازدياد جرم و جنايت و تشكيل باندهاي بزهكاري را توسط نوجوانان از اختصاصات جوامع كنوني دانسته و معتقد است كه تحرك جامعه امروزي از قبيل صنعتي شدن كشورها، ازدياد مهاجرت، نفوذ فرهنگهاي مختلف در يكديگر ،ازدياد مشكلات اجتماعي، اختلاف طبقاتي و فقر، فقدان اعتقادات مذهبي و اخلاقيات، منازعات خانوادگي، وغيره انگيزهاي بروني و دروني نوجوانان را در ارتكاب بزه تشكيل مي دهد..........
تحقق و پيدايش پديده جنايي را نبايد منحصر به عوامل فيزيكي و زيستي نمود،درست است كه دربرخي از موار د،عوامل زيستي تأثيرفراواني در بزه كاري دارند.
عوامل دروني:
علل خارجي يا اجتماعي ، مربوط به محيطهايي است كه بزهكار در آن مي زيسته و يا بستگي محيط خانوادگي و اجتماعي از بدو طفوليت برحسب استعداد وتأثير پذيري فرد در او نفوذ كرده و محرك او بوده است. در اين مـ ورد بايستي هم شخصيت مجرم و هم محيطش را مورد توجه قرار داد زيرا علل بزهكاريها مثل سايراموراجتماعـ ي خاصيت كلي بودن را دارد و همچون ساير پديده ها آميخته به عوامل متعدد است و به سختي مي توان گفـ ت يك عامل يا چند عامل در گرايش به بزه مؤثر بوده است:
1ـ عواملي كه مربوط به شخص مجرم است و علت جسمي ـ رواني دارد.
2ـ عواملي كه مربوط به محيط خارج و اجتماع است و عوامل خارجي نام دارد.
عوامل داخلي،قبل از تولد،هنگام انعقاد نطفه و بعد از تولد بوجود مي آيد كه روانپزشكي اهميت زيادي براي: وارث،نقايص جسماني و معلولين رواني قائل است و شخصيت آنها را تركيب محيط و وراثت ميداند زيرا محيطي مساعد براي امراض سيفليس،الكليسم،ساير اعتيادات و امراض رواني والدين مثل صرع باشد موجب ايجاداطفالي غير عادي از نظر رواني ميگردد و شخصيت آنها نامتعادل و ناكافي مي شود مثلا” وقتي غذا در طول مدت باردا ري به مادر به ميزان كافي نرسد يا امراض دوران حمل ، وارد آمدن صدمات به مغز طفل در موقع تولد، ابتلاء و بعضي امراض دوران كودكي، برخي بيماريهاي غدد،عواملي هستند كه در عدم تعادل و سلامت جسماني و رواني و رشد مغزي و خلق و خوي طفل مؤثر هستند و موجب بوجود آمدن افرادي ناسازگار داراي نقايص عقلي ،شعو ري،پريشانيهاي رواني، بي اعتنايي خلقي و انحراف جنسي مي گردند.علل بروني يا محيطي درارتكاب عمل ضد اجتماعي و گناه مذهبي مؤثر هستند و بزه اجتماعي مؤثر عبارتند از: عوامل جغرافيائي ياطبيعي، اقتصادي همچون فقر، عدم رعايت اصول بهداشتي،خانوادگي(عوامل مربوط به محيط داخلي و خارجي خانواده)،راديو،............

درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي پديده خشونت خانوادگي و قتل , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس , سیاست جنایی ایران در مورد توزیع کنندگان مواد مخدر , بررسی از نظرحقوقی ,
|
|
|
|
|
بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و کودکان مرزی 12-7 ساله
مطالعه موردی : شهرستان سراوان
چکیده:
در طول یک قرن گذشته بسیاری از روانشناسان اتفاق نظر دارند که انسان نیازمند به عزت نفس است. در ادبیات روانشناختی مطالب مفصلی درباره عزت نفس وجود دارد و تا امروز تحقیقات و مطالعات زیادی درباره عزت نفس و ارتباط آن با متغیرهای متعدد دیگر انجام گرفته است که بیشتر تحقیقات این مطلب مهم و اساسی را تایید می کنند که عزت نفس بالا از عوامل مثبت و موثر در بهداشت روانی و عزت نفس پایین از عوامل مستعد کننده ناراحتی های روانی می باشد. عزت نفس عبارت است: از احساس ارزشمند بودن، این حس از مجموع افکار احساسات، عواطف و تجربیاتمان در طول زندگی ناشی می شود. همه افراد، صرف نظر از سن، جنسیت، زمینه فرهنگی، جهت و نوع کاری که در زندگی دارند، نیازمند عزت نفس هستند. افرادی که احساس خوبی نسبت به خود دارند، معمولاً احساس خوبی نیز به زندگی دارند.آنها می توانند با اطمینان، مشکلات مواجه شوند و از عهده آنها بر آیند
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه مقیاس عملکرد تحصیلی و ارزیابی اجتماعی و ارزیابی ظاهری می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ عزت نفس بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشحص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.
