قيمت هر مقاله ۳ هزارتومان مي باشد
واريز به شماره کارت 6037991120449131 بانك ملی به نام سيدمهدي قدمگاهي به روش" انتقال وجه ازيك كارت به كارت ديگر" ازطريق دستگاه خود پرداز(عابر بانك) تمامي بانكها يا پرداخت از طريق اينترنت
-----------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : يادگيري سازماني
فرمت : word
تعداد صفحه : 17
چكيده : امروزه ديگر سازمانهاي بزرگ و پيچيده اي كه دهه هاي قبل به وجود آمده بودند، كارساز نيستند و حكم دايناسورهايي را دارند كه توان تطبيق خود با محيط را نداشتند و محكوم به فنا شدند. سازمانهاي بزرگ با ساختارهاي سنتي توان و انعطاف لازم جهت همسويي با تغييرات محيط پيراموني بويژه با توجه به مسايل جهاني شدن را ندارند و براي بقاي خود ناچارند يا تغيير ساختار دهند يا خود را به ابزارهايي مجهز كنند تا توان مقابله با تغييرات جهاني را به دست آورند. يكي از مهمترين اين ابزارها، ايجاد سازمان يادگيرنده و نهادينه كردن يادگيري سازماني است. بنابراين، سازمانهايي موفقتر هستند كه زودتر، سريعتر و بهتر از رقبا ياد بگيرند. درست به همين دليل است كه مفهوم سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني در سالهاي اخير مطرح شده و رشد فزايندهاي داشته است. سازمانها به جاي رفتارها و حركتهاي سنتي خود كه در بهترين شكل آن در برگيرنده آموزش نيز ميبود، تبديل به سازماني شوند كه همواره ياد ميگيرند، يعني كوشش خود را در جهت يادگيري به عنوان يك امتياز رقابتي به كار ميبرند.در مقاله حاضر، ضمن تعريف سازمان يادگيرنده و مشخص ساختن ويژگيهاي اصلي آن، سعي ميشود كه عواملي (مانند استراتژي، مديريت، فرهنگ و...) را كه در ايجاد، شكلگيري و رشد چنين سازماني موثر است، معرفي كرده و سپس يادگيري سازماني يا به عبارت ديگر، ابعاد و انواع يادگيريهايي كه در سازمان امكان پذير است تشريح گردد
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : نقش يادگيري سازماني در فرايند تشخيص فرصت
فرمت : word
تعداد صفحه : 22
چكيده : سازمانها براي افزايش عملكرد از دو طريق نوسازي استراتژيك و ايجاد فرصتهاي جديد پرمخاطره، خود را درگير كارآفريني مي كنند. يادگيري سازماني يك راه مؤثر براي نوسازي استراتژيك است. اما چگونه فرصتهاي پرمخاطه ايجاد مي شوند؟ يادگيري سازماني ميتواند فرايند تشخيص و عملي كردن فرصتهاي جديد را بهبود بخشد؟ اين مقاله ابراز ميكند كه يادگيري سازماني مي تواند توانايي يك شركت را براي تشخيص فرصت تقويت كند و كمك مي كند كه اين تواناييها را به نحو مؤثري براي عملي كردن فرصتهاي جديد تجهيز كند. ابتدا سه رويكرد يادگيري سازماني را معرفي ميكنيم، يعني رويكردهاي رفتاري، ادراكي و اجرايي. سپس يك مدل بر پايه اداراك از تشخيص فرصت معرفي ميكنيم كه شامل دو فاز است: اكتشاف و شكلگيري. پس از آن نشان مي دهيم كه چگونه هركدام از سه نوع يادگيري به دو فاز فرايند تشخيص فرصت مرتبط است. ما پيشنهادي را ارائه مي دهيم كه از ادعاي ما مبني بر اينكه يادگيري سازماني فرايند تشخيص فرصت را بهبود ميبخشد، حمايت مي كند و نيز مثالهايي از شركتهايي ميزنيم كه اين رويكردهاي يادگيري سازماني را براي تشخيص مؤثرتر فرصت و اجراي فرصت هاي پرمخاطره به كار بردند. اين نگرش ها كاربردهاي بسيار مؤثري براي شركتهاي كارآفريني دارند كه در جستجوي پيشرفت در فرايند ايجاد فرصتهاي پرمخاطره هستند
