
پروژه : بررسی اثر دانه بندی و مشخصات مصالح بر مقاومت لغزشی بتن آسفالتی
فرمت : pdf
تعداد صفحه : 114
قیمت : مبلغ ۹هزار تومان
مقدمه
مبحث جاده ایمن و نقاط حادثه خیز از موضوعات مهمی است که علاوه بر ملاحظات اقتصادی و فنی ، اثرات اجتماعی و روانی گسترده ای در جوامع بشری امروز دارد . انسان امروزی برای ادامه حیات خود نیازمند فراهم نمودن مایحتاج و برقراری ارتباط با همنوعان خود بوده و در این میان استفاده از طرق مختلف تسهیلات حمل و نقلی روز به روز نمود بیشتری پیدا می کند .
تسهیلات حمل ونقلی بطورکلی در سه شاخه زمینی ، دریایی و هوایی قرار می گیرد . در این بین حمل ونقل زمینی و بویژه حمل و نقل جاده ای بیشترین میزان استفاده کننده را دارد . به همین دلیل رعایت اصول ایمنی جاده ای بمنظور ایجاد امنیت خاطر استفاده کنندگان از جاده ها ، کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش مرگ و میر و جراحت افراد و همچنین کاهش خسارات مالی را به همراه خواهد داشت . در کشورهای پیشرفته ، تحقیقات زیادی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی راجع به دلایل وقوع تصادف و راههای پیشگیری از آن ، انجام شده و در حال انجام است . اما در کشورهای در حال توسعه به این مطلب توجه کمتری شده است . با توجه به روند افزایشی تعداد وسایل نقلیه و آمار بالای تصادفات رانندگی در این کشورها ، لزوم پرداختن به تحقیق و پژوهش و بکارگیری اصول ایمنی در این زمینه ، بیشتر احساس می شود .
تصادفات جاده ای وقایعی هستند که حداقل باعث خسارت مالی یا جرح می گردند . آمارهای جمع آوری شده نشان میدهد که تلفات نیروی انسانی ، بدترین پیامد هر تصادف است . متاسفانه آمار متوفیان ناشی از تصادفات در ایران بسیار زیاد است . بعنوان مثال بطور میانگین در سال 1385 روزانه بیش از 75 نفر دراثر تصادفات جاده ای کشته شدند . این درحالیست که در کشورهای اروپای غربی مانند آلمان ، انگلیس و فرانسه که حتی پارامتر وسیله نقلیه – کیلومتر طی شده در آن کشورها بیش از 10 برابر ایران می باشد ، تعداد کشته ها بسیار کمتر می باشد................
حال با در نظرگرفتن آمار و جداول ارائه شده ، می توان نتیجه گرفت که سطح ایمنی جاده ها در ایران در مقایسه با سایر کشورها تا چه اندازه کمتر است . لذا ، در جهت افزایش ایمنی و کاستن سوانح رانندگی اقدامات جدی تری باید انجام شود که یکی از این اقدامات بررسی مقاومت لغزندگی سطح روسازی راهها می باشد .
همانطوری که اشاره شد ، یکی از عوامل موثر در وقوع تصادفات وضعیت سطح جاده ها از لحاظ مقاومت لغزندگی می باشد . در این تحقیق اثر دانه بندی مخلوط آسفالتی ، تاثیردرصد قیر مصرفی در مخلوط آسفالتی و همچنین اثر نوع و جنس سنگدانه در مقاومت لغزشی مورد بررسی قرار می گیرد .
فصل اول این تحقیق مربوط به کلیات موضوع و اهمیت آن با توجه به ارتباط آن با تصادفات رانندگی می باشد .فصل دوم به بررسی عوامل مختلفی که در مبحث مقاومت لغزندگی سطح راهها وجود دارند ، اختصاص دارد . در فصل سوم ابتدا ، روشهای مختلف اندازه گیری اصطکاک سطح رویه راهها معرفی شده و مزایا و معایب هریک از آنها بررسی می گردد . سپس به ارائه روشها و راهکارهایی جهت بهبود بخشیدن به مقاومت لغزندگی پرداخته می شود . در فصل چهارم ابتدا به معرفی مصالح مصرفی پرداخته شده ، سپس نتایج آزمایشهای انجام شده بر روی آنها ارائه میگردد . در ادامه این فصل برنامه کار آزمایشگاهی شامل ساخت نمونه های آسفالتی و ارائه نتایج آزمایش مارشال جهت تعیین درصد قیر بهینه نمونه ها مطرح می شود . سپس
نحوه ساخت نمونه های آسفالتی با استفاده از دستگاه متراکم کننده ژیراتوری و همچنین نمونه های ساخته شده با چسب رزین ، جهت ارزیابی مقاومت لغزندگی آنها تشریح می گردد
فصل پنجم به ارائه و تحلیل نتایج آزمایش مقاومت لغزندگی انجام شده بر روی نمونه های آسفالتی و رزینی با استفاده از دستگاه آونگ انگلیسی اختصاص دارد . در نهایت ، فصل ششم شامل نتیجه گیری و ارائه پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی می باشد .
فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه و روش تحقیق
-1 مقدمه
-2 اهمیت موضوع
-3 هدف تحقیق
-4 روش تحقیق
-5 مراحل تحقیق
-6 فرضیات تحقیق
فصل دوم : عوامل موثر در لغزندگی
-1 مقدمه
-2 تعریف مقاومت لغزندگی ، مفهوم و روابط اصطکاک
-3 عوامل موثر در مقاومت لغزشی
-1 عوامل مربوط به روسازی
-1 بافت سطح روسازی
-2 نوع و خصوصیات مخلوط آسفالتی
-3 سن روسازی ، تجمع مواد آلاینده و انباشتگی آب در سطح روسازی
-2 شرایط آب و هوایی و نوسانات ترافیکی
-3 خصوصیات مربوط به وسائط نقلیه
-1 سرعت وسایل نقلیه
-2 فشار لاستیک
-3 آج لاستیک و انتخاب نوع آن
فصل سوم : روشهای اندازه گیری و بهبود مقاومت لغزندگی
-1 مقدمه
-2 روابط لغزش- اصطکاک در وسایل اندازه گیری ضریب اصطکاک
-3 وسایل اندازه گیری مقاومت لغزندگی
1 آزمایشگرهای چرخ قفل شونده
-2 وسایل با لغزش ثابت
-3 وسایل با لغزش متغیر
-4 تجهیزات با نیروی جانبی
-4 روشهای اندازه گیری بافت
-1 مقدمه
-2 اندازه گیری بافت درشت
-1 روش پخش ماسه
-2 روش پخش مایع.
-3 روش استفاده از لیزر
-4 روش آنالیز پروفیل
-5 بافت سنج TRL
-3 اندازه گیری بافت ریز
-5 روشهای بهبود در مقاومت لغزندگی
-1 مقدمه
-2 ترمیم موضعی
-3 احیاء روسازی
فصل چهارم : برنامه آزمایشگاهی
-1 مقدمه
-2 مصالح مصرفی
-3 آزمایشات انجام شده بر روی مصالح
-1 آزمایش سایش لوس آنجلس
-2 آزمایش وزن مخصوص و جذب آب
-3 قیر
-4 ساخت نمونه های مارشال
1 نتایج آزمایش مارشال
-2 تعیین درصد فضای خالی مخلوط آسفالتی
-3 تعیین درصد قیر بهینه
-5 ساخت نمونه های ژیراتوری
-6 نمونه های رزینی
فصل پنجم : نتایج آزمایشات و تفسیر آنها
-1 مقدمه
-2 نتایج آزمایش مخلوط آسفالتی با دانه بندی پیوسته
-3 نتایج آزمایش مخلوط آسفالتی با دانه بندی باز
-4 نتایج آزمایش مخلوط آسفالتی حاوی درصدهای مختلف سرباره
-5 نتایج آزمایش نمونه های رزینی
-6 تحلیل نتایج
-1 مقایسه اثر دانه بندی در مقاومت لغزشی
-2 تحلیل نتایج با درصدهای مختلف قیر
-3 بررسی نتایج نمونه های حاوی سرباره آهن
-4 بررسی نتایج نمونه های رزینی
-7 تحلیل آماری نتایج آزمایشگاهی
فصل ششم : نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
-1 نتیجه گیری
-2 ارائه پیشنهادات
پیوست
منابع
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
بررسی اثر دانه بندی و مشخصات مصالح بر مقاومت لغزشی بتن آسفالتی ,
|