گزارش كارآموزي شرکت پارس خودرو
فرمت : word
تعداد صفحه : 45
قیمت : مبلغ ۹ هزار تومان
مقدمه :
شرکت پارس خودرو در سال 1335 به عنوان يک شرکت توليدي و بازرگاني در زمينه مونتاژ و توليد اتومبيل هاي جيپ فعاليت خود را آغاز و از آن زمان تا کنون به توليد انواع خودروهاي سواري و دو ديفرانسيل در کشور مشغول است. مساحت شرکت بالغ بر 590000 متر مربع است، که از اين ميزان حدود 200000 متر مربع آن به فضاي توليدي و اداري شامل سالن ها و ساختمان هاي مختلف اختصاص يافته است. اين شرکت در بدو تأسيس با نام شرکت جيپ کار خود را آغاز نمود. اين عمل در خرداد ماه سال 1337 با مونتاژ اتومبيل هاي جيپ طرح نظامي انجام شد و سپس مدل ''Station'' نيز به آن اضافه گرديد. طرف قرارداد کمپاني جيپ، کمپاني ويليز بود که پس از چند سال آن را به کمپاني کايزر واگذار نمود با روي کار آمدن کمپاني کايزر، طرح اتومبيل ها مشابه اتومبيل هاي امروزي تغيير نمود. در سال 1345 در کنار توليد خودروهاي جيپ اين شرکت اقدام به انعقاد قرارداد اتومبيل هاي سواري رامبلر (آريا و شاهين) با کمپاني ''American motors''نمود. توليد اتومبيل هاي رامبلر با مدل هاي آمباسادور ، آريا و شاهين آغاز و توليد دو مدل اخير تا سال 1352 ادامه داشت. همزمان با شروع عمليات اجراي قرارداد رامبلر، تأسيسات و ماشين آلات لازم براي ساخت قطعات داخل و قالب ها نصب گرديد و از سال 1347 به تدريج اقدام به ساخت بدنه اتومبيل هاي جيپ در سه مدل و رامبلر در دو مدل گرديد. در سال 1352 پس از اتمام توليد رامبلر شرکت جيپ و جنرال موتورز قرارداد اشتراک امضا کرده و شرکت با نام جنرال موتورز ايران به کار ادامه داد و توليد اتومبيل هاي شورلت ايران (اپل) را در سه مدل در سال 1353 آغازکرد. پس از آن در سال 1356 خط توليد اتومبيل سواري به شورلت و بيوک تبديل گرديد و در کنار آن توليد اتومبيل هاي کاديلاک، وانت زاتن و شورلت در سه مدل آغاز گرديد. قابل ذکر است که در اين سال ها توليد اتومبيل هاي جيپ در سه مدل جيپ شهباز، آهو استيشن و وانت سيمرغ کماکان ادامه داشت. از مجموع اتومبيل هاي توليدي تا سال 1357 اتومبيل هاي جيپ، رامبلر، شورلت و بيوک از درصد ساخت بالايي برخوردار بوده و مدل هاي کاديلاک و وانت شورلت به طور کامل وارداتي بود و مونتاژ مي شد. بعد از سال 1357 توليدات اين شرکت به علت اتمام قطعات متوقف شده و پس از انجام بررسي هاي در حدود امکانات آن زمان ، فعاليت ها به شرح زير انجام شد. به دليل قطع رابطه با شرکت جنرال موتورز آمريکا در سال 1359 و به منظور ادامه فعاليت هاي شرکت ، توليد جيپ هاي توسن هندي با قطعات منفصله هندي دريافتي از شرکت ماهيندرا آغاز و به علت کيفيت پايين موتور و گيربکس آن ها و مذاکرات حاصله با شرکت ماهيندرا در سال 364 ، نيروي محرکه آنها از طريق توليدات ميتسوبيشي ژاپن جايگزين گرديد. علاوه بر توليدات فوق از سال 1363 توليد جيپ لندرور (اسپانيايي) آغاز و تا سال 1367 ادامه داشت. در سال 1364 قراردادي تحت عنوان "انتقال تکنولوژي" فيما بين نيسان ژاپن و سازمان گسترش منعقد گرديده و شرکت پارس خودرو به عنوان مجري بخشي از طرح تعيين گرديد. کل طرح در بر گيرنده توليد قواي محرکه در شرکت زامياد، توليد يک نوع وانت در شرکت سايپا و چند نوع استيشن و وانت در شرکت پارس خودرو بود. توليد اتومبيل هاي نيسان پاترول (دو درب و چهاردرب و وانت) از بهمن ماه 65 آغاز گرديده و با اعمال تغييرات از سوي واحد مهندسي دو مدل ديگر (آمبولانس و پولرسانس) براساس مدل پايه چهاردرب طراحي و به ترتيب در سال هاي 66 و 68 به توليدات قبلي افزوده شده و تاکنون نيز ادامه دارد. به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي نام شرکت، به پارس خودرو تغيير يافت و از سال 1371 از سهامي خاص به سهامي عام تبديل شد. به موجب اساسنامه وظايف شرکت شامل ساخت و مونتاژ وسايل نقليه موتوري، تهيه مواد، تجهيزات و ماشين آلات از منابع داخلي و خارجي و توزيع فرآورده هاي خود در داخل و يا صدور به خارج از کشور است. سهام شرکت صددرصد تابع سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران مي باشد. از محصولات فعلي شركت مي توان به پيكاپ دو كابين، پي كي، ماكسيما، رونيز، پيكاپ تك كابين، سرانزا، نيو پي كي، مگان، تندر، پرايد GTX و پرايد 141 نام برد
در گزارش حاضر خلاصه اي از فعاليت هاي انجام شده در طول کارآموزي که به مدت 140 ساعت و در بخش توليد خودرو L90 انجام شده است، ارائه شده است.