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : نقش مدیریت در زندانبانی
فرمت : word
تعداد صفحه : 7
چكيده : سازمانهايي چون سازمان ملل متحد (united Nations) در زمينههاي رفتار و مديريت اجراي سازمان زندانها با انتشار مجموعه گزارشهايي، توجهها را نسبت به آنچه كه در بيشتر نظامهاي زندانباني در سراسر جهان رخ ميدهد جلب ميكنند. و به گونهاي مشابه، سازمانهاي غير دولتي همانند عفو بين الملل (Amnesty International)، ديدهبان حقوق بشر (Human Rights watch) گزارشهاي وحشتناكي را از تجاوز به حقوق بشر عمدتاً در ارتباط با زندانيان و در عين مال هر از چند گاهي در ارتباط با كاركنان زندانها، منتشر كردهاند. با اين حال، تا به امروز كمتر به نتايج چنين پيشرفتهايي براي اداره خود زندانها انديشيده شده است.
چگونه يك نظام زندانباني از عهدة افزايش پنجاه درصدي تعداد زندانياني كه مسئول آنهاست. بر ميآيد. در حالي كه منابعاش متناسب با آن افزايش نيافته است. يا چگونه يك نظام زندانباني به مقابله با وضعيتي ميپردازد كه در آن تمامي بديهيان گذشته از ميان رفتهاند و در خصوص اهداف اين نظام نيز وضوح و شفافيتي وجود ندارد. اينها موضوعات مهمي براي اداره زندانهاست.
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : نقش مديريت در تخلفات اداري كاركنان
فرمت : word
تعداد صفحه : 6
چكيده: كاركناني كه بتوانند توانمنديهاي خود را در اختيار اهداف سازمان قرار دهند، محوريترين سرمايه پايدار سازمانها محسوب ميشوند. يكي از عواملي كه توسعهيافتگي انسانهاي سازماني را تحت تاثير قرار ميدهد، وجود تخلفات اداري است كه بهنحوي بين فرد و سازمان ايجاد مشكل ميكند. در اين بين عوامل متعدد پنهان و آشكار، درون سازماني و برون سازماني در شكلگيري نطفه تخلفات موثرند. يكي از عوامل سازماني موثر در تخلفات، فرآيند مديريت در كل سازمان است كه ميتواند در ريشهكني تخلفات نقش موثري داشته باشد. براين اساس باتوجه به نقش و اهميت فرآيند مديريت در تخلفات در اين مقاله سعي بر آن است كه نقش مديريت در بروز تخلفات كه مستند به تجارب نگارنده است تبيين شود
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مهارتهايي براي توسعه ارتباطات سازماني
فرمت : word
تعداد صفحه : 17
چكيده : به نظر شما چرا دو نفر كه تحت مديريت يك مدير هستند، نسبت به يك موضوع عكسالعملهاي متفاوتي نشان ميدهند؟ در پاسخ ميتوان گفت كه اين موضوع به نحوه برقراري ارتباطات سازماني و انساني برميگردد. ارتباطات سازماني رويكردي است كه بين كاركنان و از جمله يك مدير و كاركنان تحت مديريت وي اتفاق ميافتد. در واقع بخش مهمي از ارتباطات سازماني همان كنشهاي متقابل بين كاركنان يك سازمان است و عموماً بين مديران، كاركنان، مدير و كارمندان، مديران و كارشناسان، صف و ستاد و .... به طور عام رخ ميدهد. روشن است هر يك از كاركنان و مديران سازمانها داراي سبك و شيوه ارتباطي خاصي هستند كه بايد مورد توجه قرار گيرد، بنابراين مدير موصوف كارخانه صنعتي ميبايست با كارگران مذكور ارتباط يكسان و همانند برقرار ميكرد؟