درباره :
نقش تلويزيون دررفتار , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي ,
|
|
|
|
|

مساله سالمندي جمعيت جهان كه به دلايل مهمي از جمله؛ كاهش ميزان مرگ و مير ناشي از پيشرفت علوم پزشكي، بهداشت، آموزش و پرورش، و در نتيجه افزايش نرخ اميد به زندگي و طول عمر در سطح جهاني مطرح شده، پديده نسبتا نويني است. از آنجا كه اين پديده در كليه جنبه هاي زندگي جوامع بشري، از جمله در طيف گسترده اي از ساختارهاي سني، ارزش ها و هنجارها، و ايجاد سازمان هاي اجتماعي تحولات قابل ملاحظه اي به وجود مي آورد. لذا مقابله با چالشهاي فرا راه اين پديده و استفاده از تدابير مناسب در جهت ارتقاء وضعيت جسمي، روحي و اجتماعي سالمندان از اهميت والايي برخوردار بوده و در دستور كار جامعه بين المللي قرار گرفته است سالمندان، از مشكلات خاصي رنج مي برند، كه بسياري از آنها در سنين كهولت باعث بروز تنيدگي مي شود.يكي از مشكلات عمده اي كه سالمندان و خانواده آنان را تهديد مي كند، اختلالات سلامتي و رواني هستند(ملكشاهي وچكيني، 1379). شخص پير ناگريز است با سوگ فقدان هاي متعدد(مرگ همسر، دوست، خانواده، همكاران)، تغيير وضع شغلي و اعتبار نفوذ و افت توانايي هاي جسمي و تندرستي مدارا نمايد (كاپلان و سادوك، 1380).
از طرفي داشتن سلامت رواني خوب در سراسر زندگي امنيتي را در برابر افسردگي جدي، بيماري آلزايمر، اختلالات اضطرابي و اختلالات ديگر سنين سالمندي تضمين نمي كند. برخي مطالعات نشان مي دهند ريسك اختلالات رواني و تأثيرشان بر سالمندان بيشتر از افراد جوان تر است. هر چند بسياري از اين اختلالات تشخيص داده شده و درمان مي شوند:
در فصل اول این پایان نامه موضوع پژوهش، بيان مسأله، اهميت نظري و عملي آن، اهداف و پرسشها و فرضيه هاي پژوهش، تعاريف نظري و عملياتي متغيرها مورد بحث قرار مي گيرد.
فصل دوم پيشينه پژوهش داراي 5 بخش است: در بخش اول سالمندي، همه گير شناسي و مسائل و مشكلات روانشناختي آن مورد بررسي قرار مي گيرد و ضرورت توجه به چالش هاي فراروي مورد تاكيد قرارمي گيرد. در بخش دوم مفهوم سلامت روان تعريف شده و نقش آن در سنين سالمندي مورد اشاره قرار خواهد گرفت در بخش سوم ضمن تعريف افسردگي به شيوع آن در سنين سالمندي اشاره و متغيرهاي موثر در آن توضيح داده خواهند شد. در بخش چهارم به تعريف دين و مذهب دروني و بيروني اشاره و سپس نقش آن در سلامت روان و افسردگي ارائه خواهد شد و در بخش پاياني يافته هاي پژوهش در سه قسمت رابطه: نگرش مذهبي با سلامت روان، نگرش مذهبي با افسردگي، و نگرش مذهبي و سلامت روان و سلامت روان و افسردگي در سالمندان ارائه خواهد شد.
در فصل سوم درباره روش پژوهش بحث خواهد شد، فصل شامل موضوعات زير است:
1- آزمودنيها، گروههاي نمونه مورد مطالعه، حجم گروههاي نمونه
2- ابزارهاي اندازه گيري
3- مراحل اجراي پژوهش
4- روشهاي آماري تجزيه و تحليل داده ها
در فصل چهارم نتايج سعي خواهد شد نتايج بدست آمده براساس فرضيه هاي پژوهش پاسخ داده شود.
آنچه در فصل پنجم خواهد آمد: ابتدا يافته هاي پژوهش به ترتيب فرضيه هاي پژوهش به بحث گذاشته خواهد شد و سپس به كاربردها، پيشنهادات و محدوديتهاي پژوهش اشاره خواهد گرديد.

درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , پدیده تک سرپرستی در خانواده ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : رابطه هوش هیجانی و هوش معنوي با رضایت از زندگی در دانش آموزان تیز هوش دختردبیرستانی
چکیده
بشر در جستجوى خوشبختى است و در پى آن است که به زندگى رضایتمندانه دست یابد و هیچ کس نیست که بخواهد زندگىِ همراه با نارضایتى داشته باشد. رضایتمندى، بستر موفقیت و کامیابى است و هیچ انسان موفّقى نیست که از هنر رضایت از زندگى برخوردار نباشد. بدون رضایتمندى، امکان پیشرفت و موفقیت وجود ندارد انسان. انسانهاى موفقّ کسانى هستند که از زندگى خود لذت می برند. بنابراین رضایتمندى از زندگى، یکى از رازهاى ناشناخته در زندگى انسانهاى موفقّ است. زندگى موفق، زندگى اى است که توأم با رضایت وخرسندى باشد. اگر زندگى بستر تکامل است، رضایتمندى هم شرط موفقیت در زندگى بوده و کسانى مى توانند به تکامل بیندیشند که با زندگى خود مشکل نداشته باشند. البته بایستی به این نکته توجه داشتکه میان تفاوت وجود دارد. همه انسانها در زندگى مشکل دارند؛ اما انسان موفق، کسى است که با زندگى اش مشکل نداشته باشد و این یعنى رضایت از زندگى
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه هوش معنوي و هوش هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دخترتیزهوش مقطع دبیرستان انجام گرفته است. بدین منظور 123 دانش آموز از پایه هاي اول، دوم وسوم دبیرستان دخترانه به روش نمونه گیري ساده انتخاب شده اند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي هوش معنوي (بدیع و همکاران، 1389 )، هوش هیجانی (شوتو همکاران، 2001 ) ورضایت از زندگی (هیوبنر، 2001 ) استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین هوشمعنوي با رضایتاز زندگی همبستگی مثبت و معنی داري وجود ندارد، اما بین هوش هیجانی با رضایت از زندگی همبستگی مثبت و معنی داري وجود دارد.
درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل , رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,
برچسب ها :
فصل اول: کلیات تحقیق , فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق , فصل سوم: روش تحقیق , فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها , فصل پنجم: نتیجه گیري و تفسیر یافته ها , پرسشنامه هوش هیجانی , پرسشنامه چند بعدي سنجش رضایت از زندگی در دانش آموزان , پرسشنامه هوش معنوي , رابطه هوش هیجانی و هوش معنوي ,
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر اعتیاد دانش آموزان پسر در دوره راهنمایی
از جمله اهداف عمده هر جامعه پرورش انسانهایی است که علاوه بر برخورداری از سلامت جسمی ، از سلامت روحی و روانی نیز برخوردار باشد . عمده ترین مسائلی که از دیر باز مورد توجه متخصّصین امور نوجوانان و جوانان و خصوصا قشر دانش آموز بوده است تحویل افرادی به جامعه بوده است که از هر حیث و نظر پاک و آینده سازانی به دور از هر گونه آلودگی باشند . لکن خیلی از معضلات اجتماعی وجود دارد که جوامع بشری را تهدید می کند از آنجا که بسیاری از افراد به علت وفور معضلات در جوامع مختلف ازاین موارد نمی توانند دورباشند آرام آرام با مساعد شدن زمینه به سمت معضلات کشیده می شوند. یکی از این معضلات که عصر حاضر نیز به این نام شناخته شده است پدیده مواد مخدّر است مواد مخدّر باعث استثمار افراد جوامع می باشد چرا که از مشخصات بارز فرد معتاد تسلیم پذیری ، ناتوانی ، سستی و بی تفاوتی در مقابل مسائل اجتماعی و فردی و خانوادگی واقتصادی اقدام به هر عمل ناپسند و زشت ( مثل : خودفروشی ، تقلب ،خیانت و... ) می باشد .و مواد مخدّر در جامعه نیز زندگی میلیونها انسان بی گناه را ویران ساخته و سرمایه هنگفت جوامع را در مبارزه با قاچاق و مصرف و یا درمان آن به هدر می دهد وقشری از عظیمی از نیروی کار جوامع را به خود مشغول می دارد با این حال هیچ کدام از خسارات وارده به افراد و جوامع با این سرمایه های هنگفت قابل جبران نیست . در کشوری مثل کشور ما با اینکه سالهای متمادی است کشت تریاک از بین رفته و مجازات های سنگینی برای حمل و نقل و فروش و مصرف مواد در نظر گرفته شده و نیروهای زیادی در این را به شهادت رسیده اند ولی متاسفانه مصرف این مواد کم که نشده هر روز در حال گسترش و حتی کشیده شدن به لایه های جامعه علی الخصوص بین نوجوانان و جوانان است . به گفته یکی از مسؤولین ستاد مبارزه با موارد مخدّر هم اکنون بیش از 13 درصد دانش آموزان و 20 درصد دانشجویان در سطح کشور در خطر مواد مخدّر قرار دارند که این نشان از انتقال اعتیاد به لایه های میانی جامعه است ومی توان گفت در طول برنامه مبارزه با اعتیاد از بحث ضرورت فرهنگ سازی و پیشگیری غفلت شده است این امر موجب حرکت هوشمندانه سیستم اعتیاد در کشور شده است . اعتیاد پرپر شدن غنچه های آرزو هاست اعتیاد خانمانسوز ترین آفت وبلای جامعه است اعتیاد در جهان کنونی یکی از معضلات بزرگ در راستای فرو پاشی نظام خانواده و اجتماع به نظر می آید اعتیاد دامی است که همیشه درکمین همه ی افراد جامعه خصوصا جوانان ونوجوانان می باشد.
استفاده ازمواد مخدر ازسوی نوجوانان باعث ترک تحصیل,طرر شدن از سوی خلنواده,واجتماع,منزوی شدن ,بزهکاری وانجام جرائم میشود بیش ازنیمی از جرائم به نوعی مر بوط به موادمخدر می باشد واین یک شکل جهانی است به عقیده جامعه شناسان بیماری اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی کنونی انسان است که عوارض روان وسود بهداشتی خانوادگی و...دارد .