در فصل اول اين گزارش مقدمه اي از تاريخچه شرکت پارس خودرو آمده است و در ادامه، به شرح بازديدهاي انجام شده از سالن رنگ، سالن بدنه، سالن مونتاژ و خلاصه اي از وضايف هر قسمت پرداخته شده است. در فصل دوم توضيح کوتاهي درباره سيستم هاي اطلاعات مديريتي داده شده است و ابتدا تاريخچه کوتاهي درباره اين نوع سيستم ها آورده شده و در ادامه تقسيم بندي هاي سيستم اطلاعاتي، طريقه تعيين نيازمنديهاي آن و روش هاي توليد پايگاه داده توضيح داده شده است. سپس با استفاده از اين اطلاعات يک پايگاه داده با استفاده از برنامه MS Access براي بخش روتوش و تعميرات سالن مونتاژ تندر90 تهيه شد. توليد چنين پايگاه داده اي که مدت زمان زيادي از طول کارآموزي را بخود اختصاص داد از اينرو بود که تا قبل از تهيه پايگاه داده، فرم هاي آماده صفحه گسترده با برنامه Excel در اختيار اپراتورها قرار داشت که بطور روزانه تکميل مي شد و سپس براي مسئول روتوش فرستاده مي شد تا روزانه براساس فرم هاي جداگانه، گزارش کلي آماده شود. از معايب اين روند مي توان به موارد زير اشاره کرد:
- امکان خطا در هنگام خواندن ارقام و وارد کردن اطلاعات به يک صفحه کاري جديد
- وقت گير بودن انجام محاسبات بعلت يکپارچه نبودن اطلاعات و انجام محاسبات بصورت دستي
- عدم امکان اضافه کردن اطلاعات هر روز به اطلاعات روزهاي قبل و در دست داشتن بانکي با اطلاعات جامع
- عدم دسترسي سريع به اطلاعات روزهاي قبل و جستجوي سريع
- عدم امکان درست کردن گزارش هاي هفتگي و ماهانه و ... به علت بي نظمي اطلاعات
براي از بين بردن معايب اين روش، يک بانک اطلاعاتي تهيه شد تا فايل آن در شبکه شرکت پارس خودرو قرار گيرد و قابليت دسترسي مکاني و زماني بالايي را براي اپراتورها براي ورود اطلاعات تسهيل کند. پس از ذخيره اين اطلاعات در بانک اطلاعاتي، محاسبات لازم روي آنها انجام مي شود و به اين ترتيب در هر زمان به تمام يا هر بخش مورد نظر اطلاعات دسترسي آسان وجود خواهد داشت
فهرست مطالب
مقدمه
1-1 )آشنايي با شرکت پارس خودرو
1-2-1 )تاريخچه شرکت
1-2 ) سالن بدنه تندر 90
1-3 ) سالن رنگ متمرکز
1-3-1 )موارد مهم در زمينه رنگ
1-3-2 ) مراحل رنگ .
1-4 ) سالن مونتاژ
شکل (1) سالن مونتاژ
1-5 )تستهاي ارزشيابي خودرو
1-6) انواع ارزشيابي خودرو :
1-6-1 )تستهاي استاتيکي خودرو
1-6-2 )تست هاي ديناميکي خودرو
1-6-3 )بررسي هاي استاتيکي CSC
1-6-4 )تست P2 Wax:
1-6-5 )تست جاده
1-6-6 ) Sign Off
2-1 )تاريخچه سيستم هاي اطلاعات مديريت
2-2 ) انواع سيستمهاي اطلاعاتي
2-2-1 ) سيستم پردازش داده DP
2-2-2 ) سيستم اطلاعات مديريت MIS
2-2-3 )سيستم پشتيباني تصميم DSS
2-2-4 ) سيستم هاي خبره ES:
2-3 ) نيازمنديهاي اطلاعاتي
2-4 ) راهبردهايي براي تعيين نيازمنديهاي اطلاعاتي
2-4-1 ) راهبرد پرسش
2-4-2 ) راهبرد اخذ اطلاعات از سيستمهاي اطلاعاتي موجود
2-4-3 ) راهبرد ارائه راه حل از مشخصه هاي سيستم مورد استفاده
2-4-4 ) راهبرد كشف از طريق آزمايش سيستم اطلاعات نوظهور
2-5 ) ابزار و تکنيک هاي ساخت سيستم
2-5-1 ) تجزيه و تحليل ساخت يافته
2-5-2 ) نمودار جريان داده DFD
2-5-3 ) نمودار ارتباط موجوديت ها ERD
2-6)گزارش مراحل انجام پروژه
پيوست A
پيوست B
منابع:
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
شركت خودرو سازي و کارخانجات مختلف ,
|