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مدیریت و رهبری تحول
فرمت : word
تعداد صفحه : 12
چكيده : تغییر اجتناب ناپذیر است و باید به منظور ایجاد تحولات سازنده و مؤثر در سازمانها، طراحی و مدیریت شود. جهان امروز نیاز فزاینده به آن نوع از رهبری دارد که به ایجاد سازمانهایی که به سمت فعال کردن پتانسیل های خود می پردازند بها دهد و در عین حال به حل بحرانها و شرایط اضطراری محیط کار بیندیشد. در چنین شرایطی سازمانها باید بدانند که برای رسیدن به اقتدار آتی ناچارند اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» ترجیح دهند.به بیان دیگردر عصر حاضر، تحول، بازسازی و نوسازی یکی از ابعاد مهم سلامت سازمانی بوده و بنابراین، مدیریتِ تغییر در سازمانها یکی از مشکلترین وظائف مدیــــران پیشرو است. در همین راستا مقاله حاضر بر آن است که ضمن بیان اهمیت و ضرورت مدیریت تحول در روزگار کنونی، به بیان مختصر عوامل تسهیل کننده تغییر و بهــسازی در سازمانها و راهکارهای غلـــبه بر مقاومتها و موانع موجود بر سر راه ایجاد تحولات و نوآوریهای سازمانی بپردازد
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مديريت و ارتباطات سازماني
فرمت : word
تعداد صفحه : 19
چكيده : وجود سازمان وابسته به ارتباطات است و هر مديري معمولا بيشتر وقت خود را صرف برقرار كردن ارتباط ميكند. براي ايجاد هماهنگي بين عناصر مادي و انساني سازمان به صورت يك شبكه كارامد و موثر، برقراري ارتباطات مطلوب ضروري است، زيرا وقتي ارتباطات برقرار نشود، فعاليت سازمان متوقف ميشود و در واقع ميتوان گفت كه مديريت كارساز به برقراري ارتباطات موثر بستگي دارد .
اكثر ( اگر نگوييم همه) مواردي كه مديران و سازمان ها براي حفظ يكپارچگي سازمان، مديريت، ايجاد خلاقيت، برآورده كردن انتظارات و انجام تعهدات نياز دارند وابسته به ايجاد يك ارتباط موثر و مناسب در سازمان است
------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مديريت و اخلاق مديران در نهج البلاغه
فرمت : word
تعداد صفحه : 11
چكيده : مقاله ای که تحت عنوان فوق و با الهام و تعمق در نهج البلاغه و کتب ارزشمند دیگر تدوین یافته است . پيشكشي است ناقابل به ساحت مقدس حضرت وليعصر و نايب بر حقش ولي امر مسلمين جهان امام خامنه اي ( دام ظل العالي ) به بهانه این مقاله تفحصی در نهج البلاغه نمودم; کتابی که حضرت امام خمینی ( رحمه الله عليه ) آن را افتخار مکتب تشیع می دانند چرا که در سیر تطور حکومتها و خلافتها همواره تشتت آرا و عقاید منجر به اعمال روشهایی خلاف سیر انسانیت و وحدانیت الهی گردیده است و در این میان صاحب نهج البلاغه مولی الموحدین الگوی تمام عیار مدیریت و خلافت و امامت در لابلای مفاهیم عمیق خود به بیان عناصر، ارکان، وظایف، اهمیت و شیوه های مدیریت پرداخته اند که ما نیز امید آن داریم در این مجال کوتاه پیمانه ای از این اقیانوس بیکران علم و معرفت برگیریم .