چنان چه عوامل خانوادگی بویژه در اعتیاد نوجوانان مورد بررسی قرارگیرد ئاز طرفی روشن شود که هر کدام ازاین عوامل درچه سنی تاثیر بیشتری دارد احتمالا مسوولان وعواملی که در ارتباط باپیش گیری ومبارزه وهدایت جوانان هستند می توانند اقداماتی جدی تری بعمل آورند مانند مراکز درمانی وباپروری معتادین ومراکزمشاوره وراهنمایی معتادین درمراکزیکه مسوول به وجود آوردن بصرت وشناخت نوجوانان به اعتیاد هستند تا از طریق برنامه های آموزشی تلویزیون وبرنامه های امور تربیتی مدارس ووضع قوانین جدی تری ازطرف دولت وبا روشن شدن هر کدام ازاین عوامل خانوادگی موثر بر اعتیاد نهادهای زیر بتواننددرامرپیشگیری کمک موثری نمایند وقدم مفیدی دراین زمینه بردارند..........
مطالعه ایی که در این پژوهش به عمل آمده سعی شده است که به بررسی عوامل موثر بر اعتیاد دانش آموزان پسر در دوره راهنمایی مدارس پرداخته وضمن بررسی عوامل گوناگون آن به دلیل آنکه پژوهش روی نوجوانان می باشد وعامل خانواده موثرترازسایرعوامل تاثیر گذاری است بیشتر به این موضوع پرداخته می شود.با امید بر این که ضمن توجه دادن مسئولین امر به عمق مسائل ومشکلات موجود قدمی در امر پیشگیری ومبارزه با اعتیادبرداریم.
درباره :
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان ,
|
|
|
|
|
پایان نامه : بررسی عوامل موثر با بهداشت روان زنان معلم در مقطع ابتدایی
چکیده
از دیر باز شناخت و درک علل و عوامل تعیین کننده یا موثر بر سلامتی به ویژه سلامت روان مورد توجه و مطالعه دانشمندان علوم گوناگون بوده است. همگام با پيشرفت هاي جهان معاصر در تشخيص و درمان اختلالات جسمي و رواني، ابزارها و فنون مختلفي گسترش يافتهاند كه در كاهش مشكلات مختلف مؤثر بودهاند.
آموزش و پرورش از جمله سازمان هایی است که در همه جوامع از حساسیتی خاص برخوردار است .این حساسیت بیشتر به آن دلیل است که عملیات داخلی آن در معرض دید همگان و مورد قضاوت عام قرار می گیرد. سیر تغییر و تحولات و پیشرفت های اجتماعی، نیاز به آموزش و پرورش اثربخش را ضروری می سازد. از این رو، پژوهش های متفاوتی در این حوزه می تواند نواقص و کاستی های موجود را مشخص و راه را برای برطرف کردن آن ها هموار سازد. احتمالا یکی از عواملی که می تواند روی عملکرد معلمان اثر گذار باشد ویژگی های شخصیتی آنان است گرچه اطلاع از درون انسان ها و شخصیت آنان کار بس مشکلی است اما شناخت شخصیت یک روزنه بسیار گویا دارد و آن رفتار های بارز افراد است.همچنین پژوهش در باب عملکرد شغلی و رفع مشکلاتی که منجر به افزایش سلامت روان می گردد در صنعت و سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نقش و رسالت معلمین از یک سو تبدیل انسان های خام به انسان های صنعتگر، خلاق و خود آگاه رشد یافته است و از سوی دیگر تامین کننده نیازهای نیروی جامعه در بخش های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. عملکرد انسان، دستخوش عواملی است که روند زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، و گوناگونی شغل ها، سلامت روانی افراد را تحت تاثیر قرار داده است. در سال های اخیر توجه به سلامت روانی کارکنان و تاثیر سلامت روانی و جسمی در عملکرد کارکنان مورد توجه سازمان ها قرار گرفته به نحوی که بسیاری از سازمانها تدریس می کننند تا از طریق پژوهش های علمی سعی در شناخت منابع، ایجاد فشار و تنش در محیط کارکنان نمود، تا بتواند از طریق راهکارهای مناسب محیط های شغل مطلوب رابرای کارکنان فراهم آورند و در نتیجه رضایت و عملکرد شغلی کارکنان را افزایش دهند (موسوی، 1378).
افراد با هر جنبه از شخصیت به شیوه های خاصی رفتار می کنند و دارای انتظارات خاصی هستند توانایی و مهارت رفتاری منحصر به فرد و نیز نیازهای متفاوتی دارند و بر اساس الگوی شخصیتی خود دارای نیازها، انتظارات، انگیزه ها، توقعات و اهداف خاصی می باشند. از طرفی سازمان ها نیز بر حسب اهداف، وظایف و فعالیت های خود نیازها، انتظارات و توقعات خاصی را ارضاء می کنند، بنابراین برای هر یک از انواع شخصیت های متفاوت شغل های متفاوتی مناسب است(نریمان و همکاران، 1386).
تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در رشد و توسعه جوامع پیشرفته بیانگر آن است که همه این کشورها از آموزش و پرورش کارآمد و اثر بخش برخوردار بوده اند.شناخت دقیق نیروی انسانی شاغل در نظام آموزشی از جمله ضروریات برای برنامه ریزی در آموزش و پرورش می باشد. شناخت ویژگی های شخصیتی معلمان می تواند شرایط را جهت جذب و نگهداری آنها مطلوب ترنمایدواز طرفی سازمان های آموزشی بااعمال کارکرد های مختلف و مناسب با نوع ویژگی های شخصیتی معلمان عملکرد و اثربخشی آنها را افزایش دهند.بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در مشاغلی خاص همچون معلمی باید با شناخت کامل آنان از نظر ویژگی های شخصیتی همراه باشد(قربانی1382).
هدف این پژوهش بررسی وضعیت بهداشت روانی و همه گیرشناسی اختلالهای روانی با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی آنان "سلامت روان" و "عملکرد شغلی" بر اساس "ویژگی شخصیتی" در بین معلمان دوره ابتدائی شهرستان کهنوج بوده است. جامعه آماری 170 نفر از معلمان ابتدائی بود که تماماً به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق سه پرسشنامه سلامت روان(GHQ)، عملکرد شغلی پاترسون و ویژگی شخصیتی نئو جمع آوری و مورد تحلیل قرار گرفت و نتایج تحلیل آماری نشان داد سلامت روان و عملکرد شغلی با ویژگی شخصیتی معلمین رابطه معناداری وجود دارند. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از ابعاد ویژگی های شخصیت، "برون گرایی"، "نوروزگرایی" و "وجدانی بودن" سلامت روان را پیش بینی کردند و برون گرایی و نوروزگرایی عملکرد شغلی را پیش بینی کردند. برداشت کلی از این نتایج چنین بود که بهترین متغیر پیش بینی کننده برای سلامت روان و عملکرد شغلی، بعد برون گرایی بود. بررسی نتایج بیان گر ضرورت توجه به ویژگی های شخصیتی افراد در گماردن به مشاغل مختلف به خصوص حرفه معلمی می باشد.
درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی , رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي , بررسی نگرش دینی دانشجویان ,
|
|
|
|
|

تحقیق : بررسی اعتیاد و روشهای پیشگیری در محیط های آموزشی
چکیده
بررسی وضعیّت قاچاق و مواد مخدر و اعتیاد نشان می دهد که: ایران یکی از مهمترین گذرگاههای حمل مواد افیونی به اروپاست که طی دهه های گذشته میلیون ها تن انواع مواد مخدر از این راه به غرب سرازیر گشته؛ اما پس از انقلاب اسلامی و در پی برنامه ریزی های صحیح این انتقال به شدت مختل شده است. در نتیجه بر تلاش و اصرار باندهای قاچاق افزوده است. به عنوان مثال طی سال های1979-1998، بیش از 1455 تُن انواع مواد مخدر در ایران کشف شده است که شامل 35 تُن هروئین، 5/12 تن مُرفین، 1115 تریاک و 175 تن حشیش بوده است. با همه اینها مواد مخدر همچنان قربانی می گیرد و این هشداری جدّی برای دولت و همه مردم است تا با شیوه های مؤثرتری به مقابله برخیزند بنابراین برای جلوگیری از این بلای خانمان سوز بایستی بیش از هر ابزار دیگری به اقدامات فرهنگی در خانه و مدرسه متوسل شد. از جملۀ این راهکارها، فعالیتهایی در زمینه ی افزایش آگاهی ایجاد نگرش منفی نسبت به مواد مخدر، ایجاد تفکر انتقادی و پرورش قوه قضاوت جوانان و نوجوانان است. پزشکان می گویند:«پیشگیری همیشه بهتر از درمان است» این مسئله به خصوص در مورد اعتیاد اهمیّت زیادتری دارد. از این رو، کارشناسان مبارزه با مواد مخدر معتقدند مبارزه با اعتیاد را باید از مهدکودک و دبستان شروع کرد و تا دبیرستان و دانشگاه پی گیری نمود. در مبحث پیشگیری از اعتیاد، «خانواده» و «آموزش و پرورش»، به عنوان دو رکن مهم مورد نظر است و مربیان و والدین، نقش بسزایی در نجات نسل جوان از گرداب اعتیاد به عهده دارند. بهترین راه مبارزه با اعتیاد، «پیشگیری»است. و بهترین راه پیشگیری، «آگاه کردن» نسل جوان از خطرهای گرایش به مواد مخدر است...
هدف پژوهش حاضر بررسی روشهای پیشگیری از اعتیاد در محیط های آموزشی بود. اهداف تحقیق با در نظرگرفتن ابعاد مختلف موضوع و متغیرهای مربوط مطرح و بررسی شد.
روش تحقیق مورد استفاده، روش کیفی- تحلیلی بود. ابزار گرد آوری اطلاعات، کتابخانه ای که برای این منظور از فیش برداری استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از استدلال های قیاسی و استقرائی، عقل و منطق صورت گرفت. یافته های پژوهش نشان داد:
آگاهی دانش آموزان از توانایی هایشان، علاوه بر آنکه باعث می شود به ارزش وجودیشان پی برده و خود را فردی شایسته حس نمایند، سبب می شود تلاش نموده ظرفیتهای بالقوه خود را به مرحله فعل برسانند. در یک دانش آموز خودباور، هویت به معنای واقعی شکل گرفته و بسیاری از استعدادها به منصه ظهور رسیده است. لذا کمتر در دام انحرافات اجتماعی از جمله اعتیاد، گرفتار می گردند؛ عوامل خانوادگی، فردی و آموزشگاهی متعددی دست به دست هم داده باعث شکست تحصیلی دانش آموزان شده، تا آنان نتوانند به خواسته ها و آرزوهای تحصیلی خود برسند و دچار ناکامی شوند. بنابراین دچار مشکلات روحی و روانی شده بطوریکه خانواده ها و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. که معمولاً دانش آموزان برای فرار از این مشکلات به مواد دخانی و مخدر روی می آورند؛ عدم کنترل یا سستی یکی از این سه نهاد، خانه، مدرسه و جامعه، در جلوگیری از اعتیاد دانش آموزان، اقتدار دیگری را در پیشگیری تضعیف می نماید. هماهنگی خانه، مدرسه و جامعه پیشگیری از اعتیاد را در دانش آموزان بهبود می بخشد؛ ورزش بخشی از انرژی های دانش آموزان را که از جوانی آنان سرچشمه می گیرد، را به صورت تحرک، همکاری و تعاون، در می آورد و به آنان کمک می کند تا روحیه رقابت سالم و مبارزه با بیماریهای روحی مانند افسردگی را یاد بگیرند و از گرایش به اعتیاد امتناع نمایند؛ دانش آموزان به ضرر و زیان مواد مخدر و سیگار زمانی پی می برند که آنرا تجربه نمایند. چون تجربه مواد مخدر، اعتیاد به دنبال می آورد لذا جبران و رهایی از آن برایشان گران تمام می شود. پس تا آنجا که ممکن است باید عملاً و بطور تجربی و ملموس، دانش آموزان را با عوارض اعتیاد آشنا کرد و آنان را راهنمایی و مشاوره نمود تا در دام اعتیاد اسیر نشوند.
درباره :
سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان ,
|
|
|
|
|

پایان نامه : بررسي شيوع مواد مخدر در خانواده با برون گرايي روان پريشي و روان نغرندي در بين جوانان در معرض آسيب
مقدمه :
مشكل اعتياد يكي از معضلات بهداشتي ، رواني ، اجتماعي جهان امروز است. اعتياد حاكي از يك مشكل جدي در سلامت جسمي ، رواني ، اجتماعي است . علل شيوع اعتياد پيچيده و متعدد بوده است. در اين پژوهش تحقق به دنبال بررسي شيوع مواد مخدر در خانواده با ويژگي هاي برون گرا و روان نژند و روان پريش در بين جوانان در معرض آسيب ، شهرستان لالي مي باشد. با توجه با تاثير متقابلي كه مواد مخدر و خانواده هايي با چنين ، ويژگي هايي ، مي گذارد. پژوهنده بايد به دنبال اين مسئله باشد كه آيا افراد روان پريش آمادگي بيشتري براي مصرف مواد مخدر دارند؟ آيا گرايش هاي روان نژندي سبب مصرف مواد در افراد يك خانواده مي شود ؟ آيا فردي كه ويژگي هاي برون گرا داشته باشد تا چه حد آمادگي بيشتري براي مصرف مواد دارند ؟ نقش آسيب هاي روحي و رواني و مشكلات خانوادگي در گرايش مصرف مواد مخدر چه قدر است ؟
شيوع بسيار بالاي استفاده از مواد مخدر بر گسترش روبه تزايد اعتياد در تمام گروه هاي اجتماعي ، به ويژه جوانان و نوجوانان يكي از مسائل مهم در چند دهه ي اخير بوده است و خطر ايجاد بحران بواسطه ي گسترش اين مساله در سال هاي بعد به شدت وجود دارند از جمله آمادگي فردي ، در دسترس بودن مواد ، تسهيلات محيطي و ناكارآيي پيشگرانه ي روش هاي درماني .