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مديريت منابع انساني و ضرورت نوگرائي حرفه اي
فرمت : word
تعداد صفحه : 6
چكيده : گروهي از انديشمندان دانش مديريت با تاكيد بر اهميت جايگاه انسان در فرآيند ايجاد تحولات بر اين باورند كه واحدهاي توسعه منابع انساني سازمانها و بنگاهها ، بايد نقش كليدي و ساختاري را در تحول وتوسعه ايفاء نمايند. در واقع تحولاتي كه امروز در عرصه مديريت داخلي و بين المللي روي داده است ، رويكرد به حرفه اي شدن بحث توسعه منابع انساني را در مراكز و پايگاههاي مديريتي ، علمي و دانشگاهي غني تر و پر رنگ تر كرده است . به عنوان مثال سبكهاي مديريتي به طور مشخص به سمت سبكهاي تفويضي و مشاركتي گرايش يافته و ساختارهاي سازماني نيز به سوي ساختارهاي باز وآزاد همراه با روابط افقي حركت كرده است ، ويژگي رقابتي شدن سازمانها درجذب منابع انساني ماهر و انگيزه مند ، اين سازمانها را به سمت نهادهايي ياد گيرنده و انعطاف پذير سوق داده و در عين حال رويكردها به سوي كارآفريني و خلاقيت گرايش پيدا كرده اند . در مجموع ، شاخص سرمايه هاي انساني ، فكري و نرم افزاري در عرصه مديريت حرف اول را بر زبان مي آورد ، اين دسته از تحولات مديريتي باعث شده است كه ضرورت رويكرد حرفه اي شدن در حوزه منابع انساني بيشتر احساس شود . از سوي ديگر حرفه اي كردن حوزه منابع انساني باعث مي شود كه اين حوزه جايگاه واقعي خود را در سازمانها و بنگاهها ارتقاء دهد و در واقع بين اهميت منابع انساني و جايگاه مديريت منابع انساني به عنوان فرآيندي كه عهده دار تامين ، نگهداري ، پرورش و برانگيختن كاركنان و افزايش بهره وري آنهاست ، تناسب و هماهنگي لازم برقرار كند .
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مديريت دانش در سازمانهاي يادگيرنده
فرمت : word
تعداد صفحه : 6
چكيده : دانش، موتور محركه توسعه دانايي محور بوده، توجه به آن نقش فزايندهاي در رشد سازمانها و جوامع خواهد داشت. براي ارائه تصويري از سازمانها و جوامعي كه بيشترين استفاده و بهره را از دانش، در چرخه كامل آن ميبرند از اصطلاحات سازمان فراگير (يادگيرنده) و در مقياس بزرگتر جامعه فراگير و ملت فراگير استفاده ميشود. سازمان ياد گيرنده يا فراگير يك الگوي تغيير يافته براي سازمانها و راهي نوين براي انديشيدن درباره سازمان، در عصر دانش است. يك سازمان يادگيرنده داراي كمترين سلسله مراتب اختيارها، پاداشي برابر در برابر عملكرد يكسان، فرهنگ مشترك و ساختاري انعطافپذير و سازشكار است كه ميتوان بدان وسيله از فرصتها استفاده كرد و بحرانها را از بين برد. سازمان يادگيرنده، الگوي منحصر به فردي ندارد و به واقع نوعي نگرش يا فلسفه جديد درباره سازمانهاست كه نقشهاي اصلي را به عهده اعضاي سازمان ميگذارد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مدلهاي ذهني، ابزاري كارآمد در رهبري نوين
فرمت : word
تعداد صفحه : 11