اعتياد به مواد مخدر ، دامنگير كساني مي شود كه از آمادگي براي ابتلا بر خوردارند گرايش اوليه به مصرف مواد مخدر در فرد وجود دارد. نوجوانان افسرده ، مضطرب و نا آرام از گرايش و آمادگي بيشتري برخوردارند از سوي ديگر ، آرمانگرايي و عدم واقع بيني در ميان جوانان ، شرايطي را پديد مي آورد كه شخص را به سوي اعتياد سوق مي دهد. مصرف مواد ، تابع ويژگي ها و خصايص فرد معتاد است . گرايش هاي روان ********** ، مشكلات روحي و رواني و هوش پايين از جمله عوامل فردي در نژند شناسي اعتياد به شمار مي روند. (1)
اولين گام در جهت پيشگيري از اعتياد افراد در خانواده ها دادن اطلاعات درست و واقعي به آنهاست و نوجوانان و جوانان ما براي مقابله صحيح با مشكلات زندگي و مقاومت و بردباري در برابر سختي ها ، ناكامي ها و فشارهاي رواني احتياج به محيطي گرم و دلسوز چون خانواده دارند پس بيائيد آنها را تنها نگذاريم
درباره :
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر , سیاست جنایی ایران در مورد توزیع کنندگان مواد مخدر ,
|
|
|
|
|

پايان نامه : بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با روانشناختی والدین کودکان 12-7 ساله
چکیده:
عزت نفس مفهوم روانشناختی بسیار عام و در عین حال بسیار مهم است اما به طور کلی می توان عزت نفس را احساس ارزشمندی شخص تعریف نمود. احساسات و افکار مردم درباره خودشان اغلب بر احساس تجارب روزانه تغییر پذیر است و به طور موقت بر احساس فرد تاثیر می گذارند. البته عزت نفس، بنیادی تر از آن است که افت و خیزهای معمول می توان نوسانات گذرایی بر نحوه احساستشان نسبت به خود ایجاد کند، ولی این تاثیرات بسیار محدودند، بر عکس آنهایی که عزت نفس پایینی دارند افت و خیزهای معمول می تواند زندگی آنها را دگرگون کند. عزت نفس معمولاً به عنوان ارزيابي شخص از ارزشمندي خويش تعريف ميشود افرادي كه عزت نفس بالايي دارند خودپذيرا و خود ارزشمند هستند. روانشناسان اجتماعي عزت نفس را ارزيابي مثبت و منفي از خود ميدانند به طوري كه فرض مي شود عزت نفس تا حدودي با ثبات است. عزت نفس يا همان احترام به خود يكي از خصوصيات مهم و اساسي شخصيت هر فردي را تشكيل ميدهد و به طور حتم روي جنبههاي شخصي انسان اثر ميگذارد و كمبود يا فقدان آن باعث عدم رشد ساير جنبههاي شخصيت به صورت ناهماهنگ خواهد شد و حتي ممكن است باعث پدیدآیی بيماريهاي رواني گوناگون مانند افسردگي، كمرويي، پرخاشگري1، ترس و... شود(بيابانگرد،). عزت نفس بالا بستگي به شكلدهي ارزشها و استانداردهاي خود والدين دارد همچنين به رفتار سالم بستگي دارد، زماني كه افراد از سلامتي كامل برخوردار باشند ولی عزت نفس بالايي نداشته باشند در رفتار خود عزت نفس پايين نشان ميدهند......
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه مقیاس عملکرد تحصیلی و ارزیابی اجتماعی و ارزیابی ظاهری می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ عزت نفس بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.
درباره :
بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان ,
|
|
|
|
|
تحقیق : بررسي رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان
چكيده :
امروزه مسئله اعتياد به مواد مخدر و دارو و دخانيات و... بصورت يک مشکل جهاني و فراگير در آمده است. آمارهاي منتشر از سوي سازمانهاي بين المللي به خصوص سازمان بهداشت جهاني، کميته کنترل جهاني مواد مخدر و سازمان يونسکو حاکي از افزايش فزاينده مصرف اين مواد در سطح جهان است. تنها تفاوت موجود بين کشورها و رده هاي سنتي مختلف، در الگوي مصرفي آنهاست. بر هيچ کس پوشيده نيست که گسترش اين روند تيشه بر ريشه بنيادهاي اخلاقي، اقتصادي و اجتماعي يک جامعه مي زند و آن را از درون دچار فساد مي کند و در نهايت به انحطاط مي کشد. اين مشکل امروزه آن چنان خود نمايي مي کند که هيچ کشوري نمي تواند خود را کاملاً مصون از آن بداند. آنچه مسلم است علاج واقعه قبل از وقوع کردن بيش از هر راه حل ديگر با عقل سليم جور در مي آيد
عزت نفس و اعتماد به نفس ميزان ارزش و اعتباري است که يک فرد در زمينه هاي مختلف زندگي به ويژه در زندگي هاي خانوادگي، اجتماعي، تحصيلي، جسماني و هوش براي خود قائل است. عزت نفس عبارت است از قضاوت و نگرشي که شخص بطور مداوم و پيوسته از ارزشهاي خودش انجام داده و معمولاً حفظ مي نمايد. به اعتقاد کوپر، اين نگرش معمولاً از دوران کودکي آغاز مي شود و تحت تاثير فرهنگ، جامعه و خانواده تقويت مي شود. اين احساس به ما توانايي مي دهد که خود را عليرغم اشتباهات و شکستهايمان با اهميت دانسته و مورد قبول و تأييد قرار دهيم. در اين تحقيق به دنبال يافتن جواب به اين سؤال هستيم که آيا بين متغيرهاي عزت نفس و ابراز وجود و متغيرهاي جمعيت شناختي و مصرف سيگار دانشجويان دانشگاه علمی وکاربردی زندانهای خوزستان رابطه معني داري وجود دارد يا خير؟
روانشناسان علاقمندند رفتار را مطالعه نمايند و مشخص کنند عوامل موثر بر آن کدامند؟ چه عواملي باعث متمايز شدن رفتار انسانها از يکديگر مي شود؟ و چه عواملي بر رفتار انسان تأثير مي گذارد و تمام جنبه هاي جسماني و روحي آن را تحت شعاع قرار مي دهد؟
سيگار نيز يکي از موادي است که همواره مد نظر پژوهشگران بوده و از جنبه هاي مختلف آن را مطالعه کرده اند. پيشرفت و ترقي هر کشور و جامعه اي بستگي به نيروهاي سازنده و سالم آن دارد. جوانان و نوجوانان و دانشجويان باهوش و کارآمد سرمايه هاي اصلي هر کشور هستند که بايد آنان را از گزند و آسيب حفظ نمود. سيگار از جامعه عوامل آسيب زا به نوجوانان است. پس لازم است در مرحله اول از عوامل ايجاد کننده اين و معضل جلوگيري نمايند و اگر هم اين مسئله براي نوجوانان بوجود بيايد بايد آنان را شناسايي کرد و نزد مشاور يا روانشناس برده و آموزش هاي لازم را ببيند و امکانات مناسب براي رشد و شکوفايي استعدادهايشان در نظر گرفته شود. در غير اين صورت انسان از رشد و کمال بازمانده و در نتيجه به سوي سيگار سوق داده مي شود.