چكيده : در بررسي عوامل مؤثر بر تصميمات سازماني، با سه دسته از عوامل مواجه ميشويم: عوامل محيطي، عوامل سازماني، و عوامل مرتبط با ويژگيهاي تصميمگيرندگان. از شاخههاي تحقيقاتي مرتبط با ويژگيهاي تصميمگيرندگان كه امروزه از اهميت بيشتري برخوردار شده است، بررسي مدلهاي ذهني مديران است. محققاني كه بر بررسي مدلهاي ذهني پرداختهاند، علاقمند بررسي تأثير شناخت مديران بر مبناي فرايند ادراكي آنها بر تصميمگيريها هستند؛ زيرا چنين شناختي را مقدمه فرايند اتخاذ تصميمات مهم و تغيير سازماني به حساب ميآورند. در واقع مدلهاي ذهني بازنمايي از واقعيت هستند كه تصميمگيرندگان از آنها براي معني بخشيدن به علائم اطلاعاتي دريافت شده استفاده ميكنند. با بررسي مدلهاي ذهني ميتوان دريافت كه چطور تعبير اطلاعات ميتواند بر فرايند تصميمگيري اثر گذارد و مجموعه راهحلهاي درنظر گرفته شده را محدود كند. مسأله وقتي پيچيدهتر ميشود كه دريابيم مدلهاي ذهني تصميمگيرندگان مبناي شناختي ايشان نيز به حساب ميرود و نوع تعبير تصميمگيرندگان از رخدادهاي واقعي را نيز تعيين ميكند. بنابراين محركي مشابه ميتواند از نظر مديران مختلف حتي با وجود عضويت در يك سازمان، به گونهاي كاملاً متفاوت تعبير شود. به اين ترتيب آنچه ما بعنوان روابط علي مداخلهكننده در فرايند تصميم به حساب ميآوريم ضرورتاً در واقعيت وجود ندارد، بلكه در ذهن تصميمگيرندگان قرار دارد (سانتوز و گارسيا، 2006). در اين مقاله تلاش شده است تا به اهميت تأثير مدلهاي ذهني در اتخاذ تصميمات سازماني پرداخته شود و نهايتاَ روشهايي براي تغيير مدلهاي ذهني ارائه گردد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مباني و مفاهيم فرهنگ سازماني
فرمت : word
تعداد صفحه : 27
چكيده : اگر شما فرهنگ را هدايت نكنيد ، فرهنگ شما را هدايت مي كند . فرهنگ به معناي ارزشهاي مشترك ميان افراد يك گروه است.اين گروه ميتواند يك خانواده ، يك سازمان ويا يك كشور باشد.تاثير فرهنگ در سطح ملي ، دير زماني است كه شناخته شده است . ولي واژ ه فرهنگ سازماني ، واژه بسيار جواني در ادبيات مديريت است . نكته قابل توجه اين است كه فرهنگ خوب يا بد مفهوم ندارد. مديران بايد هوشيار باشند كه فرهنگ سازماني با ماموريت و استراتژي هاي سازمان هم خواني داشته باشد. بنابراين ملاك قضاوت در مورد يك فرهنگ ، ميزان هماهنگي آن با وظايف آن سازمان است.فرهنگ سازماني شمشيري دو لبه است . ازيك سو بستري است كه دستيابي به اهداف سازماني را تسهيل مي كند . لبه دوم فرهنگ سازماني مي تواند سدي باشد بر سر اعمال تغييرات در سازمان. تغيير اصولي و منطقي فرهنگ سازمان (در صورت لازم بودن ) تا حد بسيار زيادي در گرو آموزش تيم تغيير دهنده مي باشد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : مقدمه ای برمبانی نظری روابط عمومی
فرمت : word
تعداد صفحه : 15
چكيده : روابط عمومی، حرفه و هنری است نوخاسته که به سرعت جای خود را در تمامی سازمانها و ادارات باز کرده است. در دنیای پیچیده کنونی، تمامی سازمانهای دولتی و غیر دولتی که به گونه ای با مخاطبان و مشتریان خود سر و کار دارند، باید بتوانند از یک سو سازمان و تولیدات خود را به آنان بشناسانند و از طرف دیگر، مشتریان و مخاطبان را نسبت به خدمات، کالاها و یا تسهیلاتی که ارائه می دهند، آگاه و اقناع سازند.همچنین از نیازها، منافع و علایق آنان که همواره در حال تغییر است، آگاهی یابند و از آنها در بهبود کالاها و خدمات خویش، بهره گیرند.این مهم ، به عهده دست اندرکاران روابط عمومی است که همچون پلی، این ارتباط را بین مشتریان و مخاطبان و یا به عبارتی بهتر، تمامی اشخاص و سازمانهایی که با سازمان یا مؤسسه آنان، سر و کار دارند، برقرار می سازد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : فساد اداری،علل بروز،پیامدها و راههای پیشگیری از آن
فرمت : word
تعداد صفحه : 14
چكيده : فساد اداري ازجملــــه پديده هاي سازماني است كه روند توسعه كشورها را به طور چشمگيري با مشكل روبرو مي كند. درعين حال با تمام برنامه ريزيها و توجهي كه ازسوي كشورها در زمينه مبارزه با اين پديده صورت گرفته ولي باز شاهد روند روبه رشد آن در ابعاد گوناگون جوامع هستيم. در زمينه مبارزه با فساد اداري، صاحبنظران سازماني معتقد به رويكردهايي هستند كه بيشترتاکید آن بر پيشگيري از بروز چنين پديده اي باشد، تا اينكه بخواهد ازطريق اعمال مجازات بر كاركنـان خاطي با چنين پديده گسترده اي مبارزه كند. رويكرد اساسي اين مقاله اين است كه به جاي اتكا بر رويه هايي كه مبتني بر تنبيه بعداز ارتكاب فساد است، ايجاد و راه اندازي يك سيستم پيشگيري از فساد كه هسته مركزي آن فرهنگ جامعه و فرهنگ سازماني، امري ضروري است. اين رويكرد اقداماتي همچون هويت بخشي به كاركنان، تثبيت سيستم اجتماعي، ايجاد تعهد دروني در كاركنان، تثبيت شيوه هاي انگيزشي وارائه الگوهاي مناسب رفتاري كه از مهمترين كاركردهاي فرهنگ سازماني هستند را به منظور ايجاد فضايي كه نهي كننده فساد اداري است، موردتاكيد قرار مي دهد
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : عوامل مؤثر بر ميزان تعهد سازماني كاركنان شركت گاز
فرمت : word
تعداد صفحه : 24
چكيده : مقاله حاضربه بررسي عوامل موثر بر ميزان تعهد سازماني کارکنان شرکت گاز استان خراسان رضوی در اداره مركزي مشهد می پردازد. روش تحقیق پیمایشی و داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد بهدست آمد. جامعه آماری 200 نفر کارمند و حجم نمونه 66 نفر از کارکنان بودکه به طریق نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج نشان می دهد که میزان تعهد سازماني کارکنان بالاتر از متوسط است. میزان تعهدسازماني با متغیرهای عدالت سازماني ، استقلال در كار ، فشار نقش، فرصت و ارتقاي شغلي و ابهام نقش رابطه معنادار مثبت وبا مشاركت سازماني رابطه معنادار ندارد . تحليل هاي رگرسيون چند گانه و نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که عدالت سازماني مهمترين و تعیین کننده ترین عامل تاثیرگذار مستقيم و مثبت بر میزان تعهد سازماني محسوب می شود. درحالي كه ساير عوامل مشاركت سازماني، ابهام نقش ، فشار نقش و استقلال دركار نيز تاثير مستقيم و عامل فرصت و ارتقاي شغلي تاثير غير مستقيم بر تعهدسازماني دارند.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : رابطه بین رفتارشهروندی سازمانی کارکنان وسلامت سازمانی در اداره کل آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری
فرمت : word
تعداد صفحه : 18
چكيده : هدف اين پژوهش بررسي رابطه رفتار شهروند سازماني و سلامت سازماني در ميان كاركنان اداره كل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري مي باشد بدين منظور پنج مولفه رفتار شهروندي سازماني (شرافت شهروندي، جوانمردي، وجدان، ايثار و احترام) به عنوان شاخص هاي رفتار شهروندي در نظر گرفته شده است. روش پژوهش توصيفي – همبستگي است. جامعه آماري اين پژوهش را كاركنان اداره كل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري تشكيل مي دهد كه تعداد آنها 196 نفر بوده است و 126 نفر آنان (مرد 99 و 31زن) به عنوان نمونه در نظر گرفته شده اند. روش انتخاب نمونه تصادفي ساده بوده است. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندي سازماني و پرسشنامه سلامت سازماني بوده است كه روايي و پايايي آنها قبلاً تائيد شده است.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : علت تنزل بازدهي و كارائي كاركنان از يك نگاه جديد