در اين تحقيق بر آن هستيم که با بررسي رابطه متغيرهاي ابراز وجود، عزت نفس، و متغيرهاي جمعيت شناختي به عنوان متغير هاي پيش بيني با سيگاري بودن يا نبودن به عنوان متغير ملاک دريابيم که کداميک از متغيرهاي مذکور پيش بيني کننده ي بهتري براي سيگاري بودن يا نبودن است.
هدف از اين پژوهش بررسي رابطه بين عزت نفس، ابزار وجود و متغيرهاي جمعيت شناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان دانشگاه علمی وکاربردی زندانهای خوزستان در سال تحصيلي89-1388 بود. براي انجام اين پژوهش تعداد 50 نفر از دانشجويان سيگاري و 50 نفر از دانشجويان غيرسيگاري به صورت داوطلبانه از جامعه تحقيق انتخاب شدند. براي جمعآوري اطلاعات از پرسشنامه عزت نفس كوپراسميت، پرسشنامه ابزار وجود (ASA ) و پرسشنامه جمعآوري اطلاعات فردي و جمعيت شناختي استفاده گرديد. براي تجزيه و تحليل دادهها از روش آماري رگرسيون استفاده شد و اين نتيجه بدست آمد كه متغير ابزار وجود بهترين پيشبيني كننده براي مصرف سيگار است
درباره :
رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيتشناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان ,
|
|
|
|
|
آمار کاربران |
 |
|
|
|
|
عضويت سريع |
 |
|
|
|
|
دانلود فونت هاي كاربردي |
 |
|
|
دريافت Download ( Farsi Fonts - Arabic Fonts ) Font
نام فايل | اسم فونت | اسم فونت | ARABICS.TTF | Arabic Style | عربيک استايل | ARSHIA.TTF | Arshia | ارشيا | BADR.TTF | Badr | بدر | BADRB.TTF | Badr Bold | بدر بولد | BSEPEHR.TTF | Sepehr | سپهر | COMPSET.TTF | Compset | کامپ ست | COMPSETB.TTF | Compset Bold | کامپ ست بولد | ELHAM.TTF | Elham | الهام | FANTEZY.TTF | Fantezy | فانتزي | FARNAZ.TTF | Farnaz | فرناز | FERDOSI.TTF | Ferdosi | فردوسي | HOMA.TTF | Homa | هما | IranNastaliq.ttf | Iran Nastaliq | ايران نستعليق | JADIDB.TTF | Jadid Bold | جديد بولد | KAMRAN.TTF | Kamran | کامران | KAMRANB.TTF | Kamran Bold | کامران بولد | KOODAKB.TTF | Koodak Bold | کودک بولد | LOTUS.TTF | Lotus | لوتوس | LOTUSB.TTF | Lotus Bold | لوتوس بولد | MAJIDSH.TTF | Majid shadow | مجيد شدو | MITRA.TTF | Mitra | ميترا | MITRAB.TTF | Mitra Bold | ميترا بولد | NASIMB.TTF | Nasim Bold | نسيم بولد | NAZANIN.TTF | Nazanin | نازنين | NAZANINB.TTF | Nazanin Bold | نازنين بولد | PERSIAN.TTF | Pershian Nimrooz | پرشين نيمروز | Persweb.ttf | Persian Web | پرشين وب | PFONT.TTF | Persian Font | پرشين فونت | ROYA.TTF | Roya | رويا | ROYAB.TTF | Roya Bold | رويا بولد | SEPEHR.TTF | Sepehr | سپهر | SINAB.TTF | Sina Bold | سينا بولد | TABASSOM.TTF | Tabassom | تبسم | TITRB.TTF | Titr Bold | تيتر بولد | TRAFFIC.TTF | Teraffic | ترافيک | TRAFFICB.TTF | Teraffic Bold | ترافيک بولد | YAGUT.TTF | Yagut | ياقوت | YAGUTB.TTF | Yagut Bold | ياقوت بولد | ZAR.TTF | Zar | زر | ZARB.TTF | Zar Bold | زر بولد |
|
|
|
مطالب محبوب |
 |
|
|
|
|
خبرنامه |
 |
|
|
برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود
 لطفا صبر کنید ...
|
|
|
پيوند هاي روانه |
 |
|
|
|
|
لینک دوستان |
 |
|
|
|
|
فالنامه |
 |
|
|
|
|
|