فرمت : word
تعداد صفحه : 6
چكيده : علت اساسي پائين بودن سطح خدمات عمومي توسط كاركنان را بايد در پاداش دادن به موارد نادرست آنها جستجو كرد. مديران، كارگران، معلمان، شاگردان و پزشكان و حتي سياستمداران و همه ما به گونه اي رفتار مي كينم كه نظام پاداش به ما مي آموزد وقتي شما رفتار مورد نياز را با رفتار پاداش داده شده مقايسه كنيد، يك حقيقت به وضوح تمامتر روشن مي شود: بسياري از سازمانها و موسسات مملو از (( مشوقهاي منفي )) هستند. .بعبارت ساده تر: بزرگترين مانع توفيق سازمانهاي امروزي ، عبارت است از عدم سازگاري فاحش بين رفتاري كه به آن نياز داريم و رفتاري كه به آن پاداش مي دهيم. تقويت مثبت يكي از ابزارهاي توانمندي است كه در فرآيند تغيير رفتار مورد استفاده قرار مي گيرد. با شناسائي و پاداش به رفتارهايي كه موجب بهبود عملكرد مي شوند، دستگاه مديريت مي تواند احتمال تكرار آن رفتار را بالا ببرد.
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : عدالت سازماني
فرمت : word
تعداد صفحه : 10
چكيده : عدالت و اجراي آن يكي از نياز هاي اساسي و فطري انسان است كه همواره در طول تاريخ وجود آن بستري مناسب جهت توسعه جوامع انساني فراهم كرده است. نظريات مربوط به عدالت به موازات گسترش و پيشرفت جامعه بشري تكامل يافته و دامنه آن از نظريات اديان و فلاسفه به تحقيقات تجربي كشيده شده است . پس از انقلاب صنعتي و مكانيزه شدن جوامع بشري، سازمانها چنان بر زندگي بشر سيطره افكنده اند كه هر انسان از لحظه تولد تا مرگ مستقيما وابسته به آنهاست و امروزه زندگي، بدون وجود سازمانها قابل تصور نيست. بنابراين اجراي عدالت در جامعه منوط به وجود عدالت در سازمانهاست
---------------------------------------------------------------------------------------------
مقاله : سیستم و رفتار سازمانی
فرمت : word
تعداد صفحه : 17
چكيده : نظريه هاي كلاسيك مديريت: در اوائل قرن بيستم، نتايج انقلاب صنعتي كه در حدود سال 1790 آغاز گرديده بود به تدريج به ثمر رسيد. يكي از مشخصات بارز انثلاب صنعتي ماشيني كردن توليد بود كه زندگي اجتماعي، سياسي و اقتصادي جوامع صنعتي اروپا و امريكا را دگرگون ساخت. برخي از آثار و عواقب انقلاب مزبور را ميتوان به شرح زیر خلاصه نمود:
1- رشد صنایع و توسعه بازرگانی
2- گسترش شهرنشینی و ازدیاد جمعیت شهرها
3- تولید انبوهی و توسعه بازار فروش در نتیجه ازدیاد مصرف
4- پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نتایج تحقیقات علمی در صنایع.
از سوی دیگر بر دامنه قدرت و اختیارات حکومت به سرعت افزوده شد، زیرا علاوه بر حفظ نظم و امنیت ملی، تصدی اموری مانند حمل و نقل، آموزش و پرورش و رفاه عمومی و همچنین تنظیم و کنترل فعالیتهای سازمانهای انتفاعی در بخش خصوصی برای نخستین بار جزو وظایف اساسی دولت به شمار آمد. تحولات مزبور ایجاب میکرد که نظام سازمانی نوینی که منطبق با نیازهای زمان و گسترش روز افزون دستگاههای دولتی و خصوصی باشد ایجاد شود. بدین ترتیب دانشمندان اروپایی و امریکایی در دو سوی اقیانوس اطلس، مطالع
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
رفتار سازماني. تعارض.كنترل . رهبري ,
|